טלוויזיה

HOT בלחץ בגלל FREETV? הפנייה לרשות השנייה נחשפת

תוכן המכתב של חברת הכבלים לרשות השנייה נגד השקת FREETV מתפרסם לראשונה ב-ice: "הפרסומת לכאורה מטעה את הצופים לחשוב כי מי ששילם בעבור השירותים המתחרים, בזבז את כספיו ושילם סכום כסף גדול ומיותר, אלא שבפרסומת לא מוצג כמה יידרש לשלם הצרכן בעבור השירות החדש"
כפיר אדר |  6
יעקב נדבורני, טל גרנות גולדשטיין (צילום רמי זרנגר, Magma Images)
האם HOT חוששת מהתחרות החדשה שמביטה לה ישר בעיניים. יממה בלבד לאחר עליית הקמפיין של Free TV לקראת השקתו הצפויה, HOT פנתה בבהילות, שיכולה אפילו להצטייר כמעט היסטרית לרשות השנייה בבקשה למנוע תחרות מצד השירות החדש. צעד זה איננו מפתיע, שכן מזה תקופה מנסה HOT לגייס לטובתה את הרגולטורים ואת בתי המשפט, על מנת לשמור על מעמדה.
במכתב ההתראה של HOT, שהגיע בלעדית לידי ICE, נכתב: "התראה על הפרת כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. ביום 26 באפריל 2023 ,שידרה חברת שידורי קשת בע"מ בשידורי ערוץ 12 ,פרסומת חדשה להשקת השירות של מיזם FREETV. הפרסומת, שאורכה כמעט דקה שלמה, אינה עוסקת כלל וכלל בקידום ושיווק יתרונותיו של השירות החדש המושק, אלא עוסקת כל כולה בהשמצה, ביזוי והפחתת ערכם של שירותים מתחרים".
עוד נטען: "בפתיחת הפרסומת מופיע צילום של פחי אשפה, לאחריו צילום של ציוד תקשורת המוכנס כולו לפח גדול ולבסוף מופיע הכיתוב: "קפלי את הממירים, את הקופסאות, ואת כל הכבלים שחיברו לך לקיר". באופן זה, הפרסומת שמה ללעג ולבוז את ציוד התקשורת של השירותים המתחרים בכלל ואת שירותי הכבלים בפרט, מציגה אותם כשירותים ארכאיים וישנים ומרמזת באופן בוטה כי יש להשליך לפח את שירותי הטלוויזיה בכבלים. לכל זאת מצטרף כיתוב נוסף "יאללה ישראל, קפלי את הטלוויזיה של פעם". מכך עולה, כי הפרסומת עוסקת בהצגת השירותים המתחרים ובפרט שירותי הכבלים כ"טלוויזיה של פעם" ואינה עוסקת בפרסום מוצר או שירות חדש".
לסיום ביקשו ב-HOT: "לא זו אף זו, עוד מופיע בפרסומת הכיתוב הבא: "תשלמי פחות בחשבון הטלוויזיה ותחסכי עד 2000 שקלים בשנה", כאשר מייד לאחריו מופיעה תמונה של מכונת כסף המריצה ספירה של שטרות. לעניין כך נבקש לציין שתי טענות: פרסום זה הינו לכאורה שקרי ומטעה – שימוש בשירותים שמציע מיזם FREETV גם אם יינתן חינם, לא יניב חסכון של 2000 שקל בשנה למנוי. מחירי השירותים המתחרים החליפיים, המעניקים שירות דומה לזה המוצע על ידי המיזם, נמוכים בהרבה".
"לא פורסם בסיס להשוואה - הפרסומת לכאורה מטעה את הצופים לחשוב כי מי ששילם בעבור השירותים המתחרים, בזבז את כספיו ושילם סכום כסף גדול ומיותר, אלא שבפרסומת לא מוצג כמה יידרש לשלם הצרכן בעבור השירות החדש. כך לא מאפשרת הפרסומת לצרכן להשוות בין השירותים בצורה רצינית, שכן נתון ההשוואה הבסיסי ביותר – התשלום בעד השירות החדש, נעדר מעיני הצרכן".  
ב-FREETV טוענים: "המכתב של HOT שיצא לרשות השניה כורך שלל טענות מוזרות וחסרות בסיס, שמגיעות אפילו עד לשמו של המיזם! וכל זאת על מנת להסתיר אמת פשוטה - HOT מפחדת מ-Free TV. הוט ממשיכה בספינים שקריים וחסרי בסיס, ומנסה במהלכים דורסניים למנוע חסכון שנתי של כ-2000 שקל למשפחה ולעכב תחרות וכניסה של free tv ושחקנים חדשים לשוק הטלוויזיה". 
 
עוד הוסיפו: "מה שעומד לנגד עינה של הוט הוא לשמר את המודל הכלכלי שלה, ואת המחירים המופקעים שהיא גובה מהצרכנים בישראל, זאת נוכח בשורה תחרותית של שירות טלוויזיה רב ערוצית אשר יאפשר תחרות במונופול הוט ההיסטורי ששלט שנים ארוכות בשוק הטלוויזיה במחירים מופקעים ושירות הסובל מליקויים". 
ב-FREETV המשיכו: "לא בכדי הוגשו ומוגשים נגד הוט תובענות ייצוגיות, וכבר הוטלו עליה בשנים האחרונות עיצומים כספיים על ידי הרגולטורים במליוני שקלים בגין הטעיית צרכנים, בגין הקושי להתנתק, בשל חריגות משמעותיות בזמני המענה במוקדי שירות, ועוד ועוד".
לסיום הבטיחו: "פרי טיוי הוא שירות הטלוויזיה החדשני והמתקדם בישראל עם הצעת תוכן ענקית, הכוללת את כלל ערוצי הברדוקאסט, ערוצים בשידור חי, ערוצי ספורט, שפע ערוצי בידור וילדים, ספריית תכני VOD עצומה, ואלפי סדרות וסרטים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עוד פלופ
    חיים 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי סטרימר שיאומ,י נטפליקס וערוצי אפליקציה 11 12 13 14 חינם, ולא צריך עוד חברה שתעשה עלי קופה. רק עכשיו התנתקתי מבוא הגנבים שכל שני וחמישי היו מעלים מחירים .גם ערוצים שהיו חינם פתאום רצו עליהם תשלום. ברוך שפטרנו.
    סגור
  • 2.
    החברה גדולה עליהם.הם לא מסוגלים לנהל אותה
    אבי מהגליל 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוט משתדלים,אך הם לא מסוגלים לשלוט בחברה,מילה זאת לא מילה,ניתוקים בשפע גם באינטרנט וגם בטלוויזיה,כאשר אתה מתקשר,מיד יש תקליט שאומר," המערכת גילתה תקלה באזורך.אין צורך להמתין בקשר לתקלה זאת,ברגע שהתקלה תתוקן נתקשר להודיעך" אף אחד לא מתקשר.אגב אני משלם על אינטרנט טלפון,וטלוויזיה 450 שקלים בחודש,
    סגור
  • פראיירים לא מתים
    חיים 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה משלם 450 שח להוט אין ה להוסיף.......
    סגור
  • 1.
    השם free זאת כבר הטעיית הציבור
    כולם שקרנים 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוצרים אשליה שזה הולך להיות חינם וחגיגה... בתכלס עוד שודדים נכנסו למערב הפרוע.
    סגור
  • רק אצל מצביעי סמוטריץ free זה חינם
    דר ני 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    Free,, זה חופשי זה לא חינם, זה משחק מילים אולי אבל זה פרסומת זה לא מחקר של MIT . הכל בפרסומת הזאת נכון שירות הכבלים הוא ארכאי יקר ומפגר טכנולוגית מה שווה החדש נראה בעתיד
    סגור
  • פתח מילון FREE זה גם חינם. (ל"ת)
    רם 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור