כסף וצרכנות

ביטוח לאומי פותח את הכיס: זה המענק המוגדל למבודדים

לדרישת יו"ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן-מרום, תעניק המדינה דמי בידוד לעצמאים לכל יום מחלה או בידוד, הועלה תעריף ליום מ-430 שקל ל-570 שקל ליום, והימים יחושבו בדיעבד מחודש יולי 2021
מערכת ice |  9
החזר כספי על ימי הבידוד (צילום freepik, פלאש 90)
ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את הנוסח המתוקן של חוק דמי הבידוד לעצמאים. לדרישת יו"ר הועדה אפרת רייטן-מרום (מפלגת העבודה), תעניק המדינה דמי בידוד לעצמאים לכל יום מחלה או בידוד, הועלה תעריף ליום מ-430 ל-570 שקל ליום, והימים יחושבו בדיעבד מחודש יולי 2021, ויום נוסף, רביעי לבידוד, יחושב החל מ-21 בדצמבר 2021. גם עצמאים שיצאו לחו"ל במסגרת עבודתם יהיו זכאים לדמי הבידוד. 
רייטן-מרום הדגישה כי "לראשונה בצעד דרמטי, המדינה מכירה בעצמאים ובצרכיהם. ניהלנו משא-ומתן נמרץ בימים האחרונים עם האוצר וארגוני העצמאים, כדי לשפר את החוק שיכלול ארבעה ימי בידוד, ישולם רטרואקטיביות מחודש יולי, יועלה התעריף ליום בידוד מ-430 שקל ל-570 שקל ליום, לכל עצמאי ששהה בבידוד גם אם שהה מספר פעמים, וכן יוענקו דמי בידוד לעצמאי שהיה חולה בעצמו. האוצר הניע מהלך אמיץ, והשקיע מאמץ וסבלנות". היא הדגישה כי גל האומיקרון החל מאמצע חודש דצמבר 2021 למניינם, וכי ממועד זה יש לחשב את ימי המחלה, ודרשה כי גם עצמאי שיצא לחו"ל במסגרת עבודה יקבל דמי בידוד, כמו שכיר.
 
ולדימיר בליאק (יש עתיד) הדגיש את הצורך לעדכן את שומת העצמאי לגבי הכנסותיו, ולפי יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הממשלה קובעת שחוזר-חו"ל חייב בבידוד – ולא מוכנה לפצות מי שנסע במסגרת עבודתו. לדברי עו"ד אורי כ"ץ ,מהלשכה המשפטית במשרד האוצר, המענה הייחודי לחודש ינואר היא בגלל ההתפרצות המשמעותית, ההבדל איננו הזן אלא ההיקף שלו, ולכן נקבע המועד של סוף דצמבר. אסף וסרצוג, סגן הממונה על התקציבים, הדגיש כי העסקים הגדולים וגם העצמאים קיבלו סיוע רחב-היקף כדי לעבור את המשבר. הוראת השעה היא בגלל ההיקפים האדירים של מספר המאומתים והשבתת המשק, ובכך הוא שונה וחריג מהגלים הקודמים והתרחשות זו היא מ-1 בינואר ולא קודם לכן. 
לדברי עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים, "נאלצנו לתבוע מבג"ץ את המגיע לנו בזכות ולא בחסד, והיום הועדה רשמה הישג היסטורי. אני קורא לוועדה להמשיך במהלך - ולהעניק לעצמאים את המגיע להם". 
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, ציין: "אנחנו מסתמכים על נתונים משרד הבריאות כדי לדעת כמה לתת ולמי. הביטוח הלאומי יכול לקלוט את התביעות לפיצויים כבר היום, וכל מה שצריך אלו נתוני משרד הבריאות. נפעל ללא פשרות לתת לזכאים את מה שמגיע להם, נפעיל שיקול דעת לקבלת התביעות גם במקרים חריגים בהם התביעות הוגשו אחרי הזמן". התשלומים לשכירים לגבי היום הנוסף בחודש דצמבר – ישולמו החל מ-15 בפברואר.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    רציתם שינוי קיבלתם שינוי לרעה
    שי 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מבודד 7 ימים והמדינה מוכנה לשלם רק 4 ימים בושה בממשלה הקודמת נתנו מענקים ביד רחבה ובנוסף החזר הוצאות תלוי מחזור/הפסד הממשלה הזאת נתנה את כל הכסף לערבים וליהודים לא נשאר
    סגור
  • 8.
    לדרוש להוריד מחירים.להיות מאוחדים.יוהדים.דורזים.נוצרי.ע
    עם טיפש...במקום. 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נמשיך.לסובל
    סגור
  • 7.
    טין
    טין 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול הכבוד מגיע להם לעצמאים,סוף סוף בשורה משמחת
    סגור
  • 6.
    ביטוח לאומי
    אילן 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל נפש אדם מקבל הבתחת הכנסה 1800 שקל ממה יחיה גנבים אבל 50.000 בחודש זה כן ילא לצאת להפגנה אנשים תתעוררו
    סגור
  • 5.
    תוספת לנכות עבודה
    משה סורוזון 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מזה 15 שניםאין תוספת לנכי עבודה וזה לפי חוק של ביבי.
    סגור
  • 4.
    בושה נכות מעבודה במדינה
    מיקי 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנכים במדינה לא נחשבים שלמנו מסים ולא מגיע לנו העלה בנכות כי נפגענו בעבודה ולא מסוגל לעבוד עוד עבודה
    סגור
  • 3.
    שיהיה בהצלחה, פשוט יש פה כ"כ הרבה רמאים... (ל"ת)
    יעל 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    בקשה להעלאת קצבת אזרח ותיק באופן משמעותי
    מוטי 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יבואו על הברכה כל חבר כנסת,שר .ואנשי ציבור שיעלו סוף סוף גם את קצבת אזרח ותיק באופן משמעותי ולהסיר מעלינו את העוול הענק שנגרם לנו במשך שנים .הגיע זמן לטפל גם בענינינו
    סגור
  • 1.
    בכיינים
    מולייר 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נו אחלה בחלה תתנו עוד לבכיינים
    סגור