רכב
ענקית הרכב בדרך לפשיטת רגל: זה המותג שבסכנה להעלם
מסמכים משפטיים חדשים חושפים כי חברת האם של נטא אוטו, הוזון ניו אנרג'י אוטומוביל, עומדת בפני הליך פשיטת רגל. החברה נאבקת לעמוד בהתחייבויותיה לספקים ולמשקיעים. במרץ 2025 התקבצו ספקים רבים במטה החברה בשנגחאי בדרישה לפתרונות תשלום
בימים האחרונים התפוגגו השמועות אודות רכישה אפשרית של יצרנית הרכב החשמלי נטא אוטו על ידי ענקית הרכב היפנית טויוטה. שתי החברות הכחישו רשמית את הדיווחים, כאשר שו יימינג, ראש תקשורת המותג בטויוטה סין, הבהיר באופן חד-משמעי: "מעולם לא שמענו על עניין זה ואנו מבקשים לסייע בהבהרת שמועה זו".
במקביל, מסמכים משפטיים חדשים חושפים כי חברת האם של נטא אוטו, הוזון ניו אנרג'י אוטומוביל, עומדת בפני הליך פשיטת רגל שהוגש על ידי חברת שנגחאי יושינג לפרסום לבית המשפט העממי הבינוני בעיר ג'יאשינג שבמחוז ג'ג'יאנג.
מצבה הפיננסי של נטא אוטו הידרדר בחודשים האחרונים, כאשר החברה נאבקת לעמוד בהתחייבויותיה לספקים ולמשקיעים. במרץ 2025 התקבצו ספקים רבים במטה החברה בשנגחאי בדרישה לפתרונות תשלום, ובתגובה ארגנה החברה כנס ספקים שהתמקד בארגון מחדש של החובות. נטא הצליחה להגיע להסכמי המרת חוב להון עם 134 ספקי ליבה בסכום כולל של למעלה מ-2 מיליארד יואן (285 מיליון דולר), תכנית שזכתה לתגובות חיוביות מספקים מובילים כמו CATL וגושן היי-טק.
במקביל לניסיונות להסדיר את חובותיה, פעלה נטא אוטו באופן אקטיבי להשיג מימון חדש כדי להתמודד עם קשייה התפעוליים. בינואר 2025 קיימה החברה פגישת תקשורת עם בעלי מניות לדיון בסבב מימון סדרה E, במסגרתו תכננה לגייס כ-4-4.5 מיליארד יואן (570-640 מיליון דולר), כאשר המשקיע המוביל אמור היה לתרום כ-3 מיליארד יואן (430 מיליון דולר). על פי מפת הדרכים של החברה, לאחר פתרון בעיות החוב, המימון היה אמור להגיע באפריל ולשמש בעיקר לחידוש הייצור ולמימון התפתחות עתידית, אך מקורות בתוך החברה מאשרים כי נכון לאמצע מאי, כספים אלה עדיין לא התממשו.
על פי חוק פשיטת הרגל הסיני, התהליך מתחיל בדרך כלל עם בקשה מקדימה לארגון מחדש או הגשת בקשת פשיטת רגל רשמית. לאחר שנושה מגיש בקשה לפירוק פשיטת רגל, בית המשפט חייב להודיע לחברה החייבת תוך חמישה ימים, ולחברה יש שבעה ימים להעלות התנגדויות להגשה. במידה והארגון מחדש ממשיך, החייב או המנהל שמונה חייב להגיש טיוטה של תכנית הארגון מחדש לבית המשפט ולאסיפות הנושים תוך שישה חודשים מהחלטת בית המשפט להתחיל את הארגון מחדש. המשבר של נטא אוטו מהווה דוגמה נוספת לאתגרים הפיננסיים העצומים שחברות רכב חשמלי מתמודדות איתם בשוק הסיני התחרותי.
עוד ב-
בינתיים נטא אוטו תאילנד, יצאה להגנת חברת האם שלה, הוזון ניו אנרג'י אוטומוביל (הוזון אוטו), בעקבות פרסומים מטעים על פשיטת רגל לכאורה. בהודעה רשמית הבהירה החברה כי מקור השמועות נעוץ בסכסוך חובות מול חברת יושינג אדברטייזינג, שהגישה בקשה לבית המשפט לבחון האם החייבת עומדת בקריטריונים המשפטיים להכרזת פשיטת רגל – כמו היעדר נכסים מספיקים לפירעון חובותיה או חוסר יכולת ברורה לעשות זאת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



