כסף וצרכנות

נקסט מצטרפת ל'חגיגה' ומעלה מחירים. בכמה יתייקרו המוצרים?

אתר האופנה והטקסטיל הבריטי שפופולארי מאוד בישראל הודיע על העלאת מחירים כבר בחודשים הקרובים, זאת למרות רווחים יפים ואף העלאת משכורות לעובדים 
מערכת ice | 
קניות בחנות בגדים (צילום unsplash)
נקסט סיכמה תקופה טובה אחרי מכירות הבגדים שזינקו לקראת תקופת החגים האחרונה, למרות זאת, לפי דיווח של "הגרדיאן", בקמעונאית האופנה הבריטית מזהירים מפני "סביבה קשה יותר" לשנה הקרובה, כאשר מחירי הבגדים צפויים לעלות עד 6% בסתיו לאחר עליות משמעותיות בעלות הייצור, השילוח והעסקת עובדים למחסנים, חנויות ובמרכזי הטכנולוגיה שלה.
סיימון וולפסון, מנכ"ל נקסט, אמר ל"גרדיאן" כי: "רמת אי הוודאות העיקרית היא הסביבה האינפלציונית. אני בעסק 30 שנה ואני לא חושב שאי פעם עברתי תקופה נוספת של אינפלציה בקנה מידה כזה. זו סביבה שנצטרך להתרגל לסחור בה... קשה לראות כמה טוב אנחנו מסתדרים בסביבה הזו".
רשת האופנה וכלי הבית היא הקמעונאית הראשונה שדיווחה על תוצאות מסחר חג המולד שלה, מה שעשוי לתת אינדיקציה לאופן שבו הלך הרחוב הראשי בתקופת המכירות הגדולה ביותר של השנה.
לפי הדיווח, הקבוצה הודיעה שהיא מצפה כעת להרוויח 822 מיליון ליש"ט ברווחים שנתיים, 22 מיליון ליש"ט יותר ממה שציפו לו בעבר וכמעט 10% לפני הרמות שלפני המגפה, בגידול החמישי בהנחיה תוך פחות משנה.
בשמונה השבועות שחלפו עד חג המולד, נקסט אמרה כי מכירותיה עלו ב-20% בהשוואה לשנת 2019 - לפני הקורונה, למרות שסבלה מרמות מלאים "נמוכות באופן מהותי" ממה שקיוותה לה בזמן ששירות המשלוחים שלה נאבק בגלל מחסור בכוח אדם במחסניה. ורשתות הפצה.
"העובדה שהמכירות שלנו נשארו כל כך חזקות בנסיבות אלה היא, אנו מאמינים, עדות לחוזק הביקוש הצרכני הבסיסי בתקופה", אמרה החברה. לורד וולפסון אמר שהעלייה במכירות החליפות, במיוחד, היא "מדד לכמה מעט נרכש מהמוצרים הללו במהלך השנתיים האחרונות".
נקסט צופה שהמחירים שלה יעלו בכמעט 4% באביב ובקיץ, בעוד שמחיר טווחי הסתיו שלה יהיה 6% לפני השנה שעברה בגלל עלויות הובלה וייצור גבוהות יותר. החברה מסרה כי השכר הממוצע אמור לעלות גם הוא ב-5.4% בכל הקבוצה, כתוצאה מהעלייה באפריל בשכר המינימום החוקי וכן מחסור בעובדי מחסנים וטכנולוגיה.
ריצ'רד לים, מנכ"ל Retail Economics, אמר ל"גרדיאן": "אלה תוצאות מרשימות ביותר ומדגימות את החוזק הגדל של המותג ואת הזריזות שלו לפעול דרך האתגרים המתמשכים שמציבה המגיפה. התוצאות מאירות אור אופטימי על החוסן של הביקוש של הצרכנים ועל המעבר חסר המאמץ שעושים כעת קונים בין קנייה מקוונת לחנות.
"התחזית לשנת 2022 נראית מאתגרת יותר. עבור משקי בית רבים השנה תהיה 'נקודת צביטה' שכן השילוב של העלאות מס ועלייה ביוקר המחיה פוגע בהכנסות". למרות החשש מהעליות, נקסט הודיעה שתשלם 205 מיליון ליש"ט לבעלי המניות, או 160p למניה, בדיבידנד מיוחד בסוף ינואר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה