משפט

פורום העסקים נגד יואב קיש: עתר לבג"ץ בשל ביטול פרס ישראל

לאחר ששר החינוך ביטל את הענקת פרס ישראל, לפי הטענה כדי להימנע מחלוקתו לאיל וולדמן: עתירה חסרת תקדים בתמיכת למעלה מ-900 בכירים מהעולם העסקי והאקדמי
מערכת ice | 
פורום העסקים במחאה על החקיקה המשפטית (צילום זיו קורן, ורדי כהנא, ויקיפדיה, דימה טליאנסקי, פלאש 90/ יונתן זינדל)
מעל 900 בכירים מהעולם האקדמאי והעסקי תומכים בעתירה שהוגשה לבג"ץ, כנגד החלטת שר החינוך לבטל השנה את פרסי ישראל בתחומי המדע והתרבות. כזכור, לפי חשיפת העיתונאי בן כספית, הפרס בוטל על רקע זכייתו הצפויה של היזם אייל ולדמן הידוע כמתנגד לממשלה.
ארגון "בשער - אקדמיה למען החברה בישראל" המאגד למעלה מ-2000 חברי וחברות סגל מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, יחד עם תנועת מאבק האקדמיה ופורום העסקים של ישראל הגישו היום את העתירה לבג"צ. את העתירה מובילה עו"ד גילי שפר ממשרד בן ארי, פיש ושות'.
 
פרופ' חגית מסר ירון, יו״ר בשער, לשעבר סגנית יו״ר מל"ג ונשיאת האוניברסיטה הפתוחה: ״גם בעתות חרום הכרחי להוקיר ולהכיר את התרומה לרוח האדם במדע ובתרבות, שהיא הגורם המאחד את החברה בישראל ומבטיח את שרידותה ושגשוגה. ארגון בשער יוצא נגד החלטת השר שלא להעניק פרסי ישראל. זוהי החלטה פגומה, הן ערכית והן מנהלית, ואנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט יקבל עתירתנו״.

מתוך העתירה לבג"ץ
פרופ' איתי אטר מאוניברסיטת תל אביב וד"ר יאיר שגיא מאוניברסיטת חיפה, ממובילי "מאבק האקדמיה" ומיוזמי העתירה: ״ההחלטה היא דוגמה נוספת לפופוליזם ולאובדן הדרך של ממשלת ישראל, והעדפת הבורות, הפלגנות והרדידות המחשבתית על פני היושרה, המקצועיות והקידמה המדעית. מאז 1953, השנה הראשונה שבה הוענקו פרסי ישראל, גם בתקופת מלחמה ומשברים, מעולם לא בוטלה חלוקת הפרסים".
פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק, המעסיקות את מרבית העובדים במגזר הפרטי, ושמורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, פרסם היום: "הפורום החליט להצטרף לעתירה נגד שר החינוך יואב קיש, בשל החלטתו הפסולה לשלול מאיל ולדמן את פרס ישראל ולבטל את פרס ישראל במתכונתו הרגילה למרות שכל התהליך הממלכתי התקיים".
עוד טוען הפורום: "וולדמן הוא מקרה מובהק של אדם שתרומתו למדינת ישראל ולתעשיית ההיי טק שלה מזכים אותו בפרס ישראל. איל, מג״ד חי״ר לשעבר, ומי שייסד וניהל במשך שנים את חברת מלאנוקס והביא אותה לשיאים ולמקור גאווה מובהק לתעשיית ההיי טק הישראלית, עד שהיא נרכשה על ידי אנבידיה, ראוי לפרס ישראל. איל, ששכל את בתו דניאל ואת בן זוגה נועם באסון 7 באוקטובר, לא צריך להתמודד עם חשבונות פוליטיים פסולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה