כסף וצרכנות
דירוג מניות קמעונאיות המזון: זו רשת המזון עם התשואה הגבוהה ביותר
חודש אפריל מראה על מגמת קפיצה במניות הקמעונאות לעומת חודש קודם, מה שמעיד על קפיצה גם בזכות החג
חודש אפריל מציג מגמת התאוששות משמעותית במניות ענף הקמעונאות, עם זינוק ניכר לעומת חודש מרץ – בין היתר בזכות חג הפסח שהביא עמו גל קניות רחב והגביר את הפעילות ברשתות המזון.
החודש נפתח בגל רכישות שהחל כבר בתחילתו, עם ביקושים גבוהים למוצרי ניקיון, סלים גדולים לחג ומתנות מסורתיות. בהמשך, חול המועד התאפיין בהוצאות מוגברות על מזון ובפרט על ציוד למנגלים – מסורת ישראלית מוכרת שתרמה לתנועה ערה במיוחד ברשתות המזון.
לפי דו"ח דירוג מניות הקמעונאות לחודש אפריל, הרשת שרשמה את העלייה החדה ביותר הייתה טיב טעם, עם תשואה חודשית של 10.48%. מיד אחריה דורגה רשת רמי לוי עם תשואה של 3.80% – שתיהן בלטו על רקע ביקושים גבוהים והסתערות של לקוחות לקראת החג.
הנתונים הנוכחיים מהווים שינוי כיוון חיובי לעומת חודש מרץ, שבו נרשמו ירידות בתשואות מניות רשתות הקמעונאות. החג הארוך והקניות הרבות לקראתו, תרמו לשיפור בביצועים, בין היתר גם בזכות לקוחות שחיפשו חמץ שלא ניתן היה למצוא בכל רשת – מה שהיטיב במיוחד עם טיב טעם.
על פי הדוחות הכספיים לרבעון האחרון שפרסמו רשתות המזון המרכזיות – רמי לוי, קרפור, יוחננוף, טיב טעם, שופרסל וויקטורי – נרשמה עלייה מרשימה של 45% ברווח התפעולי המצרפי, שהסתכם בכ-2 מיליארד שקל. הרווח הנקי של הרשתות הללו יותר הוכפל, והגיע לכ-1.2 מיליארד שקל – עלייה חדה של 112% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
עוד ב-
המגמה החיובית במניות הקמעונאות משקפת לא רק עונתיות ומועדים אלא גם התאוששות מסוימת בביקושים, שיפור ביעילות התפעולית של הרשתות ואולי אף שינוי בהרגלי הצריכה של הציבור
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



