רכב

המהפכה בתחבורה הציבורית נמשכת: הושק הכרטיס שיסדר נסיעות בחינם

מהחודש הבא, בני ובנות 75 ומעלה נוסעים בחינם בתחבורה הציבורית. מ-1 באוגוסט 2022, יוכלו בני ובנות 75 ומעלה לנסוע בכל אמצעי התחב"צ ללא תשלום וללא הגבלה
כפיר אדר |  29
מרב מיכאלי (צילום סיון שחור לעמ)
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי, ראש עיריית ראשון לציון השיקו היום (שלישי) במרכז "על הקו" בראשון לציון את כרטיס הרב קו לגיל הזהב שמאפשר נסיעה חינם בתחבורה הציבורית. במסגרת הטקס הונפקו כרטיסי "זהב קו" ראשונים לגמלאים. 
זאת הפעם הראשונה בישראל שמגזר מסוים נהנה מהטבה כה משמעותית ובאופן כה גורף וללא כל תנאים והגבלות. כדי ליהנות מההטבה נדרשת טעינת פרופיל "זהב-קו" בכרטיס הרב-קו או באחד מיישומוני התשלום, ותיקוף הכרטיס בעת העלייה לאוטובוס או לרכבת. 
את עדכון הפרופיל ניתן לבצע באתר רב-קו אונליין וביישומוני התשלום, וכן במרכזי "על הקו" ברחבי הארץ, בתחנות רכבת ישראל ובמרכז השירות "כפיר" של הרכבת הקלה בירושלים. כמו כן ניתן לעדכן פרופיל בסניפי סופר פארם, צומת ספרים, קרביץ, BE ו-COFIX.
 
בסניפים אלה הוצבו עובדות ועובדים שיסייעו לבני 75+ בביצוע העדכון. ניתן לקבל מידע על דרכי הטענת הפרופיל ועל המקומות הקרובים לביתכם במוקד 8787* של משרד התחבורה. בני ובנות 75 ויותר שאין ברשותם כרטיס רב-קו יוכלו להנפיק כרטיס חדש ללא עלות. הנפקת הכרטיס ועדכון הפרופיל יתבצעו בהצגת תעודה מזהה וללא עלות.  
בעלי כרטיס רב-קו יידרשו להטעין את פרופיל זהב-קו החדש המזכה בנסיעה חינם, גם אם בכרטיס שלהם מוטען פרופיל אזרח ותיק המזכה אותם ב-50% הנחה. ללא טעינת הפרופיל החדש הם ימשיכו לשלם מחיר מופחת אך לא ייהנו מנסיעה חינם. הפרופיל אינו מתעדכן באופן אוטומטי עם הגעה לגיל 75, אלא מחייב עדכון באחת הדרכים שמשרד התחבורה מעמיד לרשותם. בני ובנות 75 ויותר, שבכרטיס הרב-קו שלהם טעונה יתרה כספית (ערך צבור) יוכלו לקבל החזר לכרטיס האשראי או במזומן בעמדות "על הקו" ובכל אחד מהסניפים שצוינו. 
הדרישה לתקף את הכרטיס או היישומון גם עבור נסיעה חינם נדרשת לצרכי התחשבנות משרד התחבורה מול מפעילי התחבורה הציבורית, מעקב אחר ביקושים וייעול השירות. נסיעה ללא תיקוף הכרטיס תיחשב כנסיעה ללא תשלום ועלולה לגרור קנס כספי. עם זאת, במטרה לאפשר זמן היערכות מספק, משרד התחבורה הנחה את הבקרים לאפשר לכל בן ובת 75 ומעלה, לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם ללא "זהב-קו", מ-1 ועד ל-18 באוגוסט. במקביל, הבקרים יסבירו לזכאים היכן ניתן להנפיק "זהב-קו" או לחילופין על כל הדרכים לעדכן את פרופיל הנוסע. 
 
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים יותר מ- 450 אלף אזרחים ואזרחיות ותיקים מעל גיל 75, מהם 58% נשים ו-42% גברים. הערים המובילות במספר האזרחים הוותיקים הן ירושלים (89 אלף אזרחים ותיקים), תל אביב-יפו (70 אלף) וחיפה (59 אלף). תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, ועומדת על 80.7 שנים בקרב גברים ו-84.8 שנים לנשים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הסבירה: "החברה הישראלית חייבת חוב גדול לוותיקות ולוותיקים שלה, לדור המייסדים. אני מאמינה שחברה שיודעת לדאוג לאזרחיות ולאזרחים הוותיקים שלה, היא חברה שתדע לתת עתיד לצעירות ולצעירים שלה. כרטיס "זהב-קו" מאפשר לבנות ובני 75 ומעלה לנסוע בתחבורה הציבורית כולה בחינם, לבקר את הנכדות והנכדים בחינם, ללכת לקניות בחינם, לנסוע לרופאה או לרופא בחינם ולהגיע לכל מקום בתחבורה ציבורית בחינם. אנחנו משיקות ומשיקים היום את אחת היוזמות המרגשות, החשובות המשמחות והמהפכניות שלנו במשרד התחבורה, במסגרת מהפכת "דרך שווה", בשורה שתעזור באופן ניכר להוריד את יוקר המחיה שכולנו מתמודדות ומתמודדים איתו".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק המשיכה: "זו יריית הפתיחה למבצע אדיר של משרד התחבורה. אנחנו מאפשרים מהיום לכל בני ה-75 ומעלה את היכולת להתנייד בחינם בתחבורה הציבורית – אוטובוס, רכבת, רכבת קלה מדן ועד אילת.
כולי תקווה ש"זהב-קו" יהיה סמל סטטוס בארנק שלכן ושלכם. תישאו אותו בגאווה, כי מגיע לכם".
 
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך הוסיף: ״אני שמח שמראשון לציון יוצאת הבשורה והיא נבחרה כעיר המשיקה את רפורמת מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית ורוצה לברך את שרת התחבורה ח״כ מרב מיכאלי ואנשי משרדה על הרפורמה החשובה כשגולת הכותרת שלה - נסיעה חינם לבני 75+. ראשון לציון מקדמת פרוייקטי תחבורה בלמעלה מ-10 מליארד שקל ברחבי העיר, על מנת לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית והנתיבים בעיר עבור תושבות ותושבי העיר״.
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    בעמדות רב-קו ברחוב הגליל בחיפה אין טלפון קווי/ סלולרי
    אהרן 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגעתי לעמדת רב-קו ברחוב הגליל בחיפה, המערכת להפקת רב-קו זהב לא פועלת עדיין. נראה לי כי ניתן היה לחסוך את הביקור שלי ושל אזרחים נוספים שראיתי באותו ביקור, אם היה טלפון באותה עמדה. כך שלפני ביקור בפועל ניתן היה לוודא שהמערכת פועלת וכי לא מטיילים לשווא באוטובוס אגד.
    סגור
  • 26.
    שחיתות
    דוד 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהיועצת המשפטית תתעורר מתרדמתה ותבדוק חשש לשוחד בחירות
    סגור
  • 25.
    לחו"ל
    טיסות 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולאילת גם
    סגור
  • 24.
    כולנו מחויכים
    עוד מעט עוזבת 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא אשכח את חורף 42 איך הינו כולנו בעת ערב מאוחרת סביב מדורה קטן ותפו"א אחד. כולנו חיכנו שרנו ורקדו לא הרגשו במשהו לא בסדר עד שאמרו לנו לגשת למקלחות. מי שמחייך כל הזמן כנראה מתעסק במה שקל ולא באמת דואג למי שחלש
    סגור
  • 23.
    תיקוף
    ישראל 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד בדיחה של משרד התחבורה בטירטור אנשים מבוגרים.
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    בושה
    אורח 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כמה כאלה מסוגלים בכלל ליסוע באוטובוס רפורמה עלובה
    סגור
  • 21.
    היום בקרית אונו אמרו
    מירה 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמרו לנו שרק החל מיום ראשון הקרוב אפשר להנפיק זהב קו. לחזור שנית
    סגור
  • 20.
    הנכים נשארו מאחור כרגיל
    דוד 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנכים נשארו מאחור כרגיל. החלשים בחברה לא באמת מעניינים את שרת התחבורה ושר האוצר.
    סגור
  • 19.
    מה עם
    שני מן 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אזרחים ותיקים מעל 70 עם נכות שר"מ 112% נכות, מגיע להם אפילו יותר מבני 75 שאינם נכים, לידיעת משרד התחבורה. ברח לכם, תתקנו עוד השנה.
    סגור
  • 18.
    בושה וחרפה
    נעה 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גיל 75 לחלק מהאנשים זה בסדר. יש כל כך הרבה אנשים שלא מתפקדים בגיל הזה. זה כבר גיל שהרבה אנשים כבר פחות עצמאיים. לפחות ההטבה היתה ניתנת לבני 70. אני מתביישת בשם אותם אנשים שצעירים מגיל 75 ולא יכולים לנסוע באוטובוס. כבר עד שניתנה איזושהי הטבה מהמדינה חייבים לשים לה מקל בגלגלים. איזה מדינה מגעילה בושה וחרפה!!!!!!
    סגור
  • 17.
    חינם מגיל הפרישה
    דניאלה 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יפה מאד אך לפי ממוצע הגיל יוצא בין 5 ל7 שנים שהגימלאים יכולים להנות למה לא מגיל הפרידה מפנסיה שזה 64 ו 67 כשהמשכורת שלהם יותר יותר מחצי מה הבעיה??
    סגור
  • 16.
    כל הכבוד לשרת התחבורה ויאיר לפיד
    משה 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל הכהוד לשרת התחבורה ולממשלת שינוי שלא שכחו אותנו הגימלאים בניגוד לממשלת הליכוד ולביהי נתניהו שלא עשה כלום למען נגימלאים במשך 12 שנה
    סגור
  • 15.
    תדירות האוטובוסים - דרוש שינוי מיידי
    דנה 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעכשיו שידאגו שתדירות האוטובוסים תהיה סבירה ולא ליבש אותנו בתחנות בשמש . מקווה שיהיה טוב.
    סגור
  • 14.
    ספקתי 8 טרלולי לשון בתגובה שלו/ה
    איש יהודי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הסבירה: "החברה הישראלית חייבת חוב גדול לוותיקות ולוותיקים שלה, לדור המייסדים. אני מאמינה שחברה שיודעת לדאוג לאזרחיות ולאזרחים הוותיקים שלה, היא חברה שתדע לתת עתיד לצעירות ולצעירים שלה. כרטיס "זהב-קו" מאפשר לבנות ובני 75 ומעלה לנסוע בתחבורה הציבורית כולה בחינם, לבקר את הנכדות והנכדים בחינם, ללכת לקניות בחינם, לנסוע לרופאה או לרופא בחינם ולהגיע לכל מקום בתחבורה ציבורית בחינם. אנחנו משיקות ומשיקים היום את אחת היוזמות המרגשות, החשובות המשמחות והמהפכניות שלנו במשרד התחבורה, במסגרת מהפכת "דרך שווה", בשורה שתעזור באופן ניכר להוריד את יוקר המחיה שכולנו מתמודדות ומתמודדים איתו"
    סגור
  • 13.
    שכחתם לציין שהצעירים ישלמו כפול!!
    נעה 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כולנו נשלם 20% יותר בגלל ערך צבור שמתבטל! מעניין ששכחו לציין את זה! בעיר שלי נסיעה פנימית מתייקרת ב50% כל הכבוד לך השרה
    סגור
  • 12.
    תחבורה ציבורית
    רונה כהן 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה עם הנכים שעדין לא בני 75 אלה בני 70 מדוע לא חשבו עליהם
    סגור
  • 11.
    נזכרים כשמגיעים הבחירות (ל"ת)
    מזל שיש כלכלת בחירות 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    מה עם הנכים ?
    אנונימי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מתי יחשבו עליהם?
    סגור
  • ראשון
    אלומוני 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון מאוד אתם דוכחים את הנכים תמיד אנחנו לא נכללים . הנכים גם לא מקבלים הנחות באוטוהוס בחודשי בזמן שנוער כן גמליאים .שלא נדבר על קוי רב לעלות לרכבות לאוטובוסים ( תיירים) שהם לא נגישים מה אנחנו עציץ קצת חשיבות לא חלמנו להיות נכה החיים החליטו בשבילנו תתחשבו גם באנו לא רק בנוער עולים . בזיון. ועוד דבר מרתיח למה צריכים לדלם בנפרד ברכבות למה הם נכללים התוך החודשי לפי הרפורמה החדשה והן הנחות או נסיעות חינם לנכה ברכבת מול תעודה.. שוב דופקים אותנו החלשים ..
    סגור
  • העונה גדולה
    רפי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    50 אחוז הנחה לכל הארץ
    סגור
  • 9.
    ומה עם הנכים
    אורן 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם כל הכבוד לגימלאים ולבני גיל הזהב (ויש כבוד) , מה עם הנכים לנסיעה בחינם או עזרה והסבר איך נוסעים באוטובוס , כי מאז הרפורמה בתחבורה הציבורית לא יודע איך לנסוע באוטובוס
    סגור
  • 8.
    הכול עבודה בעיניים
    מישהו 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ייקרו את התחבורה הציבורית מאוד.רכבות יהיו מאוד יקרות.במקום לתת נסיעה חינם לכל הפנסיונרים,נותנים בגיל מאוד מבוגרתבדיחה.כל הפנסיונרים ומיעוטי היכולת בפריפריה שהם נוסעים מזדמנים ישלמו הרבה יותר ויידחסו באוטובוסים צפופים להחריד. כאמור הרכבת מחוץ למשחק.
    סגור
  • 7.
    פתח תקוה
    אלי דגןי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב ויפה ולמה ביטלו את חופשי יומי
    סגור
  • 6.
    זה לא בחינם, הדור הצעיר משלם את זה ונפגע מהרפורמה
    הח 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הרפורמה לא תכליל את הרכבות במנויים של האזרחים הלא וותיקים שנוסעים בתחבורה ציבורית ותייקר את עלות הנסיעה. בשורה התחתונה הם אלו שיממנו את החגיגה עבור האזרחים הוותיקים. מיכאלי תתביישי לך
    סגור
  • 5.
    נסיעה חינם, למי
    שמעון 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם כבר הממשלה עושה שינויים לגבי תחבורה ציבורית, ונותנת נסיעות חינם, למה רק מגיל 75? למה לא לתת את זה לכל מי שיוצא לפנסיה? למועטי יכולת? לאימא חד הורית? תגדילו ראש
    סגור
  • 4.
    יעילות דפוקה
    זיקו 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    וואלה חשיבה פסיכית. ... אפשר לחשוב כמה בנ 75+ יסעו בתחבורה ציבורית?? ממש יש להם כוח להתרוצץ בין אוטובוסים או רכבות ... ומענייןל כמה מהם יש רישיון או רכב ? איזו יעילות של משרד התחבורה והעומדת בראשה ...
    סגור
  • 3.
    יעילות דפוקה
    זיקו 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וואלה חשיבה פסיכית. ... אפשר לחשוב כמה בנ 75+ יסעו בתחבורה ציבורית?? ממש יש להם כוח להתרוצץ בין אוטובוסים או רכבות ... ומענייןל כמה מהם יש רישיון או רכב ? איזו יעילות של משרד התחבורה והעומדת בראשה ...
    סגור
  • 2.
    כרטיס חינם לנסיעות
    א.ע. 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לא מגיל 70? מגיל 75 ישנם כאל ה שלא יסעו,כי קשה להם אף לעלות לאוטובוס.אין מה לשמוח על זה.
    סגור
  • 1.
    באמת מגיע להם הבעיה ברפורמה שלה שוב תשלום המיסים
    427 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאזרח. וגם הותיק ישלם את המס מהקיצבה שלו כדי לממן את הנסיעות חינם! רפורמה הזויה שבה נוסע שנוסע גם פחות מק"מ לא משנה איפה בארץ ישלם אותו סכום כמו מי שנוסע 40 ק"מ.
    סגור