טלוויזיה

חתונה ממבט ראשון מצלקת את המשתתפים? ערן סויסה: "הלם"

חתונה ממבט ראשון חוטפת ביקורת מכיוון בלתי צפוי. תחקיר שערך ערן סויסה עומד לחשוף את החוויה של משתתפי התוכנית מאחורי הקלעים של ההפקה, "תהיו בהלם" 
מערכת ice |  29
יעל דורון ודני פרידלנדר היועצים של חתונה ממבט ראשון (צילום מסך קשת 12, יח"צ)
חתונה ממבט ראשון, אחד הפורמטים המצליחים ביותר שהצליחו בקשת 12 לשים עליו יד לאחרונה, חוטפת אש, ולא בפעם הראשונה אלא שהפעם מדובר במשתתפי התוכנית ששוברים שתיקה בתחקיר של עיתונאי ישראל היום ערן סוויסה.
סוויסה חשף את קצה המזלג של הדברים, שצפויים להתפרסם במלואם בעיתון סוף השבוע של ישראל היום, ורמז על תמונה עגומה מאוד מאחורי הקלעים של הפקת התוכנית. פורמט השידוכים בשידור חי משדר בימים אלה את העונה החמישית שלו ומצליח לתחזק ממוצעי רייטינג מהגבוהים שנראו פה בתקופה האחרונה. כעת, המנגנון שעומד מאחורי הפורמט חוטף ביקורת דווקא ממשתתפי התוכנית.
בעמוד האינסטגרם שלו חשף סוויסה את הדברים שעומדים לראות אור וחשף, "בחודשים האחרונים נפגשתי ושוחחתי עם הרבה מאוד משתתפי התוכנית שמתארים מציאות אחרת לגמרי מזו שמתוארת על המסך".
 
עוד הוסיף, "בתחקיר שהכנתי ותהיו בהלם ממנו, אפרסם את העדויות הקשות מאוד, ובו נחשפות שיטות פעולה דורסניות, מניפולציות וטענות קשות מאוד נגד הפסיכולוגים בתוכנית שלטענת המשתתפים משרתים את רצון ההפקה ולא את האינטרסים של המשתתפים.
"חלק מהמשתתפים מתארים את ההשתתפות בתוכנית כמשבר הגדול בחייהם שהשאיר בהם צלקות עד היום. משתתף אחד מספר שהתחיל לקחת כדורים בעקבות ההשתתפות בתוכנית, משתתף נוסף שלא יצא מהבית כמעט חצי שנה ומשתתף שעלה במשקל כתוצאה מהדכאון ששקע בו".
מהפקת התכנית נמסר:
הפקת חתונה ממבט ראשון מבוססת על פורמט טלוויזיוני מצליח המשודר במספר רב של מדינות ברחבי העולם. צוות עורכי התוכנית פועל על מנת להביא לצופים בבית את הסיפור האותנטי של כל זוג על כל מורכבויותיו, כמו בחיים. משתתפי התוכנית בחרו בתהליך ומודעים לחשיפה הטלוויזיונית הכרוכה בכך. זאת לאחר שעברו תהליך מיון וסינון קפדני ע"י צוות פסיכולוגים חיצוני ובלתי תלוי שבודק בין היתר את היכולת שלהם להתמודד עם החשיפה. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להתייחס באופן פרטני לטענות. נבהיר כי משתתפי התוכנית יכולים לפרוש בכל עת בטרם מלאו 42 יום באם ירצו בכך, ולראייה הפרישות בעונות קודמות.
"באשר למומחי התוכנית – ד"ר יעל דורון, דני פרידלנדר וד"ר מעיין בוימן משיטה, יודגש כי הנאמנות והמחויבות של השלושה, במהלך העונה כולה, היא בראש ובראשונה למשתתפים, מתחילת התהליך ועד סופו. בין היתר, בסעיף הראשון בחוזה שלהם עם הפקת התכנית נכתב: "המומחים יפעלו לזיווג המשתתפים על פי מיטב שיקול הדעת האישי והמקצועי. בבואם לעשות כן, מתחייבים המומחים כי ינהגו בתום לב, באופן ראוי, מוסרי ואתי, ולא יכניסו שיקולים חיצוניים להחלטתם".
"זכות הקיום של התוכנית מבוססת על כך שייווצר חיבור של ממש בין בני הזוג. כל ניסיון לטעון כי התאמות זוגיות שאינן מצליחות נעשות במכוון ולמטרות רייטינג הינו חוטא למציאות. למען האמת, נתוני הרייטינג אף מלמדים שזוגות שאינם מתאימים מייצרים פחות רייטינג. הפקת התוכנית עושה ככל שביכולתה על מנת שיצאו זוגות מתאימים בכל עונה, יחד עם המשתתפים עצמם. כמו במציאות, החיים הם מורכבים ומורכבות זו באה לידי ביטוי על גבי המסך.
מקשת נמסר:
חתונה ממבט ראשון עוסקת בעולם תוכן רגיש ביותר של מציאת אהבה וזוגיות. בהתאם, את ההפקה מלווה ועדת אתיקה מקצועית החל משלבי המיונים, דרך ליווי המשתתפים במהלך הצילומים וגם בתקופת השידורים ואחריה. כמו כן, משתתפי התוכנית זכאים לליווי מקצועי מלא של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים חיצוניים בהתאם לצורך. אנו קשובים למשתתפי התוכנית בעבר ובהווה, שבחרו באופן אמיץ לחשוף את חייהם על המסך, ונמשיך לפעול כך גם בעונות הבאות.
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    פורמט אומלל
    גל 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין לא הבנתי ,מה המשתתפים מחפשים בתוכנית ! זו תוכנית ריעליטי(ע במקור) , מטרתה לגרוף רייטינג ולשעשע את הצופים ותו לו. מי שחשב שייתחתן כביכול עם בחורה שאינו מכיר כלל, וזה יצליח? בעוד המצלמות צמודות אליהן
    סגור
  • 18.
    זה ריאליטי שמפרנס גם את הרכילאי ערן סויסה (ל"ת)
    ריאליטי 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    תוכנית בזויה כי מחתימים את המשתתפים
    ששש 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    על חוזה השתתפות ומאלצים אןתם להתיעץ עם היועצים , ומה הם בדיוק מבינים על זוגיות?? המשתתפים נמצאים בתוך מסגרת שאין מימנה מילוט בטיולים מחו"ל , בקיצור משהו כמו מסגרת מחייבת ומלחיצה של המשתתפים.
    סגור
  • 16.
    שעשועון ותו לא
    אסקפיזם רוצים- 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שעשועון
    סגור
  • 15.
    חתונה ממבט ראשון
    רונית 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוכנית מצויינת.היא נותנת מבט על נושא הזוגיות והתהליך של הקמת בית מתוך כבוד הדדי.בעולם של מופרעות ואלימות וחוסר תקשורת, אתה שומע על אחוזי גירושין בלי סוף. התוכנית ממש נותנת כלים לקחת אחריות ולהתמסר לתהליך. נכון שלפעמים זה לא מצליח, כי מצד הגבר, אבל הרוב זה הנשים אשר ממתינות לקבל,כאילו הן מלכת אנגליה. הצופים קולטים תוך דקות את המתנשאים, את מחפשי הפירסום, את אלה שלא באמת רוצים להתמסר לתהליך ולהקים משפחה .הם מרגיזים ומקוממים..
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    אם הפסיכולוג דני יצא מהארון אז מה מצפים (ל"ת)
    רות 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שתחזור למערה שלך (ל"ת)
    ערן 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    שטויות
    אוקי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה מה שקורה לכל מי שלא מבין את התהליך המקצועי ולא את הידע של אנשי המקצוע. למה סוויסה לא מראיין את אלה שיצאו עם תובנות ועם בשלות לזוגיות ? חרטא ברטא.נו,סוויסה,לא פלא
    סגור
  • ״תחקיר״ של רכלן שמתלונן על פגיעה במשתתפים
    ערן 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במילה אחת, צביעות. בהרבה מילים, סויסה כבר שחרר כמה פנינים מה״תחקיר״ הזה. ״תהיו בהלם״ הוא מבטיח וכבר מקיים. הלם שמפרסמים את השטויות שבוא כותב. משתתפים שלא מרוצים מאיך שיצאו (בעקבות התנהגות לא מקובלת שלהם) מטנפים על ההפקה. הטענה העיקרית: עריכה מגמתית. יש עריכה לא מגמתית? מה ציפיתם, שישדרו הכל בטייק אחד? באתם לתוכנית ריאליטי, היא משודרת בטלויזיה ומביאה איתה חשיפה שיפוטיות וביקורת מכל כיוון. זו בחירה של אנשים בוגרים שצריכים לקחת עליה אחריות. ולעניין הנקמה, הסיבה האמיתית מאחורי הכתבה הזו: לפני כמה חודשים ״יצאת צדיק״ תפסו את אבא של ערן סויסה מרמה קשישה ולא הסכימו להוריד את הכתבה למרות לחצים של סויסה. זו הנקמה האישית שלו בקשת
    סגור
  • 12.
    חתונמי
    טלי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אפ פעם לא אהבתי את התוכנית הזאת אחד למליון יוצא איזה זוג שהצליח תוכנית מביכה ופאטתית שטויות במיץ עגבניות
    סגור
  • 0
    מומו 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשרות תחנה על ג,זירה
    סגור
  • 11.
    ממש
    חני 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שני שרלטנים רודפי פרסום
    סגור
  • 10.
    תגובה
    הגיונית 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שהולך לתוכנית שכזו חייב לקחת בחשבון שייצא עם צילוק.
    סגור
  • 9.
    עיתונאי בישראל היום זה אוקסימורון (ל"ת)
    ענת 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    זאת תוכנית שלא כל מי שמופיע מצליח לו
    צופה טלוויזיה 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    6 1
    היו בתוכנית הזאת הרבה משתתפים ולרוב התוצאה הסופית, היתה כישלון ולא יצא זוגיות מהתוכנית. פשוט כנראה אנשים באים לתוכנית עם ציפיות גדולות מדי להצלחה לזוגיות מושלמת ולפרסום וזה בסוף לא מתממש כמו ציפו ולכן האכזבה הגדולה, ולכן הם באים בטענות להפקה לפסכולגים לכל מי שהיה שם. בלי רגע לעצור שניה ולהבין שצפיות שלהם היט מוגזמות מלתחילה.
    סגור
  • אבל הרבה עוברים בתוכנית תהליך שבעקבותיו מוצאים זוגיות (ל"ת)
    ערן 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לדעתי צריך לשלם כסף חחח, מישהו צריך לשלם כאן כסף, זה הע
    אזרח 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבלבלים את ה... מה הם חושבים ? וואלה אנשים מבוגרים, שנכנסו במודע לתוכנית שתכלס עוד תוכנית שמי שמשחק את המשחק, פותח את עצמו ...
    סגור
  • 6.
    בואו לא נהיה תמימים הם נרשמו לתוכנית ריאלטי
    יותם 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    יכלו לחפש בדיסקרטיות לצאת לספיד דייטינג או כול דבר אחר אבל הם גם ידעו שיחשפו וחלקם הגדול גם רצה לגזור קופו
    סגור
  • 5.
    אנשי מקצוע שהפרו את כל כללי האתיקה
    פסיכולוגית קלינית 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עצוב לי שהם קולגות שלי
    סגור
  • את סתם קנאית (ל"ת)
    פסיכולוג ארגוני 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    בכל תוכניות הריאלטי זה ככה
    אתי רם 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הממצאים לא מפתיעים. הכרתי מישהו שהשתתף בכוכב נולד 10. הוא סיפר על ההתערבות של ההפקה בהחלטות השופטים. לא באמת הייתה להם יד חופשית. הבחירות שלהם היו לפי מתמודדים שמביאים רייטינג ולא בהכרח הזמרים הכי טובים בין המתחרים (סך הכל כולם זמרים טובים, אבל לא על זה ננופלת הבחירה שלהם). בככוכב נולד 10 זה בלט במיוחד, כי ממש רק בסוף נתנו לקהל להשפיע. לא לפא שזו הייתה העונה האחרונה. ברור שבכל תוכניות הריאלטי זה ככה
    סגור
  • 3.
    זה נכון לכל משתתפי ריאליטי שלא יצאו טוב
    קרן 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אנשים חושבים שהם יתפרסמו וזה יהיה זוהר וכיף ואז מגלים שהם מקבלים ביקורת ושנאה ונכנסים לסיטואציה קשה בלי קשר לפורמט כזה או אחר. כל ריאליטי וכל מעבר חד בין אנונימיות לפרסום
    סגור
  • 2.
    אנחנו המבקרים
    מגיבה 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברגע שרואים את עצמם על המסך זה הטיפול הכי טוב ,המבקרים זה אנחנו
    סגור
  • 1.
    ריאליטי זה הלם בכל הפורמטים (ל"ת)
    לוי יוסי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • בדיוק (ל"ת)
    קרן 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איפה הזמנים
    דקלה 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שהכירו יצאו והתחתנו בלי פסיכולוגים ? היו זמנים
    סגור
  • בגלל זה חצי מתגרשים? (ל"ת)
    חזי 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ??
    מומו 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפו הם? לא מאת גרושים ואני בניהם
    סגור
  • יעל
    קובי 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה לי שיעל מקצועית
    סגור