רכב
דרמה בעולם הרכב: עשרות מותגים צפויים להיעלם מהמפה
דו"ח חדש מעריך כי עשרות מותגים סיניים ייעלמו מהשוק תוך פחות מחמש שנים, בשל תחרות קשה, ירידת מחירים ותלות בסובסידיות ממשלתיות
דו"ח שפרסמה חברת הייעוץ AlixPartners מעריך כי מתוך כ-50 מותגי רכב חשמלי פעילים כיום בסין, רק כ-15 ישרדו עד שנת 2030. הנתונים מתארים מצב של קונסולידציה מהירה בשוק הסיני לרכב חשמלי – הגדול בעולם – בשל שילוב של תחרות עזה, ירידת מחירים חדה והפסקת סובסידיות.
לפי הדו"ח, כ-25 מותגים סיניים כבר הפסיקו להשיק דגמים חדשים בשנתיים האחרונות, מה שמעיד על תחילתו של תהליך היעלמות שקטה של שחקנים קטנים מהשוק. הדו"ח מציין כי המותגים שישרדו יהיו אלה שיצליחו להשיג יתרון ברור בתחומים כגון תוכנה, ייצור שבבים, סוללות, טעינה ותכנון ארכיטקטורות רכב מתקדמות.
בין המותגים שכיום מובילים את השוק הסיני מצוינים BYD, Tesla, Aito, Nio, Xpeng ו-Li Auto – אך הדו"ח אינו נוקב בשמות של המותגים שצפויים לשרוד או להיעלם בעתיד.
ירידת מחירים חדה מורידה את הרווחיות: לפי AlixPartners, המחיר החציוני של רכב חשמלי בסין ירד בכ-30% בין ינואר 2021 לינואר 2024. ב-2023 לבדה ירדו המחירים בכ-12%, כשהירידה נמשכת גם ב-2024. מגמה זו מקשה על יצרנים רבים להשיג רווחיות לאורך זמן.
עוד לפי הדו"ח, ב-2023 נמכרו בסין כ-8.9 מיליון רכבים חשמליים, בעוד שכ-1.55 מיליון בלבד יוצאו לשווקים אחרים – נתון שממחיש את התלות הגבוהה של היצרנים הסיניים בשוק המקומי. במקביל, מתמודדים היצואנים עם חסמים מסחריים גוברים בשווקים מערביים, בהם ארה"ב והאיחוד האירופי.
עוד ב-
לפי AlixPartners, שוק הרכב הסיני כולל כיום כ-129 יצרנים של רכבים חשמליים ואנרגיה חדשה (NEV), מהם רק כ-40 משיקים בפועל דגמים חדשים. על פי התחזית, עד 2030 רק כ-15 מותגים יהיו רלוונטיים בשוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



