כסף וצרכנות

טסלה בצרות? נאלצה לנקוט בצעד דרמטי

החברה הודיעה על תקלה שהופכת את הנהיגה במכוניות שלה לא רק למסוכנת, אלא לעבירה על החוק. כמה מכוניות מושפעות מהתקלה ומה התוכניות לתיקון שלה?
מערכת ice |  14
טסלה (צילום pixabay)
טסלה והמנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים ראשיים בארה"ב (NHTSA) בארה"ב הודיעו בימים האחרונים על ריקול למכוניות החברה בשל תקלה חדשה שהתגלתה בהם, כך מדווחת סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס (AP).
 
במסמך שפורסם על ידי המנהל בסוף השבוע נאמר כי "שגיאת תוכנה" גורמת לכך שצליל ההתראה על אי חגירת חגורת הבטיחות עשוי לא לפעול בנסיבות מסוימות, מה שלפי המנהל עלול לגרום לנהגים לצאת לדרך לפני שכולם חגורים (אם כי במסמך מצוין בפירוש כי ההתראה על אי חגירת החגורה על המסך מוצגת תמיד כראוי). התקלה התגלתה על ידי בודקים בקוריאה הדרומית לפני כחודש, ולאחר בדיקה שארכה כשבועיים וחצי החליטה טסלה לפני כשבוע על הריקול, אך רק כעת הדבר מתפרסם.
טסלה מתכוונת לתקן את ה"שגיאה" על ידי עדכון תוכנה שיישלח לרכביה בשבועיים הקרובים – אך עד אז היא מזהירה את הנהגים מפני הסכנה בנהיגה ברכבים, אך מציינת כי עד כה לא ידוע על נוסעים שנפגעו כתוצאה מהתקלה.
 
הפרט החשוב ביותר בריקול הוא מספר המכוניות שבהן מדובר – לפי החברה, הרכבים המושפעים מהתקלה הם כל דגמי 3 ו-Y מ-2017 ומעלה, ודגמי S ו-X מ-2021 ו-2022. מדובר ב-817,143 מכוניות בארה"ב בלבד – אחד הריקולים הגדולים ביותר בתולדות טסלה.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    טסלה
    רמון רובי 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לעשות שורטים על החברה ואז לא תפסידו טסלה אחלה חברה
    סגור
  • 8.
    "מערכת ice". אף אחד לא מעז לחתום על הכתבה בשמו
    אייל 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "צרות", "צעד דרמטי". חבר'ה, איך אתם מצליחים להסתכל לילדים שלכם בעיניים כשהם שואלים אתכם מה אתם עושים בעבודה שלכם? לא מגיע להם הורים שגם גאים בעצמם? אתם מבינים שמהבחינה הזאת מצבכם גרוע משל מנקה רחובות?
    סגור
  • 7.
    עדכון גרסה זה לא ריקול
    רונן 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפי ההגדרה של ריקול על פי NHTSA הוא שנדרש שירות במוסכי החברה. בשנת 2021 נדרשו מעל 200 אלף ריקולים... ועל מה מדברים? על עדכוני התוכנה דרך האויר..... לטסלה יש מתנגדים רבים מאוד בגלל השטיח שהיא שומטת מתחת לרגלי חברות רכב גדולות שמשלמות מאות בממוצע מעל 1000$ לרכב עבור פרסומות ובתמורה עושים להם את העבודה עם כתבות מופרחות שאין להם ערך ממשי. עדיף לדבר שעם אוטופיילוט של טסלה הסיכוי להיות מעורב בצאונה הוא כעשירית מרכבים רגילים ושכל הרכבים של טסלה הם בארבעת המקומות הראשונים בבטיחות הנוסעים מכל מכל הרכבים שנוסעים בארה"ב לפי מבחני הריסוק של NHTSA. כלומר עם כבר יש תאונה עדיף להיות בתוך טסלה. . שמעתם נכון וולוו פחות בטוחה.
    סגור
  • 6.
    טסלה ביטקוין
    עומרי כאיד אחמד 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    קודם כל מה ששונה משטרות רגילות לביטקוין ,זה פשוט שאתה הולך לעשות עסקה כלשהיא ולקחת מזוודה מלאה שטרות של דולרים או שקלים אתה לוקח או קונה מטבע למשל ביטקוין כמה מטבעות בסכום שנמצא במזוודת כסף ,זה היתרון ואתה הולך לעסקה בטוח עם פלאפון וכמה מטבעות ביטקוין בכיס ,והביטוח על זה קוד אלקטרוני מטעם הבנק המטבע שייך לו ושנית ירד ביטקוין אחוז אחד במניות בבורסה, זאת אומרת יש 99 אחוז ,למה הדאגות ,שנית אלון מאסק ,הכי עשיר במניות אבל לא לשכוח שהוא מנהל חברת טסלה והוא מקבל משכורת כמו כולם ,דבר שלישי שיתעסק עם סמארטפון החדש של טסלה ,רשום עליו סמל טסלה בצבע אדום ,עד שיפתור את בעיות מכניות של מכוניות טסלה ,זה הפתרון התואם כרגע
    סגור
  • 5.
    זה לא באג
    עמית 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה פיצ׳ר נחמד מאוד דווקא
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    טסלה. לא. רכב. בטיחותי.
    לא. רוכש. טסלהבחיים 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 10
    אנשים. לא. מבינים. שזה. רכב. לא. בטיחותי ולא. טוב. בכלל. מי. בכלל. קונה. רכב. שלא. שמעו. מעליו. מעולם. ואין. עליו. ביקורות. טובות. בכלל בארץ. שידעו. באחריות. ויאכלו. אותה. עד. הסוף.
    סגור
  • טסלה זכתה בשיא מבחני ההתרסקות. תבדוק (ל"ת)
    בוחבוט 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    חלאס עם כתבות קלייק בייט מביכות!
    ניקולה 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תנו קצת קרדיט לקוראים שלכם, לפחות ל50% מהם יש מח. אמ:לק יש באג שבמקרים מסוימים לא יצפצף אם התחלת לנסוע מבלי שהחגרת חגורה = ''תקלה מסכנת חיים!'' הפתרון: עידכון דרך האוויר = "ריקול ל800 אלף מכוניות!" מא אני אגיד לכם ''צעד דרמטי'' כזה לא היה מאז העדכון האחרון לפני כמה ימים..
    סגור
  • 2.
    ריקול חחחחח
    טסלה תשלוט 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חחחחח ריקול....כולה עדכון תוכנה. אפילו לא צריך להביא את הרכב לשום מקום.
    סגור
  • 1.
    לכל נפוחי החזה שרכשו טסלה,
    הרב כפרה 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 15
    ההתלהבות שלכם וההתנפלות שלכם, מתי תלמדו לא לרכוש רכב שעדיין לא הוכיח את עצמו בישראל, הטסלה הנמכרת בישראל היא בכמה דרגות משונמכת מהטסלה הנמכרת בארהב,
    סגור
  • טסלה מס. 1 וימותו הקנאים (ל"ת)
    יורם 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה ממש לא בכוון
    בוחבוט 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הקניה של טסלה היתה אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיים. נהנה כל רגע. עולם אחר. רגוע, מיידי, איכותי ונטול קשקושים ופוזה
    סגור
  • מי ממן אותך
    הגיון 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטויות במיץ עגבניות מיובשות
    סגור
  • מתי תפסיקו להאמין לכל כותרת מפוצצת
    דניאל 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    א. זה רלוונטי בכלל לישראל כי טסלה לא מספקת בישראל נהיגה אוטונומית FSD כמו שקיים בארה"ב. ב. טסלה מראש מחייבת את הנהג להיות ערני ולקחת שליטה בכל רגע נתון, וגם הרכב מבקש כל כמה שניות לגעת בהגה כדי לוודא שהנהג מעורב בנהיגה, אחרת הרכב עוצר ולא מאפשר יותר להפעיל נהיגה אוטונומית. ג. בניגוד לכל יתר היצרנים כשיש להם ריקול וצריך להגיע למוסך, כאן הריקול מסתכם בהורדת עדכון מהאינרנט. אפשר בכלל להשוות? ד. כל כותרת מפוצצת שמתחילה במילה "טסלה..." נועדה למשוך קליקים וטו לא בשביל לקבל כסף. עד הכותרות המפוצצת על טסלה מסתכמות בכלום ושום דבר.
    סגור