קריירה ולימודים

יפה בן דוד תפנה את כסאה? הבחירות לראשות הסתדרות המורים מתחממות

ועידת ההסתדרות הקדימה את הבחירות לתפקיד המזכ"ל על רקע הקמת הממשלה לקראת המשא ומתן על שכר המורים. האם סיעות האופוזיציה יצליחו להדיח את האישה החזקה בארגון?
מערכת ice |  2
יפה בן דוד הסתדרות המורים (צילום מארק ישראל סלם פול)
ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לתפקיד מזכ"ל הסתדרות המורים, כאשר האישה החזקה בארגון, יפה בן דוד, המזכ"לית המכהנת מאז 2016 תתמודד מול הסיעות האחרות שיבקשו לקחת את הכתר.
הסיעות המתמודדות: סיעת אמ"י בראשות יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים, סיעת נחל בראשות יעל אביטל, מנהלת בית ספר "מעיין" לבעלי מוגבלויות בירושלים, סיעת רפ בראשות מואפק ח'לאילה, סיעת מה בראשות סופיאן מוסא - סגן המזכ"לית ומנהל בי"ס יסודי ריינה, סיעת ו' בראשות שמעונה בן כנען, וסיעת ד' בראשות גבי שמעון - יו"ר סניף רחובות.
הבחירות לתפקיד החשוב ובעל השפעה משמעותית על מערכת החינוך, הוקדמו בכמעט שנה מהמועד המקורי, כאשר ועידת ההסתדרות הקדימה את הבחירות בטענה כי יש בכך צורך לאור הקמת ממשלה ותחילת המו"מ על שכר המורים. הועידה שהקדימה את הבחירות מורכבת מ-401 נציגי סיעות.
ביום שלישי הקרוב, יגיעו העובדים במערכת החינוך את המזכ"ל בעל ההשפעה על מאות אלפי תלמידי ישראל, המורים, מערכת החינוך, ומאליו שחקן משמעותי במשק. כבר בזמן הקורונה הובא לידי ביטוי השפעתה של בן דוד בדחיית מתווה הממשלה לקיצור החופש הגדול על חשבון המורים ועמידתה האיתנה אל מול רן ארז - יו"ר ארגון המורים שתמך בהצעת נתניהו.
צפו: איך יפה בן דוד מגיבה לרן ארז שכינה אותה "דובי לא רוצה"?
כזכור, מוקדם יותר הבוקר, פנתה הסתדרות המורים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לחייב את החשב הכללי באוצר ואת משרד החינוך לצרף 12 אלף מורים לקרנות השתלמות ולממש את הקביעה של מבקר המדינה קבע מלפני כשמונה שנים. דבר המלמד על כוחה של ההסתדרות לשכר המורים.
כאמור, על רקע הקמת הממשלה, החליטו בוועידת הסתדרות המורים בינואר השנה, מבלי כי יש להקדים את הבחירות. ביום שלישי, ה-1.6, יכריע צוותי ההוראה מי יהיה אמון על המו"מ לשכרם אל מול גורמי הממשלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נמאס
    הה 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת הזדמנות להעיף את הגועל הזאת.השניאה את עובדי החינוך על ההורים כולל העם.חבורת פרזיטים.
    סגור
  • 1.
    הבולדוג
    ח״ן 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מצב שהבולדוג יפסיק לנבוח, ויפה בן דוד תיאלם? לחינוך היא לא הביאה שום כבוד, רק בזיון וקצף!
    סגור