כסף וצרכנות

עבדו עליכם ושילמתם מחיר מוגזם? זו התקנה החדשה שתשנה זאת

אושר בטרומית: עוסק המוכר בזמן מצב חירום שירותים חיוניים או טובין במחיר העולה משמעותית על המחיר הממוצע – יראו בו כמי שמפעיל השפעה בלתי הוגנת
מערכת ice |  1
מבצע "עלות השחר" (צילום shutterstock, פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן, תיקון - מניעת הפעלת השפעה בלתי הוגנת בעת הכרזה על מצב חירום, של ח"כ דוד ביטן וקבוצת חברי כנסת. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.         
מוצע לקבוע כי בתקופת תוקפה של הכרזה על מצב חירום, יראו עוסק המציע, מציג או מוכר שירות המנוי בתוספת השנייה לחוק, בין היתר, ספק מורשה המספק שירותי בזק ואינטרנט או ספק גז, שירות חיוני אחר או טובין, במחיר העולה באופן משמעותי וחריג על מחירו הממוצע, כמי שמפעיל השפעה בלתי הוגנת.
 
יצוין כי מצב חירום לעניין החוק המוצע הוא מצב חירום ביטחוני, אירוע חירום אזרחי הכולל גם אסונות טבע וכן מצב חירום בריאותי. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ככלל, תמחור של מוצרים צריך להיעשות בהתאם לכוחות השוק ובהתאם להיצע ולביקוש, לעיתים במצב חירום עשוי להתעורר צורך בהתערבות רגולטורית שמטרתה למנוע העלאת מחירים משמעותית וחריגה ביחס למחיר המקובל תוך ניצול המצב, ולהבטיח שאותו מוצר או שירות יהיה נגיש לכלל האוכלוסייה בתקופת מצב החירום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל - על ?
    כהן דוד 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מונופול שהפריז בהעלאות מחירים מאז שואת אוקטובר ?
    סגור