נדל"ן ותשתיות

עוטף עזה: זה היישוב הקהילתי החדש שיוקם באזור

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה והמליצה לממשלה על הקמת היישוב הקהילתי 'חנון' במועצה האזורית שדות נגב. שרת הפנים, איילת שקד: "החזון של בן גוריון מתגשם"
מערכת ice | 
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי)
המועצה הארצית לתכנון ובניה בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי עו"ד שלומי הייזלר החליטה היום (שלישי) להמליץ לממשלה על הקמת היישוב חנון במועצה האזורית שדות נגב. יהיה זה יישוב חדש בעוטף עזה, ויצוין כי ההמלצה על הקמת היישוב תועבר כעת לאישור הממשלה.
היישוב המוצע מתוכנן כיישוב קהילתי ממזרח לקיבוץ סעד ומצפון לכביש 25 בתחום עוטף עזה, בתוך טווח 7 ק"מ מגדר המערכת, זאת בהתאם להחלטת ממשלה אשר הורתה על בחינת הקמת היישוב בעוטף עזה. המועצה השתכנעה כי יש חשיבות בהקמת יישובים חדשים באזורים אסטרטגיים, כמו אזור עוטף עזה, וכי הגעת אוכלוסייה חזקה ליישובים באזור זה תתרום לערים הסמוכות.
הישוב יוקם כיישוב קהילתי לכ-500 משפחות, בתמהיל של צפיפות בנייה כמענה למשפחות צעירות בשלבים שונים של חייהן המיועדות להיקלט בישוב. עוד יודגש כי הקמת היישוב החדש הינה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות בפריפריה, בנגב ובגליל ובעוטף עזה. היישוב החדש ייתן מענה לביקושי ההתיישבות באזור, ויחזק את הגבול הדרומי מול רצועת עזה.
 
כמו כן, הקמת היישוב החדש באזור זה תיתן תנופה התיישבותית משמעותית באזור, וזאת על פי הצורך הגדל והולך של קהל חדש המוצא עניין בהתיישבות בחבל ארץ זה, יענה על הביקושים, ללא פגיעה נופית או סביבתית.
שרת הפנים, איילת שקד: "התרגשות. ממשיכים לעשות היסטוריה בנגב. ברכות ליישוב חדש שאושר היום במועצה הארצית ויקלוט 500 משפחות חדשות. החזון של בן גוריון מתגשם לנו מול העיניים ורלוונטי מתמיד. הקמת יישובים חדשים זו לא רק בשורה לשוק הדיור, אלא בראש ובראשונה הגשמת החלום הציוני וחיזוק העוטף".
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "אני שמח על החלטת המועצה. ישנה חשיבות לאומית עצומה בהקמת יישוב חדש בימים אלה, בייחוד בעוטף עזה. אנו נחושים להמשיך לבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. מאז כניסתי לתפקיד שר הבינוי והשיכון חיזקנו את רמת הגולן, הבקעה, יהודה ושומרון, היום אנו מחזקים גם את עוטף עזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה