רכב
לראשונה השנה: ירידה במסירות של יצרנית הרכב הסינית
כמה רכבים מסרו החברות הסיניות בחודש יולי, מי דווקא רשמה עלייה ואיך זה משפיע על טסלה?
חברת BYD, יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בסין, רשמה ביולי ירידה ראשונה במסירות רכבים מאז תחילת השנה, מה שממחיש כמה התחרות בשוק הסיני מתגברת. בחודש יולי מסקה החברה 341,030 רכבים בלבד, ירידה חדה לעומת 377,628 רכבים ביוני. מדובר גם ברמה כמעט זהה לזו שנרשמה ביולי אשתקד, לאחר חודשים של עליות רצופות מאז ינואר, אז עמד מספר המסירות על 296,446 רכבים.
הירידה נובעת בעיקר מהסלמה במלחמת המחירים בין יצרניות הרכב הסיניות. במאי הורידה BYD את מחיריהם של דגמים היברידיים ודגמים מבוססי סוללה בכ-30%, מהלך שהוביל את המתחרות להוריד מחירים גם כן. המאבק המתמשך עורר דאגה בקרב הרשויות בסין, שהזהירו לאחרונה מהשלכותיה של תחרות עזה מדי שעלולה לפגוע ביציבות הענף.
לא רק BYD חשה את הלחץ. גם Li Auto ו-Nio רשמו ירידה חדה במסירות בחודש יולי. Li Auto מסרה 30,731 רכבים, ירידה לעומת 36,279 ביוני וצניחה של כ-40% בהשוואה לשנה שעברה. מדובר בירידה חודשית שנייה ברציפות, מה שמסמן האטה משמעותית בפעילות החברה.
Nio, שהתבלטה השנה בשוק רכבי היוקרה, רשמה ירידה ל-21,017 רכבים ביולי לעומת 24,925 רכבים ביוני, שהיה שיא שנתי עבורה. גם בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה מדובר בירידה קלה של 2.7%, כאשר כל שלושת דגמי החברה המרכזיים נפגעו. בתגובה לכך, השיקו שתי החברות דגמים חדשים בסוף יולי: Li Auto הציגה את ה-Li i8 - רכב שטח חשמלי, ו-Nio השיקה את דגם ה-L90, רכב SUV שמגיע עם 6 או 7 מושבים.
מנגד, חלק מהשחקניות בשוק דווקא נהנות מהתחרות ומציגות צמיחה מרשימה. Xpeng, למשל, רשמה ביולי שיא מסירות של 36,717 רכבים, עלייה לעומת יוני והמשך רצף של תשעה חודשים עם יותר מ-30 אלף מסירות בכל חודש. גם Xiaomi ממשיכה להתחזק, עם מעל 30 אלף רכבים שנמסרו ביולי, לעומת 25 אלף ביוני, בעיקר בזכות השקת דגם ה-YU7 SUV. אליהם מצטרפת Leapmotor, שנתמכת על ידי ענקית הרכב האירופית סטלנטיס, שהציגה מסירות שיא של 50,129 רכבים ביולי, הזינוק הגדול ביותר שלה עד כה.
תחרות המחירים שמובילות השחקניות הסיניות מקשה במיוחד על טסלה, שנאבקת כבר תקופה ארוכה מול היצרניות הסיניות שמציעות רכבים במחירים נמוכים משמעותית ונאלצת להוריד מחירים בעצמה. בעוד BYD וחברות סיניות נוספות נתמכות במידה מסוימת על ידי הממשל, טסלה מתקשה להתמודד.
בינתיים, המכירות של רכבי טסלה שיוצרו בסין, כולל מודל 3 ומודל Y, ירדו ב-8.4% לעומת יולי בשנה שעברה, והסתכמו ב-67,886 רכבים.
עוד ב-
למרות הירידה ביולי, BYD עדיין שומרת על מעמדה כחברת הרכב החשמלי הגדולה בסין, אך הנתונים האחרונים עשויים להוות אינדיקציה לכך שמלחמת המחירים מתחילה לגבות מחיר גם מהחברות החזקות ביותר. החודשים הקרובים יראו אם ההשקות החדשות של Li Auto ו-Nio יצליחו להעלות את קצב המכירות, והאם טסלה תוכל להתמודד עם התחרות החריפה מבלי להקריב רווחיות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.סיניותעמרי 08/2025/05הגב לתגובה זו0 1זבל של רכבים. ממש תת רמה. ידע ויזהר כל מי שחשב לקנות - אלו גרוטאות מזובלות שלא ניתן למכור לאף אחד בעוד שלוש שנים. הלוואות בלון לרכבים האלה זה מסע של סבל. גם ב30,000 שקל לא יימכרו עוד שלוש שנים.סגור



