כסף וצרכנות

פטור מלא ממס עד 2025: זו העיר שהרוויחה בענק

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית: הארכה של הטבת המס לשדרות וליישובי הנגב המערבי ב-4 שנים. הוראת השעה שאושרה פה אחד, ומעניקה זיכוי ממס בשיעור של 20% לתושבי קו עימות דרומי, תחול עד לשנת 2025 על מנת לאפשר לתושבי עוטף עזה והאזור ודאות נוכח המצב הביטחוני הרגיש
מערכת ice |  3
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה הבוקר (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה להאריך בעוד ארבע שנים, את הטבת המס לתושבי שדרות ויישובי הנגב המערבי (עוטף עזה), שתוקפה פג בתום שנת 2021. מדובר בהטבה הניתנת באמצעות זיכוי במס הכנסה בשיעור 20% מההכנסה החייבת במס של תושבי האזור ועד לתקרת שכר שנתית של 241,080 שקל, צמוד למדד.
"קו עימות דרומי" מוגדר בחוק כיישובים אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים עד 7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה (יישובי עוטף עזה), וכן יישובים ואזורים נוספים שמתקיימים בהם אותם השיקולים הביטחוניים שמתקיימים ביישובי עוטף עזה, בשל סמיכותם לגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה.
 
ההטבה ניתנה לראשונה החל משנת 2007, עת חוקק חוק הסיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי כהוראת שעה והוארך ע"י שרי האוצר מאז באישור ועדת הכספים, עקב הימשכות המצב הביטחוני הרגיש סביב רצועת עזה. הוראת השעה מוארכת בפעם השנייה בתקופה ארוכה של 4 שנים, במטרה לאפשר לרשויות המקומיות ולתושבים באזור ודאות, כל עוד המצב הביטחוני הרגיש נמשך. 
במהלך הדיון הודגש כי תושבים שכבר קיבלו את שכר חודש ינואר יזכו לקבלת ההטבה בגין חודש זה רטרואקטיבית. עוד עלתה תהייה מצד חברי הכנסת והייעוץ המשפטי לוועדה, מדוע לא להפוך את הוראת השעה להוראת קבע נוכח ההארכות החוזרות ונשנות, וכך שהמצב באזור אינו משתנה. ברשות המיסים ציינו כי לעמדתם הארכת הוראת השעה בתקופות ארוכות, המאפשרות בחינה מחודשת במידה הצורך הינה הדרך הנכונה.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: ציין בפתח הדיון כי "מדובר בבשורה משמעותית מאוד, ההוראה נכנסת לתוקף ל-4 שנים וזה חשוב מאוד לתושבי האזור ולישובים. לכל אחד יש נקודות שהוא רוצה לגעת בהן בנושא, עבורי הנושא של העיר אשקלון מאוד חשוב, יש הרבה בעיות סביב הנושא הזה, בעיקר בנושא של שוויון מול ערים נוספות שתחת אש, אך לא וויתרתי על המהלך, אני ממשיך לנסות להוביל את זה. לעניין החוק הזה, אני מבקש שהוא יעבור מהר ככל הניתן, אנחנו בראשון לפברואר, האנשים בעוטף רוצים להמשיך להתנהל עפ"י הטבות המס שכבר קיבלו, לגבי הטבות מס נוספות, זה לא המקום".
ח"כ נירה שפק, המתגוררת בעוטף: "מזה 20 שנה ילדים שנולדו בעוטף ולא מכירים דרך אחרת, הם יודעים ש-20 שניות זה הזמן המקסימלי להיכנס למרחב מוגן, יש מקומות שזה פחות מ-7 שניות. הילדים לומדים צבע אדום ויודעים שלעיתים אין צבע אדום. גם עכשיו אין שגרה, כי אנחנו כל הזמן עם האוזן, האם הזמזום הוא של מזל"ט, רחפן או משהו אחר. הכסף הזה לא ניתן רק לצורך כספי כמו טיפולים נפשיים, אלא גם עבור חוסן שמישהו זוכר אותי ומטפל בי, על כן זה משהו שאנחנו צריכים להיות גאים בו. ההערכה של האוצר  היא עלות של 90 מיליון שקל ל-4 שנים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הטבות מס
    איילה 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה לגבי העיר אשקלון שהופגזה הכי הרבה ימים על גבי ימים בילינו בממדים אפטה העזרה שהובטחה לנו ממש חוצפה תנו לנו צ'אנס לחיות תורידו מעט מאילת או מנהריה תנו לנו לבנות ולהיבנות דיי מספיק
    סגור
  • 1.
    אשקלון כדין שדרות
    אלמוני 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה בנוגע לאשקלון? העיר המופגזת
    סגור
  • אשקלון
    איילה 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה לגבי אשקלון העיר שרי הופגזה אפוא ההבטחות זה ממש לא בסדר הורגים אותנו לאט לאט תורידו הטבות באילת או בנהריה ועיזרו לנו לפחות שנה שנתיים
    סגור