כסף וצרכנות
תנובה מתחרה בשטראוס וגד: זה המוצר החדש של הענקית
לאחר ששטראוס וגז השיקו את מותגי החלב המתורבת CowFree ו-Remilk: תנובה מציגה את Alternative Simple, משקה סויה מצונן המבוסס על מים, פולי סויה ומלח. במהלך השנה הקרובה, החברה צפויה להשיק מוצרים נוספים
תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, משיקה את Alternative Simple, משקה סויה מצונן המתאפיין בתווית רכיבים נקייה Clean Label המבוסס על מים, פולי סויה ומלח. מדובר בצעד ראשון באסטרטגיה ארוכת הטווח של תנובה להרחבת היצע המוצרים המבוססים על מיעוט רכיבים בקטגוריית תחליפי החלב.
במהלך השנה הקרובה, צפויה החברה להשיק מוצרים נוספים תחת אותה התפיסה, ביניהם משקה שיבולת שועל ויוגורט. פיתוח Alternative Simple נמשך כשנתיים ומתבסס על טכנולוגיה שפותחה במרכז המחקר והפיתוח של תנובה, תוך שימוש בידע מעמיק ומומחיות רבת שנים בחומרי הגלם סויה ושיבולת שועל ובשילוב השקעות בתשתיות ובתהליכי ייצור מתקדמים במפעל.
המשקה מיוצר במפעל Alternative, באמצעות תהליך מיצוי נקי ואיכותי של פולי הסויה המאפשר טעם מאוזן, מרקם חלק ויכולת הקצפה גבוהה-אידיאלית לשימוש בקפה ולצריכה יומיומית.

(צילום: יח"צ תנובה)
ענת גרוס שון, משנה למנכ"ל קבוצת תנובה: "כחברת המזון המובילה בישראל, תנובה מחויבת להנגיש לציבור את הפתרונות המתקדמים ביותר לתזונה מיטיבה, וכבר כיום כ-30% ממוצרי תנובה מכילים עד 3 רכיבים. מחויבות זו מקבלת כעת ביטוי חדש ומשמעותי בתחום תחליפי החלב, שבו תנובה מובילה את החדשנות זה למעלה מ־20 שנה וממשיכה לעצב את התפתחות הקטגוריה.
אחד האתגרים המרכזיים בעולם תחליפי החלב הוא צמצום מספר הרכיבים מבלי להתפשר על טעם, מרקם וערך תזונתי. ההחלטה להשקיע בפיתוח מוצרי Clean Label היא מהלך אסטרטגי שמסמן את השלב הבא בהתפתחות התחום, מהלך שמתאפשר בזכות המומחיות, הידע והיכולות הטכנולוגיות הייחודיות שפיתחה תנובה לאורך השנים. עבורנו, Clean Label הוא יעד אסטרטגי".
שיעור החדירה של תחליפי החלב צומח - רמת מעובדות מהווה את אחד מחסמי הכניסה
שוק תחליפי החלב בעולם נמצא בצמיחה וצפוי להגיע להיקף של 43.6 מיליארד דולר (מקור:Markets (Markets עד 2028, קצב צמיחה שנתי של 10% לעומת 2023. גם בישראל הקטגוריה מציגה צמיחה, כשע"פ נתוני סטורנקסט שוק תחליפי החלב צמח בקצב צמיחה שנתי של כ-12% מאז 2018.
שוק תחליפי החלב בעולם נמצא בצמיחה וצפוי להגיע להיקף של 43.6 מיליארד דולר (מקור:Markets (Markets עד 2028, קצב צמיחה שנתי של 10% לעומת 2023. גם בישראל הקטגוריה מציגה צמיחה, כשע"פ נתוני סטורנקסט שוק תחליפי החלב צמח בקצב צמיחה שנתי של כ-12% מאז 2018.
על-פי מחקר שערכה תנובה באמצעות מכון Kantar, שיעור החדירה של תחליפי חלב בקרב ישראלים צמח ל-46%, נתון המעיד על כך שהקטגוריה הפכה לחלק משגרת הצריכה היומיומית של הציבור הרחב.
עם זאת, ישנם חסמי כניסה לקטגוריה בקרב צרכנים בארץ ובעולם, אחד מהם הוא נושא רמת "מעובדות". ע"פ סקר של חברת Kantar, כ-31% מציינים את רמת ה"מעובדות" של תחליפי החלב כגורם שמונע מהם להתנסות בקטגוריה. נתון זה מחזק את הצורך בפיתוח מוצרים עם רשימת רכיבים קצרה ונקייה.
ציפיות הצרכנים למוצרים עם תוויות נקיות הולכות וגדלות בכל העולם, כאשר 1 מכל 4 צרכנים מפחית צריכת מזון עם תוספים ורכיבים מלאכותיים (EuroMonitor) ויצרניות המזון מתאימות עצמן לדרישות. מוצרי Clean Label מהווים כיום אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים בעולם המזון, כאשר 1 מכל 3 השקות מוצרים חדשים בשנה האחרונה באירופה הייתה בעלת תווית נקייה יותר (Innova).
המגמה לא פוסחת על שוק תחליפי החלב ועל פי מחקר של Innova, ישנה עלייה של כ-23% בהשקות מוצרי Clean Label בקטגוריית תחליפי החלב בחמש השנים האחרונות.
מיכל תמרי, מנהלת אגף השיווק של תנובה, הוסיפה: "משקה Simple Alternative נולד מתוך הביקוש ההולך וגדל בקרב צרכנים בעולם ובישראל למוצרים עם פחות רכיבים ועם תווית נקייה יותר.
כמותג מוביל בקטגוריית משקאות תחליפי החלב, עם כ-67% מנתח השוק, האחריות שלנו היא להמשיך להוביל את החדשנות בקטגוריה ולהציע פתרונות מתקדמים שמתאימים לצרכים שונים, מבלי לוותר על איכות, טעם ואמון הצרכנים.
עוד ב-
Alternative Simple מצטרף למגוון רחב של משקאות מבית תנובה Alternative המציעים מענה למגוון העדפות, שימושים וסגנונות חיים, וממשיך לחזק את מחויבות חברת תנובה לפיתוח פתרונות תזונתיים מתקדמים ונגישים יותר לצרכנים בישראל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



