רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: פרויקט הענק שיחבר את הצפון

חברת חוצה ישראל הכריזה על חברת דניה סיבוס כזוכה במכרז לביצוע הפרדה מפלסית בצומת מת"מ שבכניסה לחיפה, רכיב מרכזי בקו המטרונית החדש לטירת כרמל וחיפה מערב. הכירו את הפרויקט שישנה את פני התחבורה בצפון
מערכת ice |  2
המטרונית בחיפה (צילום טוטם הדמיה ואנימציה בעמ)
חברת חוצה ישראל הכריזה על חברת דניה סיבוס כזוכה במכרז לביצוע הפרדה מפלסית בצומת מת"מ שבכניסה לחיפה, רכיב מרכזי בקו המטרונית החדש לטירת כרמל וחיפה מערב.
מדובר באבן דרך נוספת משמעותית בפיתוח רשת המטרונית במטרופולין חיפה, במסגרת מאמץ רחב שמוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בראשות השרה מירי רגב. מערכת המטרונית, שנחשבת סיפור הצלחה מאז פתיחתה ב-2013, מסיעה כ-100 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון בשנה, ונעה על נתיבים ייעודיים עם העדפה ברמזורים.
הפרויקט החדש לטירת כרמל ולחיפה מערב מוסיף שתי שלוחות באורך כולל של כ-10 קילומטרים, עם 30 תחנות חכמות, ויחבר את טירת כרמל ואת שכונות חיפה מערב לאזורי התעסוקה, המסחר, הפנאי והמוסדות האקדמיים - כולל ציר אצטדיון סמי עופר, נאות פרס, המבואות הדרומיים ומרכז רפואי מעלה כרמל. ההפרדה המפלסית בצומת מת"מ תאפשר רציפות תנועתית למטרונית במקביל לזרימת כלי רכב פרטיים. עם הפעלת הקווים החדשים צפויה הרשת כולה לגדול ב-5-7 מיליון נוסעים בשנה.
הפרויקט בהיקף של כ-170 מיליון שקלים כולל סלילת נתיב ייעודי למטרונית, הקמת שישה רציפים חדשים, שבילי אופניים והליכה, פיתוח נופי ותשתיות חדשות, והקמת הפרדה מפלסית שתסדיר את תנועת הרכב הפרטי ותשמור על מהירות גבוהה ורציפה של המטרונית בציר העמוס.
בנוסף לפרויקט טירת כרמל וחיפה מערב, משרד התחבורה מקדם פיתוח משמעותי של כלל מערך המטרוניות במטרופולין חיפה. במסגרת זו מקודמת הארכת קו המטרונית לעכו לאורך כביש 4 דרך מרכז העיר עכו ועד לגנים הבהאים.
הקו, בהשקעה של כ-300 מיליון שקלים, צפוי להיפתח כבר בשנה הקרובה. במקביל מוקם קו מטרונית חדש "סובב קרית אתא" באורך 8.5 קילומטרים, הצפוי להיפתח ב-2028, בהשקעה של כ-650 מיליון שקלים.
העבודות כוללות שדרוג רחב של תשתיות עירוניות, נתיבי העדפה, שבילי אופניים ותחנות חכמות. פרויקטים יחזקו את החיבור בין הקריות, עכו, חיפה וטירת כרמל וייצרו רשת של קווי הסעת המונים מהירה, יעילה ומתואמת בכל חלקי המטרופולין.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "אנחנו מובילים מהפכה תחבורתית במטרופולין חיפה. פרויקט המטרונית החדש לטירת כרמל ולמערב חיפה יעניק לתושבים מערכת הסעה מתקדמת, ירוקה ומהירה, שתיצור אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ותחזק את הנגישות לכל מוקדי החיים בצפון - והכל תוך הבטחת חיבוריות וקישוריות.
יחד עם קווי המטרונית החדשים לעכו ולקריית אתא, ולרכבת הקלה 'נופית' לנצרת, אנחנו מרשתים את המטרופולין באמצעי הסעת  המונים נוחים, יעילים, מהירים וירוקים. זהו עוד נדבך בחזון 'מחברים את ישראל', במסגרתו אנחנו משדרגים תשתיות ומייצרים פתרונות תחבורה מודרניים לכל תושבי האזור".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "הרחבת רשת המטרונית במטרופולין חיפה היא חלק מהתוכנית הלאומית שמובילה שרת התחבורה רגב ליצירת מערך הסעת המונים מתקדם במטרופולינים הגדולים, ולסגירת פערים של שנים. קווי המטרונית החדשים ושדרוג התשתיות יאפשרו שירות תדיר, מהיר ואמין, שיפחית את הפקקים ויקצר את זמני נסיעה. נמשיך לפתח את רשת המטרונית ולשפר את שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "חוצה ישראל ממשיכה לקדם פרויקטים במטרופולין הצפוני, שיחזקו ויחברו את הצפון למרכז הארץ. אני מברך את דניה סיבוס על זכייתה במכרז לביצוע עבודות בפרויקט המטרונית טירת כרמל חיפה מערב, פרויקט שיביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה למטרופולין חיפה ולשיפור בקישוריות ואיכות החיים באזור כולו. נמשיך להוביל פרויקטי תשתית תחבורתיים מתקדמים, בטיחותיים ויעילים, למען תושבי ישראל".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ומתי תשתפר התחבורה במרכז? (ל"ת)
    ציפי 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    2028... סביר יותר שעוד 5 שנים (ל"ת)
    ראובן 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור