קריירה ולימודים

הפיתוח שימנע לחנות בחניית נכים למי שלא רשאי

תחרות מיזמים של בני נוער מהפריפריה הציגה כמה רעיונות מרשימים לפיתוחים, וביניהם רעיון ליצירת מחסומים לחניות נכים, כדי שאף רכב שאין לו תו נכה, לא יוכל לחנות בחניה כזו
מערכת ice |  6
חניית נכים (צילום freepik)
לאחרונה נערך אירוע הגמר של תכנית הדגל "אקו-טק" של עמותת מחשבה טובה, בו הוצגו מיזמים חדשניים של בני נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, המבקשים להפוך את העולם למקום טוב יותר ולמצוא פתרונות לבעיות כאובות בחברה הישראלית.  
אקו-טק הינה תוכנית העצמה והעשרה טכנולוגית לבני נוער, ובמסגרתה נערים ונערות עוברים הכשרה טכנולוגית משמעותית, המשלבת יזמות כמנוף לרכישת כישורי למידה ופיתוח כישורי חיים, ובמהלכה הם מפתחים ומגבשים מיזמים חדשניים ופורצי דרך, ובונים עבורם תכניות עסקיות בכדי להוציאם לפועל, הלכה למעשה.
לאירוע הגמר הגיעו קבוצות של בני נוער ערבים, יהודים, בני העדה האתיופית ועולים, שלמדו כל השנה בתכנית היוקרתית של העמותה ופיתחו מיזמים חדשניים, כמו: צמיד שמולבש על התינוק ומתריע על מצבי מצוקה, מעבדה בריאותית אישית בכל בית, מחסומים לחניות נכים, מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב, אפליקציה עם מידע על מסעדות לסובלים מאלרגיות למזון, ברקוד במקרר שיציג תאריך תפוגה, אביזר שמוצמד לבגד ים ויפתח בלון הצלה בעת מצוקה, חומר המזהה סם אונס בשתייה ונמרח בלק, קופסת רפואה אלקטרונית שמזכירה מתי לקחת את התרופה ועוד.

קבוצת הנערים מלוד שזכתה במקום הראשון (צילום עמותת מחשבה טובה)
 
הקבוצה שהגיעה למקום הראשון היתה של בני נוער מלוד, אשר הציגה את המיזם שפיתחה: Parking Blocker - יצירת מחסומים לחניות נכים, כדי שאף רכב שאין לו תו נכה, לא יוכל לחנות בחניה כזו.  4 נערים יצירתיים מהעיר לוד, נריה, יאיר ואביב בחרו להתמודד עם האתגר של חניה בחניות נכים על ידי רכבים שאינם רכב נכה. הנערים יצרו אפליקציה, אבטיפוס מרשים ביותר, שמספק פיתרון לבעיה כאובה זו.

קבוצת הנערות של עמותת מחשבה טובה (צילום עמותת מחשבה טובה)
השופטים התרשמו מאד מהבחירה שלהם לעסוק בנושא חברתי כה חשוב, שבמהותו דורש לחנך את החברה מחדש, והם מצאו למעשה פתרון טכנולוגי שיסייע למיגור התופעה.  
בעיר לוד פועלת קבוצה מלוכדת ומרשימה, שמייצגת את החברה הישראלית היפה, בה לכל אחד יש קול ומקום, וכוללת עוד קבוצות של יזמים צעירים, ובניהם נערים מהחברה הערבית, ונערות, שחלקן בוגרות של תוכניות הילדים של מחשבה טובה ובנות העדה האתיופית.  
 
במקום השני באירוע הגמר זכתה קבוצה ממזרח ירושלים עם פיתוח חדשני שנקרא - Temperature Tracker, שמטרתו מדידת חום לתינוק באופן רציף כדי לשמור עליו גם בזמן השינה.

נבחרת השופטים באירוע (צילום עמותת מחשבה טובה) 
ולמקום השלישי הגיעה קבוצה מאבו גוש שפיתחה ויזמה רעיון - Foot Fungus , מדובר בנעליים עם חומר שמטפל בפטריות ברגליים.
 
האירוע החגיגי התקיים במכללת עזריאלי בירושלים, בהשתתפות צוות שופטים של אנשי חינוך וטכנולוגיה מהמשק הישראלי, שערכו בניהם דיון טרם החלטתם על הקבוצות הזוכות, ובניהם: ד"ר אסטורה מודנה - יו"ר ומייסד העמותה, שותף מנהל בקרן ההון סיכון Terra Venture Partners, אל"מ (מיל') טליה גזית, בעברה מפקדת ממר"ם, שותפה בפירמת הייעוץ ורואי החשבון PwC, חברה בחבר הנאמנים של העמותה, חנן ברנד - סמנכ”ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות, צבי שרייבר - מנכ"ל חברת התוכנה FreightOS , נורית פיראני - מנהלת מרכז העסקים של לאומיטק, זיו כהן - משנה למנכ"ל קבוצת ווישור , חבר בחבר הנאמנים של העמותה. אבי קשטן - מנכ"ל Sixgill, אמיר שדה - יזם סדרתי, חבר בחבר הנאמנים של העמותה. רפי אבירם - מנכ"ל מכללת עזריאלי, ישי גרין -  יזם סדרתי, עשה 3 אקזיטים ובוחר להשקיע בסטארטאפים , מחמוד ספדי - ממונה מוסדי להרחבת נגישות ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית. איימן אבו עמאר - אחראי אקדמי מכינות קדם אקדמיות, מכללת עזריאלי. יוסי בן נון - ראש מנהל פיתוח מערכות חשמל ואויוניקה בתעשיה אוירית ומיכאל מזרחי - מנכ"ל ATOBE .
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חניית נכה מורשה
    לייבלה 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכיפה חייבת להעדות גם בקניונים אכיפה בררנית על מנת ליהדוק מי מישתמש בתעודה הנכה אובני מישפחתו!? לא להנפחק אלא רק תעודה אחת היות והתעודה השניה לעיתים משמשת ללא מורשים!! ידיעה רבים בישראל שאינם מורשים שמים את התג ונכים נכים אינם יכולים לח ות לירוחתם!!חייבים להנלות את הקנס לבלתי מורשים עד כדי פסילה
    סגור
  • 4.
    לוד אבו גוש ומזרח ירושלים
    מאיר 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה בן גביר כשכן צריכים אותו?
    סגור
  • 3.
    חניה
    נהג 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה בני משפחה שנוסעים ברכב
    סגור
  • 2.
    הבעיה היא שכל מי
    פמינה פרימיומה 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש לו תו נכה של אבא אח אחות בן וכו מנצל את התו ומחנה שלא כחוק בחניות נכים והם מנצלים את זה כי אי אפשר לפקח על זה תסגרו את כל החברות שמבטיחות תו חניה לנכה ותראו כמה פחות תוים יסתובבו בכבישים. פמי פרימיום לדוגמא
    סגור
  • קשקוש. קנס אדיר ושלילת תו למי שנתפס
    רנואמה 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה החוק. אתה חושב שיש לך עיניי רנטגן כנראה ומחליט שזה לא הנכה עצמו אלא בן משפחה ולכן מפיץ את השטויות האלו.
    סגור
  • 1.
    לא אוהבת להשבית שמחות
    אחת, כאן בארץ 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כל כך בולט שלא המיזם הוא שעניין את השופטים גם לכאן הגיעה ה"אפליה המתקנת" בגלל זה לא נכתבו שמות השופטים...
    סגור