רכב

קווים לחרדים בלבד: אפליה בתחבורה הציבורית בירושלים

אפליה כנגד לא חרדים בירושלים נמשכת. תחנת גשר המיתרים בירושלים בוטלה לקו 972 וזאת במטרה למנוע עליית לא חרדים
מערכת ice |  2
האוטובוס החשמלי של אגד (צילום יח''צ)
משרד התחבורה הודיע כי החל מהבוקר (ראשון) קו האוטובוס 972 מירושלים לחיפה לא יעצור בתחנת גשר המיתרים בירושלים. משרד התחבורה קיבל את ההחלטה וזאת למרות שחמישית מהנוסעים בקו עולים בתחנה זו, המרוחקת כ-700 מטר מהתחנה המרכזית בעיר, וזאת למרות שהתחנה נוספה רק לאחרונה כדי לפצות נוסעים לא חרדים שנפגעו מביטול תחנה קרובה יותר לתחנה המרכזית.
 

בעוד מצד גורמים חרדים קיצוניים הסיבה לביטול הייתה בקשה שלהם למנוע עליית נוסעים לא חרדים מנהל אגף רישוי והפעלת תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, עמית לוי, הגיב כי "לא קיבלנו פנייה בנושא זה בהקשר של הפרדה מגדרית או עניינים מגזריים, יכול להיות שיש גורמים חרדים שרצו להדביק לעצמם כל מיני הישגים". לטענת משרד התחבורה ההחלטת לבטל את הקו היא למען קיצור משך הנסיעה בלבד.
 
קו 972 הוא אחד מעשרות "קווים מדלגים" ומסלולו הוא בין השכונות החרדיות בירושלים לשכונות החרדיות בחיפה. "קווים מדלגים" הינם קווים הפועלים ברישיון של משרד התחבורה העוצרים רק בשכונות החרדיות וזאת על מנת שיוכלו לדלג את ציבור הנוסעים הלא חרדים מתוך הצורך בהפרדה בין גברים ונשים בתוך האוטובוס ומבלי הצורך לכפות זאת.
 
על פי לוי, נוסעים שתחנתם בוטלה "יכולים ללכת עוד 400 מטר לתחנה ביציאה מהעביר. בנוסף, הם יכולים לנסוע ברכת או לעשות שימוש בקווים אחרים". בפועל, כיום, בעקבות שינויים כאלה ואחרים המרחק בין התחנה המרכזית לתחנה הקרובה ביותר הוא של יותר מקילומטר. יש לציין כי קו 972 כבר עלה לכותרות בעבר ונמצא כעת בדיון בבית המשפט בעקבות תביעה ייצוגית. יורם נאור, תושב חיפה, הגיש תביעה ייצוגית כנגד חברת אגד כאשר גילה, במקרה, כי מסלול קו 972 נוסע מחיפה לירושלים למרות שלא מופיע באתר החברה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביצוע קנסות וגזל כסף ע"ח האזרחים
    עודד 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגד ודן מעלים פקחים לאוטובוסים ועושים ללא הבחנה קנסות לאזרחים תמימים שרכדו כרטיסים ולא תיקפו ,ולא נותנים להם התראות וישר עושים קנסות מיותרים ללא הצדקה ממשית ,הכל בשביל בצע כסף !!!
    סגור
  • 1.
    איראן זה כאן
    יקי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטליבן יכולים לקחת שיעור מאיתנו על ניכור נשים וחילונים יתכבדו החרדים כמו שיש להם בתי חינוך שלא קשורים למשרד החינוך שיקימו להם קווי תחבורה שלא שייכים למשרד התחבורה וניפטר מהם לאלתר
    סגור