כסף וצרכנות
260 שקל פער על אותו סל: התוצאה המפתיעה של רשת המזון הזולה ביותר
כמו בכל שבוע, אנו ממשיכים לבדוק אילו רשתות המזון מציעות את המחירים הזולים ביותר. השבוע התוצאות היו מפתיעות: רמי לוי, הרשת שהתרגלנו לראות במקום הראשון, כבר לא שם. כל הפרטים
בזמן שכולם מדברים על הנחות נובמבר, מסתבר שגם בלי מבצעים נוצצים, אפשר לחסוך מאות שקלים בקניות השבועיות, פשוט על ידי בחירה נכונה של הסופר. בדיקה שערכנו באמצעות אתר "פרייסז" מגלה פערים עצומים בין רשתות המזון הפועלות בערים ובשכונות, כשהסל הזול ביותר נמצא ברשת נטו חיסכון בשכונה, ואילו היקר ביותר ברשת סופר יודה.
כזכור, בשבוע שעבר ביצענו השוואה של רשת המגזר החרדי הזולה ביותר, ביו יצאה אושר עד.
הנתונים מראים כי סל הקניות הבסיסי, הכולל מוצרי צריכה יומיומיים כמו חלב, לחם, גבינה, שמן, אורז, ירקות, בשר וניקיון, עלה בנטו חיסכון סיטי 570.52 שקל בלבד. לעומת זאת, אותו סל בדיוק ברשת סופר יודה הגיע למחיר של 829.99 שקל. המשמעות: פער של 259.47 שקל, שהם כ־45% יותר על אותם מוצרים בדיוק.
פער כזה יכול להצטבר לסכומים משמעותיים לאורך חודש משפחה ממוצעת שקונה פעם בשבוע באותו סופר עלולה לשלם מעל 1,000 שקל יותר בחודש רק בגלל בחירה לא נכונה של רשת.
בין הפרים הניכרים מצאנו הבדלים במחירים של תפוזים למשל שנמכרים בעלות המוזלת של 1.90 שקלים ברשת שופרסל שלי, ובעלות היקרה של 11.90 שקלים ברשת am:pm מדובר בפער של 526%.
עוד פער נמצא במחיר של במבה מתוקה בטעם תות אסם 30 גרם שנמכר בעלות מוזלת של 2.50 שקלים ברשת נטו חיסכון בשכונה ובעלות יקרה של 5.90 שקלים ברשת סופר יודה. מדבור בפער של 136%.
עוד פער ניכר נמצא במחיר של חיטה סוגת 500 גרם שנמכר בעלות מוזלת של 4.50 שקלים, ובעלות יקרה של 7.70 שקלים ברשת רמי לוי בשכונה. מדובר בפער של 71%.
הבדיקה מראה שגם בתוך הערים עצמן, בין סניפים מרוחקים כמה רחובות בלבד, ניתן למצוא פערים של עשרות שקלים על כל סל קנייה. הסיבות העיקריות לכך נובעות מתמחור שונה לפי אזור, כוח קנייה מקומי, ומבצעים ייחודיים לרשתות השכונתיות או למועדוני לקוחות.
לכן, גם אם נדמה שהסופר השכונתי “יקר רק קצת יותר”, כדאי לבדוק כי לעיתים “קצת” מתברר כהבדל של מאות שקלים.
עוד ב-
לפני שממלאים את העגלה, הקדישו כמה דקות להשוואת מחירים. בחרו סופר זול יותר, בדקו מבצעים אמיתיים ולא “הנחות מדומות”, והימנעו מקנייה אימפולסיבית. הקנייה החכמה מתחילה בתכנון, לא רק בקופה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



