כסף וצרכנות

רשות המסים במהלך של מיליארדים: אלו המיסים המטורפים שגבתה

ע"פ הרשות, סך ההיטלים שניגבו עבור רווחי נפט ומשאבי גז בשנה החולפת הסתכם ל-1.265 מיליארד שקל, כאשר חצי מיליארד שקל נגבו במחצית השנייה של השנה
מערכת ice |  7
כסף ישראלי (צילום Istock)
רשות המסים הודיעה היום (רביעי) כי סך ההיטלים בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע שניגבו במצטבר עד לסיום דצמבר 2021 הגיע ל-1.265 מיליארד שקל, מתוכם כחצי מיליארד שקל נגבו במחצית השנייה של השנה. סך ההיטלים החלוטים עומד עדיין על  0.44 מיליארד שקל.
היטלים חלוטים הם היטלים שנגבו עפ"י דוחות שנתיים שהגישו בעלי זכויות הנפט ומשאבי הטבע, וכן היטלים שנגבו בעקבות שומה סופית. היטלים שאינם חלוטים הם היטלים שנגבו כמקדמות או כניכוי במקור וגבייתם עדיין אינה סופית. ברשות המסים מעריכים כי סך ההיטלים החלוטים צפוי לעבור את מיליארד השקלים באמצע השנה, לאחר קבלת דוחות ההיטל השנתיים לשנת 2021. 
 
יצוין כי ההיטלים הינם בנוסף למס הכנסה ומס חברות המשולמים ע"י בעלי זכות נפט ובעלי זכות לניצול משאב טבע ונגבים ע"י רשות המסים, וכן בנוסף לתמלוגים על נפט וגז הנגבים ע"י משרד האנרגיה, ולתמלוגים על משאבי טבע אחרים הנגבים ע"י החשב הכללי באוצר.
מעבר הרף של מיליארד השקלים נובע בעיקרו מהיטלי רווחי נפט לשנת 2021 ששולמו ע"י בעלי זכויות במיזם תמר. רשות המסים מסרה כי תמשיך לפרסם דיווחים תקופתיים בהם יפורטו תחזית גביית ההיטלים, הגבייה בפועל וסכום היטלים החלוטים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    על מי אתם עובדים בדיוק?
    בשם הציבור 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדייקו בבקשה. בעלי משאבי הטבע הללו הם הציבור כולו. ומי שגוזר את הקופון הכבד אלו הטיקונים שלא הביאו שקל מהבית. תפרסמו בבקשה את האמת כולה ולא רבע מהאמת. איפה פירסום דוחות הרווח,מהוא המחזור עליו מדובר? כמה כסף הרויחו הטייקונים על חשבונכם ????? ומדוע אף אחדלא נותן את דעתו לנזקים האקולוגים הצפויים? רק במדינת הקומבינות שמדד השחיתות עולה כל הזמן הציבור כל כך רדום שאפשר לספר לנו כל מעשייה. אני לא מאמין למילה ממה שכתוב פה!!!! ואם זה נכון שיש כזה עודף מיסים,מדוע הכסף לא מושקע ברווחה,שיפור תשתיות,הקלות מס והתחשבות במורי הדרך ובאלו שמדיניות הקורונה המזגזגת גרמה להם לאבד את כל רכושם וכבודם.
    סגור
  • 6.
    סדר מסויים בינלאומי
    עומרי כאיד אחמד 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשות מצב לשלוט על הקריירה שלנו בפחות מאמצים ותפוקה מלאה ,וגם שיהיה הכל סוג א ,וזה אך ורק לשמור על הכסף דרך המיסים לצורך עניין ולייבא מה שרוצים למדינה בלבד ,דרך הנמל ,רק ממקומות מסויימים שאנחנו היינו רגילים לייבא מהם ,והשאר תוצרת המדינה ,לגבי מכוניות ,וכל מיני מוצרים וחומרי בניין עדיף לייבא ולא לייצר ,כי זה יותר זול מאשר לייצר ,יש הרבה דוגמאות בעולם שאפשר להיעזר בהם ,ובסכומים סבירים ,ועדיף לשמור במדינה על מחירים מתאימים לכל צרכן ,ולא לעלות ולהוריד מחירים לפי מצב רוח ,אך ורק בנתונים במחשב
    סגור
  • 5.
    מיסים בסדר בינלאומי
    עומרי כאיד אחמד 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להיות שמחים יותר מידי ,המיליארדים שהמיסים גבו ,לא להנאתם של המפלגות או יעד אחר ,המיסים הללו אך ורק העלאת משכורות לפי מה שרשום במחשב של הכלכלה בישראל ,לפי סדר מסויים וזהו ,ושאר התחומים הם פרטיים אז מה שפרטי אין לנו שום יחס איתו שיפרנס את עצמו בעצמו ,המטרה היא לחיות בסדר חיים משמעותיים ,זה קשור אך ורק ברשות המיסים ודיווח מלא מאיפה גובים את המיסים ,כדי לאפשר ייבוא סחורות למאכל ,לבוש וכל מיני צרכים שהמדינה חייבת כדברים יסודיים במדינה וסוג א ,מה שלא צריכים במדינה לא מייבאים סתם ומאחסנים ,הכל גלוי ,לכן כל בתי העסקים מתחילים לעבוד אך ורק בסדר מסויים ,צריך להעלות משכורות לאנשים שעובדים מה שפרטי שישלמו מהכיס שלהם ,נתחיל בייבוא סחורות מפוקח עליהם מלמעלה כלומר מאנשים בתחומים ותעודות ,כרגע אין להשתמש בכספי המיסים ,בלי לעשות סדר ,עיר אחרי עיר ,כפר אחרי כפר ,מועצה אחרי מועצה ,עוד פעם מה שפרטי ,משלמים מהכיס שלהם ,ולא נוגעים בעניינים ציבוריים ,גם פרטי לא מתעלם ממיסים
    סגור
  • 4.
    'תודה' למיקי חיימוביץ
    אבי ובר 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שדרכה לא צלחה להשאיר הגז באדמה!!! הזוי לגמרי. תשבוחות וברכות ליובל שטייניץ שעמד כחומה בצורה נגד המתנגדים ובנימין נתניהו שלא בחל וממרום שבתו כראש ממשלה הגיע לדיון במתווה הגז לבית המשפט העליון.
    סגור
  • 3.
    ותודה לביבי
    צחי 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ותודה לביבי שדחף בכל הכוח להוציא את הגז מהקרקעות של הים למרות כל המהלכים הנבזיים של אוהבי הסוציאליזם
    סגור
  • 2.
    בדיוק מספיק לפנסיות של אנשי הקבע (ל"ת)
    יניב 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    ותודה לנתניהו שידע למנף את הגז לטובתנו (ל"ת)
    השמאל היה משאירו בים 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור