רכב

אילון מאסק חושף: כמה רכבי טסלה יש היום בעולם?

טסלה ייצרה למעלה משלושה מיליון מכוניות, צייץ המנכ"ל ומייסד החברה: "כל הכבוד ג'יגה שנגחאי על ייצור המכונית המיליון! סך הכל טסלות שיוצרו כעת יותר מ-3 מיליון", אבל כמה זה לעומת המתחרות הגדולות בשוק?
מערכת ice |  6
מניות טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
טסלה ייצרה למעלה משלושה מיליון מכוניות, כך צייץ הערב (ראשון) המנכ"ל ומייסד חברת הענק אילון מאסק. לדבריו, מתוך כל הסכום המטורף, המפעל בשנגחאי של טסלה ייצר מיליון מכוניות, לפי הציוץ.
"כל הכבוד ג'יגה שנגחאי על ייצור המכונית המיליון! סך הכל טסלות שיוצרו כעת יותר מ-3 מיליון", צייץ מאסק. ההכרזה של מאסק מגיעה לאחר חודשים של נעילה ומחסור בחלקים בסין שאיימו על ייצור הרכב של טסלה, ומציעה כי מפעל שנגחאי של טסלה מייצר מספר לא מבוטל של כלי רכב חדשים לאחר שנפתח ב-2018 ובשנים שלאחר מכן של השקעה.
 
סך כל הישג הרכבים שחגג מאסק ביום ראשון מגיע לאחר שהמשלוחים המדווחים של טסלה, הקירוב הקרוב ביותר למכירות, עלו ברבעונים האחרונים. ביולי, טסלה אמרה שהיא מסרה 254,695 כלי רכב ברבעון השני, עלייה של 26.5% משנה לשנה.
אבל אבן הדרך גם מדגישה כמה קטנה טסלה בהשוואה לענקיות הרכב. לדוגמה, טויוטה מסרה למעלה מ-10 מיליון כלי רכב ב-2021 לבדה. טסלה אמרה מוקדם יותר השנה שהיא מתכננת להגדיל את משלוחי הרכב ב-50% מדי שנה.
בנוסף למפעל שלה בשנחאי, טסלה מייצרת מכוניות במפעלים בפרמונט, קליפורניה; אוסטין, טקסס; וליד ברלין בגרמניה. מאסק אמר ביולי כי מפעל פרמונט, הראשון של החברה, ייצר 2 מיליון מכוניות. ביוני, מאסק אמר שהוא רוצה להחזיר את המפעל בשנחאי "לאיתנו" והלין על כך שמפעלי ברלין ואוסטין של טסלה הם "תנורי כסף" המפסידים "מיליארדי דולרים" בגלל בעיות שרשרת האספקה ​​והייצור.
 
מניית טסלה ירדה בכמעט 25% בשנת 2022, כאשר המשקיעים בחנו מחדש חברות בצמיחה מהירה לנוכח האינפלציה והחששות המקרו-כלכליים. מאסק מכר יותר מ-7 מיליון מניות של טסלה בשבוע שעבר בשווי של כ-6.88 מיליארד דולר, כשהוא קשור במקביל בהתדיינות על מאמציו לסיים הסכם לרכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לייצר בישראל
    בר 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמדינה תזמין את טסלה להקים מפעל ייצור רכבים וחלקים לרכבים של טסלה בישראל אני חושב שטמון בכך פוטנציאל רווחי למדינה
    סגור
  • 4.
    טיוטה יצרה רק אלפיים רכבי חשמל
    אילן 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טיוטה מייצרת רכבים דלקים והיברידים אין מה להשוות בכלל ואת 2000 רכבי חשמל שהיא יצרה היא מחזירה למפעל בגלל תקלה אז צריך להשוות תפוח מול תפוח נראה כמה רכסים חשמליים טיוטה תייצר ואז תרשמו כתבה
    סגור
  • 3.
    שני דברים שחובבי הרכב מהדור שלי לא אוהבים
    טרובדור 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכבים חשמליים וקרוסאוברים. איפה הימים של המלחמה הנצחית בין האיבו לsti וגם במשחק ראלי עולמי. כשברוב הארץ לא היו פקקים וניתן היה לדהור בכבישים הלא כפולים כשהנהג ממול מהבהב עם האורות כשניידת משטרה הייתה אורבת. הבדואים עוד לא כבשו את הדרום והאופק היה פתוח.
    סגור
  • 2.
    אבל טסלה המייצרת רק רכבים חשמליים
    כן אבל 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכון שמבחינתי כושר ייצור יש את טויוטה, v.w וG.M שמייצרות הרבה יותר. טסלה לעומת מייצרת רק רכבים חשמליים . טסלה בצמיחה וקפיצה בכושר הייצור בצורה אקספוננציאלית. טסלה ייצרה את הטראק והמשאית החדשניות בעולם. כמו כן טסלה הביאה תוכנה וחדשנות לעולם הרכב.. הדבר האחרון זה לפתח רכבים קטנים אוטובוסים ואז לאחר בנייה של עוד 3 או 4 מפעלים אני מאמין שהיא תעבור את כולם לא רק בארצות הברית אלא בכל העולם.
    סגור
  • 1.
    סיכום ממש מעוות של המצב (ל"ת)
    דוד 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • השוואות לא מוצלחות
    דן 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טבלה מייצרת את רוב המכוניות החשמליות בעולם. בגלל היעילות בתהליכי הייצור, יש לה גם הרווחיות הגבוהה ביותר לכל מכונית נמכרת.
    סגור