רכב

עוקץ המאזדה הגדול נחשף: זו הכנופייה שנלכדה

משטרת ישראל מודיעה על פיענוח של סדרת גניבות בערים איזור המרכז בהן נגנבו עשרות רכבים מסוג מאזדה, וכנגד 14 חשודם הוגשו כתבי אישום האם הגניבות יגיעו לקיצן?
מערכת ice | 
מאזדה 2. לרווק עם כלב ונשים בגיל 55 (צילום יח"צ/ יוטיוב)
במהלך החודשים האחרונים ביצעה יחידת אתגר בלהב 433 פעילות מבצעית נגד כנופיית גנבי רכב אשר באופן מפתיע עמדה מאחורי גניבות רבות של רכבים ממותג אחד בלבד. חברי הכנופייה התמחו ברכבים מסוג מזדה ואשר על פי החשד גנבו עשרות רכבי מזדה בערים במרכז הארץ.
יחידת אתגר במהלך פעילותה המבצעית הצליחה לזהות את ראש הכנופייה ומיפו עשרות שותפים אשר הופעלו על ידיו. מהלך הפעילות המבצעית, היחידה עשתה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים והצליחה לעצור עשרות מחברי הכנופייה וכנגד 14 מתוכם הוגשו כתבי אישום ע"י יחידת התביעות של להב 433.
אתמול במסגרת פעילות מבצעית של יחידת אתגר הצליחו השוטרים לעצור את מי שנחשב ראש הכנופייה (תושב שטחים) וחשוד נוסף שהיה עמו. בהתאם להתפתחות בחקירה יובא היום החשוד המרכזי לביהמ"ש השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרו.
 
הרבעון הראשון של השנה הסתכם עם גידול של 165% בניסיונות גנבה ביחס לשנת 2021 כך לפי נתונים של פוינטר. חוליות הגנבים פועלות בצורה מתוכננת עם היררכיה ברורה ותפקידים לכל אחד מה"חיילים". החוליות ממומנות על ידי ארגוני פשיעה וחלק מהרכבים הגנובים אשר נמכרים בשטחי הרשות, או כחלקי חילוף בישראל, מממנים את ארגוני הפשע והטרור הסמים והזנות. 
ב-90% מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות. בשנת 2021 השימוש במשבש עמד על כ- --80% והגידול השנה עומד על 12.5%. בקצב הזה עד סוף השנה בכמעט כל גניבות הרכב בישראל יופעל משבש סלולרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה