קריירה ולימודים

העובדים לא נשארים? כך תצליחו לשמור עליהם

בעקבות גל ההתפטרויות כמו גם המעברים הרבים של עובדים צעירים בין חברות, כנס של המרכז האקדמי פרס עסק בקושי בשימור וגיוס מועמדים עם תובנות וטיפים לארגונים 
מערכת ice | 
אירוע במרכז האקדמי פרס (צילום יחצ)
לאור המצב בשוק והקושי בשימור וגיוס עובדים, התקיים במרכז האקדמי פרס, אירוע מיטאפ בנושא "בניית קריירה ומשמעות בעבודה", בהובלת עמותת ׳משאבי אנוש ישראל׳. באירוע הוצג מודל מארגן, ממצאי מחקרים ובעיקר דוגמאות מעשיות של מגוון ארגונים בפיתוח קריירה לעובדים. באירוע נוכחו דוברים מחברת רפאל, מכבי שירותי בריאותו אמדוקס. 
ד"ר שלומית קמינקא העומדת בראש העמותה, פתחה את האירוע כשהסבירה כי על ארגונים למדוד חמישה קריטריונים לבחינת עוצמת המשמעות: ״עובד צריך לדעת שמשקיעים בו באופן אישי, שהוא חשוב, שהמוטיבציה שלו תואמת למצבו הרגשי, שיש לו מקום להשפיע לאורך זמן ולא פחות חשוב מכל אלו - שיש לו חידוש מתמיד בעבודה״. היא הסבירה כי ארגונים ועובדים יכולים למדוד את עצמן על ידי שאילת שאלות סביב אותם קריטריונים בהקשר למשמעות.
 
פרופסור עמוס דרורי נשיא המרכז האקדמי פרס, הזכיר ששיח על משמעות הוא לא דבר חדש בכלל, ושהאתגר האמיתי הוא להתאים תוכניות קונקרטיות בארגונים על מנת למקסם ולהביא לידי ביטוי את ההיבט הזה ולייצר את החיבור הזה בקרב העובדים.
לצידו, יפעת אלפסי ויעל רותם שר ממכבי שירותי בריאות, ענו על השאלה של הערב: איך מנהלים קריירה בארגון של 10,000 עובדים? תחילה, מתחילים בפיילוט משמעותי וממשיכים איתו הלאה, והכל זה בטא - לומדים וזזים תוך כדי תנועה. נוסף להן, נעמה טוקר מחברת רפאל פרסה את מניפת ההתפתחות ה״רפאלית״ - וסיפרה כיצד בנו תוכנית מגוונת ומרהיבה לפיתוח ויצירת משמעות בחברה. 
 גם יעל שור-שמואלי הייתה שם - וחשפה מרקט-פלייס פנימי של אמדוקס שמאפשר ומספק כלים ויעוץ לפיתוח קריירה וכן, למה מוטב להתעסק באושר לעומת לדבר על שחיקה. היא סיפקה גם רמז: אושר מביא אושר.
״כשמדברים על טכנולוגיה בעולם העבודה מדברים על שינוי תפיסתי עמוק לפיו לא מסתכלים יותר על עובד אחד לתפקיד אחד, אלא על מכלול של יכולות המתאימים למגוון משימות״, אומרת איילה מיכלסון, סמנכ״לית המוצר והאנליזה בחברת gloat שעזרה להבין שמרקטפלייס של יכולות וכישורים, זה כאן ממש ואיך אפשר לעשות זאת בצורה מועילה ופרודוקטיבית. ״הטכנולוגיה מאפשרת לארגונים להחזיר לעובדים את הגה הניווט של הקריירה שלהם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה