טלוויזיה

HOT הסכימה לגישור עם קשת: קרב הענקיות בדרך להכרעה

חברת הכבלים HOT הודיעה כי היא מסכימה להצעת בית המשפט להליך גישור. קשת סירבה להפסקת הקמפיין התקשורתי נגד בזמן הגישור ובינתיים בהוט ימשיכו לשלם לקשת של שימוש בתכנים בפלטפורמת נקסט לפי ההסכם הישן. מאחורי הקלעים של הדרמה: עתירה של HOT לבג"ץ נגד FREETV של קשת
מערכת ice | 
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
הקרב בין קשת ל-HOT בדרך להכרעה, כאשר חברת הכבלים הודיעה היום (רביעי) על הסכמתה להצעת בית המשפט המחוזי בתל אביב להליך גישור עם קשת, וזאת בהמשך לבקשת צו המניעה של קשת נגד הוט. יש להעריך כי הסכמת הוט להליך הגישור מגיעה מחשש שבית המשפט יקבל את צו המניעה.
נזכיר: הוט וקשת הגיעו לכדי סכסוך מסחרי, ובשל כך קשת דרשה להסרת כל תכניה מחברת הכבלים. אכן, ב-26.4 הוסרו כל תכני ה-VOD של קשת. אולם ערוץ הטלוויזיה דרש בנוסף כי למעט השידור הליניארי בלבד, שלא ישתמשו בשום שימוש אחר בתכני קשת לרבות start over ו-catch up ובכך להשאיר רק את הצפייה הישירה בלבד, כפי שקשת מחוייבת לכך על פי חוק.
 
"יובהר, כי הצדדים ניהלו משא ומתן לחתימה על הסכמי רישיון חדשים," נכתב בבקשה לצו על ידי קשת, "אך הוט ניהלה את המשא ומתן בחוסר תום-לב מובהק וסירבה להתקשר בהסכמים שהוצעו לה. יודגש, כי לקשת יש הסכמי רישיונות עם כל פלטפורמות הוידאו האחרות בישראל (יס, פרטנר וסלקום), לרבות באינטרנט, וחלקם גם חודשו זה לא מכבר. הוט התנהלה בבריונות מופגנת: היא לא ניהלה מו"מ בתום לב אלא היא ניסתה "לסחוט" את קשת ולהכתיב תנאים ומחירים, תוך איום מפורש בחדר המו"מ, שאם לא יתקבלו תכתיביה היא "פשוט" תמשיך להשתמש בתוכניות של קשת באינטרנט גם ללא רישיון בטענות סרק משפטיות. כך איימה, וכך היא עושה כעת."
ביום שני האחרון בית המשפט, בדיון על צו המניעה, המליץ כיHOT תשלם לקשת על שימוש בתכנים בפלטפורמת נקסט, עד שיוכרע הליך גישור בין הצדדים, קשת הסכימה להליך הגישור, הוט ביקשו 3 ימים להחליט, אם יסרבו, ההכרעה תינתן ב-11.5.2023. היום, שלחה הוט כי מסכימה להליך הגישור אצל נשיא העליון לשעבר. במשך הליך הגישור יוארכו תנאי הסכם ה-OTT המקוריים.
בהוט ביקשו מקשת על הפסקה מיידית "של הקמפיין המשחיר שהיא מפעילה במדיות השונות כנגד הוט", וזאת כחלק ממאמצי הצדדים להגיע לגישור "בתום לב ובידיים נקיות ובמטרה שהליך הגישור יישא פרי", אך קשת סירבה לבקשה.
"הפיל שבחדר" - העתירה של הוט נגד FREETV של קשת
נציין כי אי אפשר להתעלם מ-"הפיל שבחדר" והוא העתירה של HOT לבג"ץ נגד אישור הרשות השנייה להשקת הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. בהוט טוענים כי הדבר ייצור מונופול וכי הרשות השנייה לא בדקה לעומק את "שוק הדעות" והאפשרות לבעלות צולבת של ערוץ טלוויזיה וסטרימינג. מאידך בקשת טוענים כי הוט מנסה לפגוע בתחרות, וכי הסטרימינג עתיד לפתוח את שוק הטלוויזיה - במיוחד לאור מחירו הזול הצפוי של FREETV ותכניו שיאפשרו צפייה גם בערוצי הספורט RGE.
הרשות השנייה השיבה השבוע לטענות בבג"ץ ואמרה כי התקיימה בדיקה כלכלית עצמאית ומעמיקה הן בפן המשפטי בהחזקת קשת את הסטרימינג והן להפיכתה למונופול בתחום הטלוויזיה. לדברי הרשות, הם ערים לטענות בדבר עוצמתה של קשת, לכן התנתה את מתן האישור בתנאים שייצרו הפרדה ברורה בין המיזם לבין קשת. לדבריהם, לא הוצג ביסוס לקיומו של חשש לתחרות וגם מול שווקים שאינם מפוקחים על ידי הרשות השנייה. כל זאת לצד חוות דעת של רשות התחרות שלא מצאה פגיעה אפשרית.
חלק מהגבלות והתנאים שהציבה הרשות היו איסור על קשת להעביר ל-FREETV תכנים המופקים על ידה או מטעמה, לחייב את קשת לאפשר את שידורי ערוץ 12 בכל פלטפורמה באופן שוויוני וללא אפליה ולאסור על FREE TV שימוש בתשומות ותוצרי חברת החדשות גם לרבות הופעה של גורמים הקשורים לחברת החדשות בתכניות שישודרו במיזם.
ברשות השנייה הבהירו כי ישנן פלטפורמות רב ערוציות המשדרות באמצעות האינטרנט כמו פרטנר וסלקום TV שאינן מפוקחות על ידי הרשות השנייה.
יש לציין כי הרשות השנייה התייחסה גם לטענה העיקרית בדבר האפשרות לבעלות צולבת וריכוזיות שאינה אפשרית, לכאורה, על פי החוק כמו גם ההשפעות על "שוק הדעות", וכותבת כי אכן לא בדקה את הנושא כיוון ש-"הרשות השנייה אינה יכולה באופן מעשי לשקול את 'שוק הדעות' במגוון אמצעים וספק אם בכלל ניתן וראוי לעשות כן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה