מדדים ומחקרים

טלטלה בשוק הרכב: שלוש יצרניות יצליחו להביס את טסלה?

רנו, ניסאן, מיצובישי חשפו את תוכנית EV 2030 השבוע. השלוש צפויות להכריז ביום חמישי על תוכנית להשקיע יותר מ-20 מיליארד יורו (23 מיליארד דולר) בחמש השנים הקרובות בפיתוח רכבים חשמליים תוך 8 שנים
מערכת ice |  10
רכבים (צילום unsplash)
רנו, ניסאן וומיצובישי מוטורס מתכננות לשלש את ההשקעה שלהן בפיתוח משותף של כלי רכב חשמליים, כך חשפו בפני רויטרס שני אנשים שמכירים את התוכנית. בעוד יצרניות רכב מבוססות מתמודדות עם לחץ מצד מתחרים חדשים ושינוי צפוי בביקוש לכיוון רכבי החשמל, הברית הצרפתית-יפנית מבקשת להעמיק את שיתוף הפעולה.
השלוש צפויות להכריז ביום חמישי על תוכנית להשקיע יותר מ-20 מיליארד יורו (23 מיליארד דולר) בחמש השנים הקרובות בפיתוח הרכבים החשמליים, אמרו המקורות. עד שנת 2030, הברית צפויה לשווק יותר מ-30 דגמי רכבים חשמליים חדשים שיתחרו במותגים ששולטים בשוק, ביניהן טסלה.
 
תוכנית "ברית עד 2030" שואפת להראות "שיתוף פעולה מוגבר" בין יצרניות הרכב, ולהדגיש "חזון משותף על חשמול וניידות מחוברת", אמר מקור אחד. חמש הפלטפורמות הנפוצות צפויות לכסות 90% מכלי החשמל שהחברות צפויות לפתח ולהשיק עד 2030, אמרו המקורות. עד אמצע העשור, הברית שואפת לפרוס פלטפורמה משותפת חמישית עבור רכבי EV קומפקטיים שתוכננה על ידי רנו, אמרו המקורות.
ניסאן כבר החליטה להשתמש בפלטפורמה הזו, הנקראת CMFB-EV, וברכיבים מתוקננים אחרים כדי לחשמל את המכונית הקומפקטית של ניסאן מיקרה, בעוד שרנו צפויה לבוא עם מכונית EV דומה המבוססת על אותה פלטפורמה, אמרו המקורות. ה-Micra EV צפוי לצאת עד אמצע שנות ה-2020. יצרני הרכב מקווים לייצר רכבי EV קומפקטיים במחירים נוחים כמו כלי רכב מונעי בנזין בגודל דומה, אמרו המקורות.
התוכנית הייתה שמנהיגי רנו, ניסאן ומיצובישי יכריזו על תוכנית 2030 בסתיו שעבר באירוע ביפן, אך ההכרזה נדחתה לשבוע זה בגלל עלייה בנגיף הקורונה ביפן, אמרו המקורות. לשלושת יצרניות הרכב יש טכנולוגיות היברידיות משלהן עם מעט חלקים ומערכות מפתח משותפים. שיתוף הפעולה המוגבל במקור ובפיתוח עורר דאגה בקבוצה לגבי היכולת להשיג חיסכון בעלויות, אמר מקור אחד. רנו אמרה שמותג רנו שלה יהיה 100% חשמלי באירופה עד 2030.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    2030
    אב 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד 2030 לא יהיה מי שיקנה מכוניות כולם ימותו מקורונה או וירוס אחר... 2030 הצחקתם.
    סגור
  • 9.
    טסלה
    אב 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עד 2030 טסלה תעשה כסף שהיא יכול ללכת לישוןןןןןןן. וחוצמזה גם טסלה תתקדם כפליים יהיו לה מכוניות על מים, אויר, שמש, ירח, כוכבים, ומה לא...
    סגור
  • 8.
    יצליחו ל"הביס"?. הצחקתם אותי. השאלה האמיתית האם ישרדו?
    אבימלך 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או האם בכלל יצליחו לראות את טסלה מרחוק,, כי הפער שטסלה פותחת מכל יצרניות הרכב האחרות הולך וגדל בכל שנה.
    סגור
  • 7.
    טסלה numero uno
    יורם 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נזכרתם מאוחר
    סגור
  • 6.
    עד 2030 הם כבר לא יהיו קיימים. מצחיקים (ל"ת)
    א 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    ב 200 שנים הקרובים
    מולא 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אולי יצליחו חחחחח
    סגור
  • 4.
    כל שבוע נזכרים יצרני הרכב שהם משקיעים רכב חשמלי
    אריה 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יצרני הרכב הוותיקים על סף פשיטת רגל לפני גמר העשור הקרוב והם נזכרים להודיע חדשות לבקרים שהם משקיעים מיליארדים בפיתוח רכבים חשמליים עד סוף העשור.. זה קצת מידיי ומאוחר מידיי.. השנה טסלה תייצר ותמכור קרוב ל2 מליון מכוניות חשמליות. וכפי שבשנים האחרונות אסלה גדלה בכל שנה בקצב העולה על 50% והתחייבה שכך גם בהמשך.. זאת אומרת בשנת 2028/2029 בקצב הנוכחי, טסלה תייצר מעל ל 20 מיליון מכוניות בשנה! ולכן כל התוכניות של היצרניות האנדרטליות לא רלוונטי. קצב הפיתוח, כמה התפתחות הטכנולוגיה, מהירות השינויי ווהייצור בטסלה הינו בעשרות שנים ומונים מהיר ושונה מייצרניות הרכב הישנות.. כמו כן יצרניות הרכב התרכזו בייצור המרכב והמנוע, כל השאר, המולטימדיה וכו' מזמינים מחברות צד ג'.. ולכן גם האינטגרציה לוקה בחסר וכן רכב חשמלי הינו מוצר טכנולוגי ובעצם תוכנה וחומרה על גלגלים, החברות לא יכלו להפוך עורם ולהפוך לחברות תוכנה וטכנולוגיה.. גם מיליארדים לא יעזרו לכך.. ולכן רוב הייצרניות הישנות יפשטו רגלעד סוף העשור ו/או ירכשו.. רובם גם נושאים חובות אדירים.. שלא יוכלו להחזיר החובות לצד צמצום בשוק ומעבר לחישמול.. ואוטונומי
    סגור
  • 3.
    לא הייתי מתקרב לרנו וניסן
    שירי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רנו וניסן מייצרות מכוניות טובות אבל, עלות השרות בחברות אלה שערורייתי. ייצא שתיקנו רכב חשמלי שאמור להיות זול מאוד בתחזוקה ותשלמו הרבה כסף. לכו על הקוריאניות יונדאי וקיה ועל היפנית האמינה טויוטה.
    סגור
  • 2.
    חחחחח הצחקתם אותי
    אלון מאסק 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דברו איתי בעוד 10 שנים. אני יהיה כבר בפרוייקט הבא שלי
    סגור
  • 1.
    עד 2030 עוד חזון למועד (ל"ת)
    רז 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור