פרויקטים

"רמלאי תמיד נשאר רמלאי": היזם שחר רז חוזר הביתה לחדש את שכונת נעוריו

בתנופת ההתחדשות העירונית ברמלה, אחד המיזמים המסקרנים הוא פרויקט פארק מגדל המים – אותו נבחרה להוביל קונטמפו נדל"ן. עבור הבעלים, שחר רז, מדובר בסגירת מעגל: "גדלתי כ-250 מטרים משם, אני ניגש לפרויקט עם רגש עצום". ראש העיר, מיכאל וידל: "זה יתרון גדול שהיזם מכיר את העיר והתושבים"


אחת הערים שבנתה לה בשנים האחרונות מוניטין בזכות התחדשות עירונית מואצת, היא רמלה. עם רוח גבית של ראש העיר והעירייה המקומית, מקודמים כיום בתחומה שורה ארוכה של פרויקטים, המשתלבים היטב בחזון למתג מחדש את רמלה ולהפוך אותה למטרופולין מוביל.
"רמלה צועדת בצעדי ענק בכל מה שנוגע להתחדשות עירונית", מצהיר ראש העיר מיכאל וידל בשיחה עם אתר ice. "נכון להיום אנחנו מקדמים עשר תוכניות בו זמנית. עבורנו התחדשות עירונית היא קודם כל פרויקט חברתי, ובאמצעות המיזמים הללו אנו מייצרים אופק לתושבים הוותיקים".
מיזם שכבר היום מרכז סביבו תשומת לב נרחבת, הוא הפינוי-בינוי במתחם יהודה שטיין בשכונת נווה יהונתן – הסמוך למגדל המים של העיר, שהוא אחד מסמליה של רמלה ולפארק ירוק ורחב ידיים. על אף מיקומו האסטרטגי, סובל המתחם שנים ארוכות מהזנחה, כשבניינים שהוקמו לפני עשרות שנים כבר רעועים ומתפוררים.
בכנס חגיגי שנערך לאחרונה באולמי אשר בעיר, הוכרזה קונטמפו נדל"ן (מבית חיזוק ובינוי), כחברה היזמית שנבחרה להוביל את שיקום וריענון המתחם. התוכנית: הקמת 4 מגדלים חדישים ומודרניים, שיכללו כ-550 יחידות דיור לצד תעסוקה ומסחר – ויספקו לדיירים הוותיקים חוויית מגורים איכותית התואמת את המאה ה-21.
"תושבי רמלה זקוקים להתחדשות עירונית בדיוק כמו שזקוקים לה תושבים במרכז תל אביב", מדגיש שחר רז, הבעלים של חברת קונטמפו נדל"ן. "בעיר הזו יש פוטנציאל אדיר וראש עיר שדוחף להתחדשות עירונית. אנחנו נמשוך לכאן אוכלוסיות חדשות וניקח חלק משמעותי בתהליך הצמיחה שעוברת רמלה".
עבור רז עצמו, לפרויקט ביהודה שטיין יש גם היבט סנטימנטלי. "גדלתי אצל סבתא שלי כ-250 מטרים מהמתחם, ואני ניגש לחדש אותו עם רגש עצום", הוא מבהיר. "עצוב לי רק שסבתא שלי לא בחיים כדי לראות את זה".
לפטריוטיות שמפגין רז, שותף גם ראש העיר וידל: "זה יתרון גדול שמדובר ביזם שמכיר את העיר ומכיר את התושבים – יהיה לו יותר חשק לעשות כאן טוב", הוא מציין. "מבחינתנו, רמלאי תמיד נשאר רמלאי".