רכב
בשורה לנהגים: הכביש העמוס בישראל עובר שדרוג בחצי מיליארד שקל
פרויקט ענק ורחב היקף לשדרוג כביש 375, המחבר את צור הדסה, דרך מחסום ביתר - אל כביש המנהרות, עומד לצאת לדרך בעלות של מאות מיליוני שקלים
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מוביל פרויקט רחב היקף לשדרוג כביש 375, המחבר את צור הדסה, דרך מחסום ביתר - אל כביש המנהרות, בהיקף של חצי מיליארד שקל.
במסגרת הפרויקט, יתבצעו עבודות להרחבת הכביש לדו-מסלולי, דו-נתיבי עם מפרדה קשיחה שמטרתה למנוע תאונות חזית, שדרוג משמעותי של הצמתים לאורכו באמצעות רמזורים, שיפור תשתיות התחבורה והבטיחות בכביש וכן מעבר אקולוגי משמעותי על מנת לאפשר לבעלי חיים לנוע בחופשיות ללא חשש מדריסתם. הפרויקט נמצא בתכנון מתקדם וכבר ברבעון הרביעי לשנת 2025 יחלו העבודות שעתידות לקחת כשנתיים.
אחד המרכיבים החשובים בפרויקט הוא הקמת מעבר אקולוגי ייחודי בפארק בגין, אשר יאפשר לחיות בר גדולות כגון צבאים, תנים וחיות נוספות, לנוע בחופשיות בין אזורי המחיה שלהם. במשך שנים הכבישים החוצים אזורים טבעיים יצרו חסמים סביבתיים משמעותיים עבור חיות הבר, מה שגרם לפגיעה אקולוגית חמורה ולתאונות דרכים רבות עם בעלי חיים.
המעבר האקולוגי החדש, שייבנה כחלק מפרויקט השדרוג, ישמש כנתיב מעבר תת-קרקעי רחב ומותאם למגוון בעלי חיים, ויאפשר להם לנוע באופן חופשי בין שטחי הפארק והאזור הפתוח מצפון ומדרום לכביש.
בכך, המעבר ימנע מקרים מסוכנים של חציית כבישים על ידי חיות גדולות, יפחית משמעותית את התאונות הנגרמות מהתנגשויות עם בעלי חיים ויתרום לשמירה על המערכת האקולוגית העדינה באזור. לצד זאת, יבוצע פיתוח נופי אינטנסיבי אשר ישתלב עם הסביבה הייחודית של האזור ויעניק חוויית נסיעה נעימה יותר.
העבודות עד מחסום ביתר המתוכננות מבוצעות על ידי הקבלן בני עדאל ג'באלי וממחסום ביתר עד לכביש המנהרות על ידי הקבלן אורון, שניהם בניהולה המקצועי של חברת ברן ישראל, עבור חברת נתיבי ישראל, יאפשרו שיפור משמעותי בנגישות התחבורתית של תושבי האזור, יצמצמו עומסי תנועה ויבטיחו זרימה חלקה ובטוחה יותר של משתמשי הדרך, תוך התאמה לצרכים העתידיים של צור הדסה והשכונות החדשות המתפתחות בה, בהן שכונת המע"ר ושכונת סנסן ב'. הקבלנים שנבחרו לבצע את הפרויקט: בני עדאל ג'באלי ואורון בניהולה המקצועי של חברת ברן ישראל, הזרוע המקומית של קבוצת ברן.
עוד ב-
מוריה ריף, מנהלת מחלקת פרויקטים אגף דרום ומנהלת הפרויקט, חברת נתיבי ישראל: "כביש 375 הוא ציר מרכזי המקשר בין היישובים באזור לירושלים, ושדרוגו הוא מהלך חיוני שיביא לשיפור משמעותי בבטיחות ובנוחות הנסיעה. הפרויקט תוכנן כך שיענה על צרכי התושבים כיום וגם על הגידול העתידי באוכלוסייה, תוך מתן דגש על שילוב אמצעים מתקדמים לשיפור זרימת התנועה ושמירה על הסביבה. חברת נתיבי ישראל גאה להוביל מיזם תשתיתי חשוב זה, שצפוי לשנות את פני האזור ולהקל על חיי התושבים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.רק מצור הדסה? מה עם הקטע עד בית שמש??שש 07/2025/21הגב לתגובה זו1 0הבעיה האמיתית לא בין צור הדסה למנהרות אלא בין בית שמש לצור הדסהסגור



