קריירה ולימודים

פטור מתשלום מס הכנסה: מי הזכאים להטבה החדשה?

אושר בטרומית: פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי למי שעיקר הכנסתו במדינה זרה והוא משלם בה ביטוח סוציאל
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חברי הכנסת אוהד טל ושמחה רוטמן. בהצעה תמכו 13 חברי כנסת, ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה. 
מוצע לקבוע פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי על הכנסה שמקורה בעבודה מחוץ לישראל שמשולמים בעדה דמי ביטוח סוציאלי במדינה האמורה. הסדר זה לא יחול על מי שנשלח מטעם מעסיקו הישראלי לעבוד בחו"ל או על מי שעובד כעצמאי לסירוגין בישראל ובחו"ל - לגבי הכנסה שהוא לא משלם בעדה דמי ביטוח סוציאלי בחו"ל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהתאם לפקודת מס הכנסה, תושב ישראל חייב במס על הכנסה שהופקה או שנוצרה מחוץ לישראל, לרבות תשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. פועל יוצא מכך הוא שתושב ישראל אשר מרכז חייו בישראל, אך מקור הכנסתו העיקרי הינו מחוץ לישראל, משלם כפל דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות, למעט מדינות עמן חתמה מדינת ישראל על אמנה בדבר ביטחון סוציאלי.
עוד צוין: "הצעת החוק מבקשת לצמצם את הפער בין מעמד העובד במדינה שאינה חתומה על אמנה בדבר ביטחון סוציאלי עם מדינת ישראל לבין מעמדו של מי שעובד במדינה שכן חתומה על אמנה כאמור. צמצום הפער ייעשה באמצעות מתן פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי למי שעיקר הכנסתו במדינה זרה והוא משלם שם ביטוח סוציאלי".
לסיום הוסבר: "עם זאת, העובד ימשיך לשלם דמי ביטוח בריאות בהתאם להכנסה שלו, וכן דמי ביטוח לאומי מינימליים, כדי לשמור על זכויותיו הבסיסיות לגמלאות במוסד לביטוח לאומי. הצעת החוק תגן על הביטחון הסוציאלי של תושבים ישראלים העובדים מחוץ לישראל, וכן תעודד עלייה לארץ בלי חשש לשאת בכפל תשלומי ביטוח סוציאלי".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה