קריירה ולימודים

יו"ר ההסתדרות מאיים: "אם נצטרך תהיה מלחמה"

יו"ר ההסתדרות הכללית דיבר בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח שמתקיימת באילת וטען: "מצפים מאיתנו לצאת לרחובות ולהשבית את המשק, אבל אנחנו ייצרנו שקט ויציבות לממשלה. אעלה את שכר המינימום" 
מערכת ice |  5
ארנון בר דוד (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)

יו"ר ההסתדרות הכללית, ארנון בר דוד, דיבר היום (שני) בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח וטען כי "אחד הדברים הכי חשובים שהבאנו, זוכים ליחסי ציבור לא מי יודע מה. עסקת החבילה היא עזרה לכל המשק לצאת קדימה וראו איזה פלא הקפאת השכר שהייתה רק לרבעון אחד, שחררה את המדינה מכל הלחץ שהייתה ותרמה רבות לצמיחה של כל המשק".
בר דוד המשיך: "עכשיו שאנחנו שבועיים אחרי מערכת בחירות ארוכה שהייתה, אני יכול לספר לכם ששמעתי שמצפים מיו"ר ההסתדרות לצאת לרחובות ולהשבית את המשק. שאלו  איך לא השבתנו בקורונה ואני שואל אתכם על מה להשבית? המדינה הייתה בקטסטרופה - חווינו 4 מערכות בחירות, 3.5 שנים בלי תקציב, מגיפה נוראית שהשתוללה בכל העולם, בעוד המגזר הפרטי רב עם הממשלה, יצא להפגין ולהבעיר צמיגים, אנחנו ייצרנו שקט, נתנו יציבות לממשלה לנהל את המדינה. ההסתדרות היום היא לא ההסתדרות של מגפונים ושריפות צמיגים אלא יושבת שורה ראשונה עם מקבלי ההחלטות".
"עכשיו שהנתונים אחרים, רחוקים מאוד מאוק' 21, שיש הרבה כסף בקופה, אני הולך לעשות שינוי במתווה וכבר להעלות בפעימה ראשונה את שכר המינימום ל-5,550 שקל ולא 5,400 שקל ואחרי זה ל-6,000 שקל, וזו תהיה מלחמה אבל אני לא אוותר גם אם האוצר אומר שלא יהיה שינוי. אני שומע גם את חברי הכנסת שחושבים שאפשר להביא יותר. בואו נראה אותם".
 
בר דוד הוסיף: "דבר שני הוא זה הסכם מסגרת חדש - הוא אמור להתחיל בינואר 23 ולכן הצוותים שלנו ושל האוצר, כבר התגבשו ואני אומר לכם שאנחנו נביא להסכמי שכר חדשים במגזר הציבורי, בדגש על העובדים בדרגות הנמוכות. ואם האוצר לא יזוז מעמדתו, אנחנו נדע גם להפעיל את כל עוצמת ההסתדרות אם נצטרך. אם נצטרך תהיה מלחמה".
"שמעתי גם שקיבלתי סכום של כמה מיליונים לחלק כ"קופה קטנה" למקורבים - אני שואל אתכם עובדות סוציאליות אלו מקורבים? עובדי מערכת הבריאות הם מקורבים? אלו מגזרים שהורעבו עשרות שנים, נזנחו ואף אחד לא ספר אותם. סייעות בגני ילדים הן מקורבות? אני לא אתן שאף עובד יישאר עני - סקטורים חזקים יודעים לדאוג לעצמם, תפקידי הוא לדאוג לעובדים החלשים".
 
בר דוד סיכם: "אני קורא למעסיקים מפה- אל תחכו לתיקון, חסרות ידיים עובדות וצירו את השינוי עכשיו. תעלו באופן עצמאי את שכר המינימום ל- 6,000 שקל. ההסתדרות היא  לא מגפונים ושריפות צמיגים -  אלא יושבת שורה ראשונה עם מקבלי ההחלטות".
דברים אלו של יו"ר ההסתדרות נאמרו בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח 2022 שנפתחה היום זו שנה השנייה. וועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח מתקיימת ביוזמתם של: עו"ד ארז קניסטר ותמיר פלג, כאשר על התוכן המקצועי של הוועידה אמון משרד עורכי הדין, גלעד בכר ושות'.
 
הוועידה מתקיימת השנה באילת, בהשתתפותם של: יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה - ארנון בר דוד, מנכ"ל משרד הכלכלה - ד"ר רון מלכא, מנכ"ל משותף, מייסד ובעלים משותף של בית ההשקעות אלטשולר שחם - גלעד אלטשולר, מייסד ומנכ"ל משותף, בית ההשקעות מור - יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות אי.בי.אי - דייב לובצקי, יו"ר קבוצת ההשקעות אינפיניטי - רו"ח אמיל איל, מנכ"ל מור גמל ופנסיה - אורי קיסוס, מנכ"ל כלל גמל ופנסיה - עו"ד משה ארנסט, מנכ"ל מיטב דש גמל ופנסיה - עו"ד חגי אורן, יו"ר איגוד קופות הגמל הענפיות - עו"ד יוסי אטיאס,  ורבים נוספים. 
 

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל הזמן שומעים להסכמי שכר לקבוצות חזקות תוספות
    בגדי המלך החדשים 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משמעותיות. ואילו למגזר הציבורי שרובו ככולו מרוויח הרבה פחות ממה שמספרים והתוספות שמקבלים בהסכמים הם מדגדגים טיפה לשחיקה של השכר. לא מרגיש שאיכפת לכם.
    סגור
  • 4.
    ממש אתה דופק את העובדיםעם הרפורמה שאתה מנסה לעשות עם הא (ל"ת)
    שימי 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    למה ההסתדרות מכרה את העובדים של אגד
    ב.ב 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מליון שקל בחודש אתם מקבלים מהעובדים בחודש דמי חבר ואתם לא עושים כלום לעזור רק כוח לעובד מנסה לעשות משהו ואם הוא יצליח כולם יעבורו לשם גם יותר זול
    סגור
  • 2.
    אתה תותח
    דואר ישראל 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארנון אתה תותח תמשיך לעשות למען העובדים תעזוב את כול הדברים תמשיך לעשות דברים למען העובדים החלשים אוהבים אותך
    סגור
  • 1.
    השבתת המשק
    אני 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר ששכר הרבנים עלה, אבל שכר מינימום לא. מדינה מגעילה
    סגור