טלוויזיה

'מנאייכ' וכאן 11 זוכים לשבחים: "כיף טהור, רמה מעל"

העונה השנייה של 'מנאייכ' גורפת שבחים מקצה אל קצה, ויש שהשוו אותה אף לסדרה 'הסמויה': "תוכן רב-עוצמה, תובעני ולא קל - אבל ממגנט". "קאסט מצוין במשחק מצוין, ואפילו שעברו שנתיים מאז העונה הקודמת - ניתן להתמסר אליה בקלילות כאילו לא עזבנו אותה מעולם"
מערכת ice | 
מנאייכ (צילום כאן 11)
העונה השנייה של 'מנאייכ' יצאה אתמול (חמישי) לדרכה בקול תרועה רמה והתעלתה על הציפיות ובגדול, כשהציגה פרק ראשון יוצא מן הכלל. פרק הבכורה של העונה זכה לביקורות משבחות מקצה אל קצה.
ב-'YNET' רשמו על פרק הבכורה: "תוכן רב-עוצמה, תובעני ולא קל - אבל ממגנט. מעוררת מחשבה, קצבית, מדייקת בדיאלוגים ובונה את העלילה באופן חכם. בדומה לסדרת המופת "הסמויה", יש כאן תצוגת משחק מרהיבה וריאליזם שלא מייפה את המצב, אבל גם לא קובר את הצופה במלנכוליה".
עוד נכתב בביקורת: "מוצאת את המינון הנכון של תקווה מבלי להמעיט בעוצמת הגועל נפש של השחיתות הפנים-משטרתית בדרגות הכי גבוהות. ריאליזם שלא מייפה את המצב אבל גם לא קובר אותך במלנכוליה זה לא עניין של מה בכך. עיטור של כבוד בדש התאגיד".
 
ב"וואלה! תרבות" כתבו דברים קצת שונים: "'מנאייכ' עדיין סדרה מצוינת, אבל כוכבית מרחפת מעל העונה השנייה שלה. נמצאת רמה אחת מעל לרוב הסדרות הישראליות. שלום אסייג, עמוס תמם ולירז חממי עדיין מובילים קאסט מצוין במשחק מצוין, ואפילו שעברו שנתיים מאז העונה הקודמת - ניתן להתמסר אליה בקלילות כאילו לא עזבנו אותה מעולם". אך תהו: "נשאלת השאלה האם יש לה משהו חדש לומר".
עוד נכתב כי: "ניתן להתמסר אליה בקלילות כאילו לא עזבנו אותה מעולם. שפע הקריצות לפרשות שמוכרות לכולנו, הופעות אורח משעשעות, בין היתר של עיתונאים (איילה חסון משדרת מערוץ 15, למשל), רק מוסיפות לכיף. הקצב שלה מצוין, הבימוי חד, והכימיה בין השחקנים נהדרת. היא עדיין יעילה ומשכנעת, ומספקת טלוויזיה מצוינת".
 
ב"הארץ" כתבו: בשורה התחתונה, הצפייה ב"מנאייכ" היא כיף טהור. העונה השנייה של הסדרה משמרת את יתרונותיה, אפיון דמויות מוקפד ועלילה שלוחצת על כל הכפתורים בתזמון מדויק. גם אם יש משהו מופרך באידיאולוגיה שלה, "מנאייכ" ממשיכה לעשות את העבודה".
ב"הארץ" סיכמו: "אפשר להתווכח אם הייצוג הזה של מערכות אכיפת החוק בישראל הוא מציאותי, או שמא הוא נגוע בראיית עולם פרנואידית הרואה צל הרים כהרים. אבל כך או כך, הסדרה שהאידאולוגיה הזאת הולידה עושה את העבודה, כנראה דווקא בזכות אותה חד־משמעיות מוחצת. לבטים מצטלמים קצת פחות טוב".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה