כסף וצרכנות

תכשיטים, כלי נגינה ואפילו בגדים: אילו עוד דברים אפשר להדפיס בתלת ממד

על אף שמדפסות תלת המימד מהוות פיתרון טכנולוגי אדיר בתחום הרפואה או התעשייה, אפשר גם לעשות בהן שימוש לטובת חיי היום יום: ice אסף עבורכם חמש אופציות שבהן ניתן לנצל את הטכנולוגיה כדי לייצר נוחות המיטבית
כפיר אדר | 
נעליים ממדפסת תלת מימד (צילום המפעיל)
מדפסות תלת מימד משנות את חיינו. אי-אפשר להתעלם מהשלכותיה של אופציית ההדפסה התלת-ממדית שהפכה בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה בעקבות מגפת הקורונה, לנושא חם ביותר על מפת הטכנולוגיה, הכלכלה ואולי גם תרבות הצריכה העולמית. מאז הומצאה המדפסת הראשונה חלו בתחום שינויים רבים בזכות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר, ופיתוח חומרי גלם המתאימים ליישומים חדשים, ולתעשיות רבות יותר.
רוב מדפסות בתלת מימד נועדו לייצור מודלים וחלקים פונקציונאליים לשימוש סופי, והן אומצו בחום על ידי אדריכלים, מפתחי מוצרים, יזמים שונים, מעצבים וגם בקרב חובבי הטכנולוגיה  המעוניינים לקחת את הייצור שלהם צעד אחד קדימה. כיום, באמצעות מדפסת תלת מימד ניתן לייצר איברים להשתלה בגוף, חלקי חילוף לרכב, צעצועים, פסלים מקוריים, פריטי נוי, תכשיטים ואפילו אוכל.
בעבר הלא רחוק הדפסת תלת מימד שימשה רק ארגונים גדולים ומובילים, מפעלים, חברות תעופה ורכב ענקיות, חברות לפיתוח מוצרים שונים ומשרדי אדריכלים, וזאת בגלל העלויות הגבוהות של המדפסת והחומרים. בשנים האחרונות, המחירים הוזלו, פותחו חומרי גלם חדשים ואיכותיים המתאימים למדפסות מהדור החדש, וניתן באמצעותן להדפיס שלל דברים מדליקים, מגניבים ופונקציונאליים כגון רהיטים, כלי אוכל דקורטיביים, תותבות ואיברי גוף לצורכי רפואה, בגדים בעיצוב אישי ושלל דברים נוספים.

 אנדרס אידסס, קרדיט: חברת מפעיל
אנדרס אידסס, מנהל תחום התלת ממד בחברה מפעיל, המשווקת פתרונות טכנולוגיים להדפסה בתלת ממד למגוון יישומים מביא בפניכם 5 דברים מגניבים שניתן להדפיס בתלת ממד ולא דמיינתם:
הדפסת צעצועים
גם מדפסות התלת מימד הביתיות וגם מדפסות תלת מימד מקצועיות, מאפשרות הדפסה של דגמי צעצועים כאלו ואחרים, מרכבי צעצוע, דרך דמויות שילדים אוהבים ועד דגמים של צעצועי ענק אותם ניתן להדפיס בגודל אמיתי באמצעות מדפסת תלת מימד בעלות משטח הדפסה גדול.
הדפסת מוצרים לבית
אם תמיד חלמתם להיות מעצבי פנים אז עכשיו עם טכנולוגיית הדפסת תלת ממד זה אפשרי. מדפסות תלת ממד מאפשרות להדפיס מגוון פריטים לקישוט הבית, מאגרטלים, אהילים למנורות, מתקנים ליין ועד לקופות חיסכון לילדים, כוסות לקפה, מעצורים לדלת ועוד.
הדפסת תכשיטים
מוצר מגניב נוסף אותו ניתן להדפיס באמצעות מדפסות תלת מימד הוא דגמים של תכשיטים שונים, החל משרשראות, דרך צמידים, עגילים ואפילו שעוני יד. זה דבר מגניב במיוחד מכיוון שזה מאפשר התאמה אישית ללקוח ולייצר דגמים בלעדיים וחד פעמיים.

מרכז הדפסת תלת ממד בחברת מפעיל 
הדפסת כלי נגינה
אם אתם אוהבים לנגן, תוכלו להדפיס באמצעות מדפסת תלת ממד גיטרה איכותית עם אקוסטיקה גבוהה. הדפסת גיטרה אינה דבר מסובך, את גוף הגיטרה מדפיסים בד"כ מחומרים פלסטיים עמידים, ולאחר הדפסת הגיטרה יש להתקין את המיתרים ולהוסיף כיסוי מתכתי. בנוסף, אפשר להדפיס כלי נגינה נוספים כמו חלילים בכל גודל וצורה, כולל חליל יפני בעיצוב מרהיב עם סאונד נפלא, כינור ועוד.
הדפסת בגדים ונעליים
זהו תחום יחסית חדש בעולם ההדפסות תלת מימד. כיום כל אחד יכול לעצב בגדים כרצונו ובקליק מהיר להדפיס אותם. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לנו כיום לייצר בגדים לעצמנו, בעלויות משתלמות ושוות לכל כיס. ניתן להדפיס בגדים במגוון חומרים, למשל גומי, פלסטיק ואפילו חומר מתכתי. מעצבים בינלאומיים כמו איריס ואן הרפן כבר החלו להשתמש בטכנולוגיה זו בעיצובים שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה