רכב

פורד באזהרה חמורה: אלה הרכבים שיש להחזיר

ריקולי הענק מגיעים לפורד שהודיעה על השבת ענק של מאות אלפי רכבים משנות היצור 2015-2017, בשל בעיית שחיקה שהתבררה כבעייתית מבחינה בטיחותית
מערכת ice | 
פורד (צילום unsplash)
עוד ריקול רכבים ענק, הפעם של יצרנית הרכב האמריקאית פורד, אחרי שהרגולטורים הבטיחותיים בארה"ב זיהו שחיקה מסוכנת במצלמות האחוריות של רכבי החברה.
בעקבות כך, פורד קוראת לתושבי ארה"ה להחזיר יותר מ-330,000 רכבים מדגם מוסטנג כדי לתקן תצוגות של מצלמות גיבוי שקיבלו תלונות על עיוותי תמונות. הריקול מתייחס למודל המכוניות של הדגם שיצאו בשנת 2015 עד 2017.
מסמכים שפורסמו ביום רביעי על ידי הרגולטורים הבטיחותיים בארה"ב אומרים שחיווט המצלמה האחורית יכול להתרופף או להינזק, ולגרום לבעיה. סוחרים יתקנו את רתמת החיווט של מכסה הדשבורד ואולי יחליפו את המצלמה. 
רק לאחרונה נרשמו מספר סבבי ריקול בתעשיית הרכב. טסלה החזירה יותר מחצי מיליון רכבים אחרי פרסום מסמך שפרסם המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים (NHTSA), עדכון תוכנה שיצאה לרכבי טסלה בשלהי 2020 אפשר לבעלי המכוניות להשתמש ברמקולים החיצוניים של הרכבים כדי להשמיע מוזיקה או כל צליל אחר שהם בוחרים.
 
העובדה הזו לכשעצמה אינה מפריעה למנהל – אך לדבריו, השמעת הצלילים הללו עלולה "לבלוע" את הצלילים המסוימים מאוד שרכבים חשמליים והיברידיים מחויבים לפי החוק האמריקאי להשמיע כאשר הם נוסעים במהירות של עד 30 קמ"ש, כדי להזהיר הולכי רגל מהרכב המתקרב.. יונדאי וקיה, שני הרכבים הנמכרים בישראל והפופולאריים גם בשאר העולם חוו גם תקלת ענק שגררה ריקול גדול. שתי החברות הכריזו לאחרונה על החזרת ענק של כמעט 500,000 כלי רכב בארצות הברית עקב סכנת שריפה, אומר לבעלים להחנות רכבים בחוץ.
גם יונדאי וקיה עדכנו לאחרונה ריקול לבעלים של כמעט 500,000 מכוניות ורכבי שטח להחנות אותם לעת בחוץ בגלל חשש לבעיות שריפות ומנועים. האזהרה עוד לא הגיעה לישראל, אבל כעת החברות יבדקו האם ייתכן שגם בשאר העולם יש צורך בריקול שכזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה