כסף וצרכנות

הפתרון של BMW למשבר: לחזור 20 שנה אחורה

יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית מנסה לעקוף את משבר השבבים על ידי ויתור על אחד הדברים הבסיסיים ביותר שמי שמשלם על רכב כזה מצפה לקבל ב-2021

יאיר מור | 
BMW (צילום pexels)
זה לא סוד שמשבר השבבים העולמי משפיע קשות על תעשיית הרכב: יצרניות רבות כבר האטו את הייצור, ואף סגרו חלק ממפעליהן וביטלו דגמים מסוימים – בעיקר דגמים זולים ופחות רווחיים, בשל הקושי להשיג מספיק שבבים לכל מערכות האלקטרוניקה שכל רכב כיום מצויד בהן. עתה, נראה שאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם החליטה על צעד מרגיז במיוחד כדי לעקוף את המשבר ולהמשיך למכור מכוניות.
היצרנית הזו היא BMW, שנמצאת בעשירייה השנייה של יצרניות הרכב הגדולות בעולם במובני מספר המכוניות הנמכרות מדי שנה ועשירייה הראשונה במונחי שווי שוק (כ-60 מיליארד דולר). בימים האחרונים פורסם כי יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית החליטה להוציא את מסכי המגע מרוב הדגמים שהיא מוכרת, וכך לחסוך את הצורך להמתין לשבבים עבור מסכי המגע.
 
הדגמים המושפעים מההחלטה הם סדרה 3, סדרה 4 קופה, גראן קופה וקבריולה, X5, X6, X7 ו-Z4. כל הדגמים הללו יגיעו החל מהשבוע ללא מסך מגע. מערכת המולטימדיה והמסך עדיין קיימים, אך כעת, השליטה בהם נעשית מכפתור ה-iDrive – טכנולוגיה שהוצגה על ידי החברה לפני 20 שנה בדיוק, ב-2001, וכוללת כפתור גדול וסביבו גלגלת, שמשמשים לגלילה בתפריטים ובחירה. הכפתור נמצא לצד בלם היד, בין הנהג לנוסע.
דוברים מטעם החברה הסבירו לאתר Edmunds כי "הצעד הזה הוא תוצאה של בעיות שרשרת האספקה המשפיעות על התעשייה כולה ובפרט על ייצור הרכבים ברחבי העולם, וגורמת למגבלות בזמינות חלק מהתכונות והאפשרויות", ולאתר AutoBlog מסרו כי "כפי שאתם יודעים, המחסור העולמי בשבבים מתמשך ומשפיע על יצרני רכב ברחבי העולם. אנו מנהלים את המצב באופן פעיל ונמצאים בקשר קרוב עם ספקי (השבבים) שלנו. אין לנו פרטים נוספים לחלוק לעת עתה".
לפי פוסט שפורסם בפורום מעריצי החברה, מי שהזמין רכב של החברה מרשימת הדגמים הרלוונטיים יקבל החזר בגובה 500 דולר. החברה לא מסרה האם תוריד את מחירי המכוניות עתה, כאשר הן מגיעות ללא אחת התכונות הכי בסיסיות שרוכשי רכבים במחירים כאלו התרגלו לצפות להן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה