קריירה ולימודים

"היועצת של בנט לכל תחום": מי את, שמרית מאיר?

שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה נפתלי בנט, הגיעה לתפקיד כ"עיתונאית טוויטר", אומרים מקורביו של בנט
מערכת ice |  1
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)

מזה זמן מה ששמרית מאיר, היועצת המדינית של נפתלי בנט, היא חידה עבור מנתחי המדיניות של בנט. היו מי שהאשימו אותה בכך שמשבר עידית סילמן פרץ בגללה, שהיא מושכת את בנט שמאלה, שהיא מסוכסכת עם לשכת לפיד וגנץ. כידוע, היחסים בין מאיר ללשכת שר הביטחון אינם תקינים, עד כדי נתק מוחלט. בסביבתה של מאיר טוענים שהסיבה לכך היא סירובו של בנט לאפשר לבני גנץ לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים.

אבל ראש הממשלה, מצדו, מעניק לה גיבוי מלא בכל אשר תלך. הוא אף אמר למקורביו: "תעשו מה ששמרית אומרת". בכתבת פרופיל שפורסמה היום (שישי) במאקו נכתב כי "מאז שנכנסה ללשכת ראש הממשלה ביססה מאיר את מעמדה בסמוך לאוזנו של ראש הממשלה באופן שחורג מהגדרות תפקידה, ויש שיטענו שחורג גם מניסיונה ומכישוריה. היא מובילה את המהלכים המדיניים, אבל מייעצת גם בנושאים תקשורתיים ובעניינים בעלי השלכות פוליטיות".
 



גורמים פוליטיים אומרים ש"בפועל היא היועצת של בנט לכל תחום". בנט מייחס חשיבות רבה לדבריה ו-"היא משענת ממשית וכישרון נדיר", אמר עליה ראש הממשלה למקורביו. עוד נאמר כי כבר בתחילת דרכה הבהיר בנט לאנשי הלשכה ש"הכל צריך לעבור דרך שמרית". נוהגים לומר שהיא האישה המשפיעה ביותר על ראש הממשלה. 

מתוך טוויטר/שמרית מאיר

מבחינת ביוגרפית, מאיר בת 42, ילידת חולון, תושבת תל אביב ונשואה לאיש ההייטק גדעון גלבוע. היא עשתה את שירותה הצבאי ביחידת המודיעין 8200.  מאיר נכנסה ללשכת ראש הממשלה יומיים לאחר שעשה זאת בנט. מינויה לתפקיד היועצת המדינית הפתיעה את המערכת הפוליטית והתקשורתית. אף אחד לא העלה את שמה כפוטנציאלית לתפקיד. לא היה לה רזומה דומה כדי להיכנס לתפקיד מורכב שכזה. היא גם האישה הראשונה שמחזיקה בו.
תפקיד של משרת היועץ המדיני בלשכת ראש ממשלה  הוא תפקיד לאנשים בעלי רקע בעלי רקע ביטחוני או דיפלומטי. כאמור, מאיר איננה בוגרת של אף שירות דיפלומטי ולא עברה תפקידים ביטחוניים. בעברה היא עסקה בעיתונות, והפכה בטוויטר לפרשנית בענייני המזרח התיכון.  היו שאמרו כי "בנט בחר יועצת בלי ניסיון ובלי כוח פוליטי ומדיני. אף גורם מדיני מהעולם לא הכיר אותה וזה גם לה לחוסר ביטחון. במקום להביא אנשים מוכרים עם משקל פוליטי הוא הביא עיתונאית מטוויטר שאף אחד לא רוחש לה כבוד".
אבל בנט הכיר את מאיר מאז מבצע "צוק איתן". היא בלטה כפרשנית באולפנים וכמובילת הסברה ישראלית בשפה הערבית באתר "אל-מסדר" שניהלה. הקשר בין השניים תוחזק גם בתקופת אינתיפאדת הסכינים, בקדנציה של בנט כשר הביטחון ובתקופת הבחירות המתמשכת. מכאן, הייתה קצרה הדרך להיכנס לתפקיד הרשמי במשרד ראש הממשלה. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היועצת בכל תחום למר נפתלי בנט
    הורציומגלומנוס 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז בעצם למה לא בחרנו בה בתור ראש ממשלה במקום בנפתול ? תסבירו לי
    סגור