קריירה ולימודים

בעקבות חשיפת מקרי האונס: כתבת מאקו רושמת הישג

אחרי שחשפה את החשוד בעבירות מין חמורות והפצת מחלה, כתבת מאקו ליאור שלו זוכה להוקרה ממשטרת ישראל, "קטעה את הנזק האדיר שגרם ששונקר לקורבנותיו ועל כך היא ראויה להערכה רבה"
מערכת ice |  1
דקל ששונקר (צילום דוברות המשטרה)
משטרת ישראל העניקה הבוקר תעודת הוקרה  לכתבת mako ליאור שלו בעקבות תחקיר שפורסם באתר והביא לתפיסתו של דקל ששונקר. נזכיר כי נגד האחרון הוגשו השבוע שבעה כתבי אישום חמורים בגין עבירות מין והפצת מחלה בזדון.
מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב פרץ עמר, העניק היום את התעודה לשלו והדגיש כי העבודה על תחקיר שהביאה למעצרו של ששנוקר מנעה מנשים רבות ליפול קורבן לפשעיו.
עמר אמר במעמד הענקת התעודה, "אנחנו רוצים להודות לליאור על היוזמה בכל מה שקשור לפעילות האקטיבית בה נקטה כדי לחשוף עבריין שגרם נזק גדול", אמר עמר, "בפעילותה, ליאור קטעה את הנזק האדיר שגרם ששונקר לקורבנותיו ועל כך היא ראויה להערכה רבה".
תרומתה של שלו לחקירה מעבר לתחקיר עצמו שערכה, היא הליווי ששלו העניקה לנפגעות כדי שיגישו תלונה נגד התוקף. במהלך העבודה על התחקיר וביצוע הראיונות עימן, שלו ליוותה את קורבנותיו של ששונקר  להגשת תלונה בתחנת המשטרה, במהלך שהביא לבסוף לפתיחת חקירה נגדו וללכידתו. 
בכתב, שהתפרסמה במגזין סוף השבוע של מאקו נחשף לראשונה דפוס הפעולה של ששונקר, שנהג לאתר את קורבנותיו ברשתות החברתיות, שם הציע להן עזרה כלכלית וברגע אחד ניצל את חולשתן ותקף אותן. בעקבות הכתבה, בשבועות האחרונים הגישו תלונות כנגד ששונקר 12 נשים, מתוכן אחת קטינה. השבוע, כאמור, הוגשו נגדו שבעה כתבי אישום חמורים לגבי שבע מתלוננות שונות, המייחסים לו, בין היתר, עבירות של אינוס, מעשים מגונים, מעשה העלול להפיץ מחלה וקבלת דבר במרמה. באחד מכתבי האישום הקורבן הייתה מתחת לגיל 14. אחת המתלוננות כנגד ששונקר נבדקה וגילתה כי היא נדבקה ממנו והיא נושאת את הנגיף.
 
ליאור שלו מסרה בתגובה: "מדובר ברגע מרגש מאד עבורי. אני מודה למשטרת ישראל שפעלה יחד איתי על מנת לעצור את דקל ששונקר, ומודה להם על ההוקרה ועל ההערכה כלפי, זה לא מובן מאליו. אני עיתונאית והתפקיד שלי הוא לכתוב ולדווח, אבל מבחינתי, העיתונאות זו הדרך לעשות שינוי ולהפוך את העולם למקום טוב ובטוח יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בראשי
    נוני 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צאי מחיינו.ביביסטית מושבעת.אבדת את הצפון והמצפון
    סגור