כסף וצרכנות

כמה כסף הח"כים שהתנגדו להעלאת שכר החיילים מקבלים מצה"ל?

דווקא הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, עם פנסיה צבאית של 70 אלף שקל בחודש, הוביל את הקואליציה ובה בעלי תפקיד בכירים לשעבר בצה"ל, שהצביעו נגד הצעת החוק של אלי כהן מהליכוד להגדיל את שכר החיילים. הרשימה בפנים
מערכת ice |  4
הכנסת (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
הכנסת הנוכחית הבטיחה שתדאג לשכר החיילים, אבל אמש (רביעי) אכזבה את המשרתים בצה"ל פעם נוספת כאשר הצעת החוק להגדלת השכר נפלה למרות ההצהרות המרובות ולפחות כרגע אין אופק לחיילים כי השכר שלהם יעלה.
בהצעת החוק שהגיש ח"כ אלי כהן מפלגת הליכוד, השכר החדש לחיילים יעמוד לפחות על כמחצית משכר המינימום במשק. שכר חיילי החובה עודכן בשנת 2017 והוא נע בין 810 שקל לחיילי העורף ועד 1,620 שקל לחיילים ביחידות הקרביות. להצעת החוק התנגדו כל חברי הקואליציה, ובראשם שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ.
 
הסיבה המרכזית לביקורת שהתעוררה נגד מספר חברי כנסת, היא שהם עמדו במרכז השיח סביב נושא הפנסיות הצבאיות. רבים תהו מה הנחה את חברי הכנסת שהביעו את עמדתם והצביעו נגד ההצעה דווקא כשהם נהנים מפנסיית עתק מהצבא, על חשבון משלם המיסים, זאת בלי קשר לשכרם במשכן.
שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מחזיק בפנסיה תקציבית בגובה של לא פחות מ-70 אלף שקל, זאת בגין 38 שנות שירותו בצה"ל שם כאמור הגיע לדרגה הגבוהה ביותר וגם הוא היה בין המתנגדים להצעה. סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן גם כן בין המתנגדים, על אף שהאלוף במיל' מחזיק בפנסיה של 55 אלף שקל בסך הכל.
אלעזר שטרן מקבל 44 אלף שקל בחודש, אך גם הוא היה בין המתנגדים להעלאה. והאלופה הראשונה בצה"ל אורנה ברביבאי? למרות פנסיה של 40 אלף שקל בחודש היא גם התנגדה להצעה. גם תא"ל נחמן שי עם 38 אלף שקל בחודש, אל"מ מתן כהנא מימנה שמכניס 34 אלף שקל ואל"מ עומר בר לב מהעבודה שמקבל 34 אלף שקל לא תמכו בהצעה.

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ורק אני הפראייר ששולח שניי בנים לקרבי (ל"ת)
    בני 10/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 3.
    גנץ דואג לפנסיות של חבריו (ל"ת)
    דן 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    חובה להעלות את שכר החיילים הסדירים
    מיכאל אלבוים 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בושה !!! - שפוליטיקאים וח"כ מתנהלים מתוך ראייה צרה פוליטית מפלגתית של קואליציה, נגד הצעת חוק צודקת של חה"כ - אלי כהן ליכוד מהאופוזיציה. ועוד מי שהם קציני צה"ל בדימוס. חיילי הסדיר בשירות חובה מגנים על התושבים ועל מדינת ישראל וצריך לתת להם שכר צבאי ראוי.
    סגור
  • 1.
    שכר חיילי חובה
    איצקו 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    7 1
    השבע לא רואה את הרעב
    סגור