רכב

המושב הכי מסוכן ברכב נחשף - זינוק מדאיג במספר ההרוגים

דו"ח חדש של עמותת אור ירוק חושף עלייה של 25% במספר הרוגים; מדובר במספר שיא שמעיד על מגמה מדאיגה במיוחד בבטיחות בדרכים, במיוחד לאור העובדה שמרבית התאונות הקטלניות מתרחשות דווקא באזור הזה של הרכב
מערכת ice | 
תאונות דרכים-אילוסטרציה (צילום freepik)
דו"ח חדש של עמותת אור ירוק, המבוסס על נתוני הלמ"ס, פורסם היום (שלישי) וחושף עלייה חדה וחריגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בקרב יושבי המושב הקדמי. בשנת 2024 נהרגו 279 בני אדם במושב הקדמי של הרכב, המהווה עלייה של כ-25% לעומת 2023. 
לפי הנתונים, 9,545 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במושב הקדמי בשנת 2024, מהם 1,786 נפצעו קשה. כמחצית מהנפגעים כ-4,768, נפגעו בכבישים עירוניים, ו-65 מהם נהרגו. הנתונים ממחישים את עוצמת הפגיעות בתנאים עירוניים, שם נפגעים לעיתים קרובות גם במהירויות נמוכות יחסית.
ירושלים מדורגת בראש טבלת הערים עם המספר הגבוה ביותר של נפגעים. 542 בני אדם נפגעו בעיר בשנת 2024 כשהם ישובים במושב הקדמי, מהם עשרה הרוגים ו-106 פצועים קשה. תל אביב-יפו מדורגת שנייה עם 482 נפגעים, שבעה הרוגים ו-126 פצועים קשה. חיפה מדורגת שלישית עם 465 נפגעים, ארבעה הרוגים ו-42 פצועים קשה. ערים נוספות עם נפגעים רבים הן פתח תקווה, באר שבע, אשדוד, נתניה, אשקלון, חדרה וחולון.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב, קורא למשרד התחבורה ולרשויות להגביר את ההסברה והאכיפה בנושא חגירת חגורת בטיחות. לדבריו: "בחלק גדול מהתאונות, החזית של הרכב היא זו שנפגעת ראשונה, ומי שיושב במושבים הקדמיים חשוף במיוחד. חגורת בטיחות היא ההבדל בין חיים למוות. לצד זה, יש לעודד שילוב של מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית, שמפחיתה משמעותית את הסיכון לפגיעה".
לפי ארגון הבריאות העולמי והמנהל האמריקאי לבטיחות בדרכים, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון למוות במושב הקדמי בשיעור של 45%-50%. למרות זאת, שיעורי השימוש בה בישראל עדיין אינם מספקים, בעיקר בקרב נהגים ונוסעים בנסיעות קצרות או עירוניות.
הדו"ח מדגיש כי המושב הקדמי הוא האזור המסוכן ביותר ברכב בשל קרבתו לנקודת הפגיעה בתאונות חזיתיות. הכוחות הפיזיקליים הפועלים בעת תאונה חזיתית גבוהים במיוחד, וכאשר הנוסעים לא מקפידים על חגירת חגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק בעוצמה קדימה ולהתנגש בחלקי הרכב או ביושבים לצדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה