כסף וצרכנות

המס הענק בוטל: זו ההטבה החדשה לזוכי מדליות אולימפיות

אחרי שנפרדו ממאות אלפי שקלים בגין הזכייה במדליות, בכנסת עבר החוק שמבטל את המיסוי לזוכים במדליות אולימפיות שיוכלו לגרוף לכיסם את כל הסכום שיוענק להם בעבור ההישגים
מערכת ice | 
מדליות זהב היסטוריות לישראל (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הצעת החוק לפטור ממס למדליסטיים אולימפיים, פראלימפיים, זוכי אליפויות עולם ואירופה, עברה בקריאה שנייה ושלישית ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל. מעתה, הספורטאים שיביאו הישגים במשחקים האולימפיים יזכו להשאיר את המענק במלואו אצלם.
עד היום, לפי פקודת מס הכנסה, הספורטאיות והספורטאים נאלצו לשלם מס בגובה של בין 50%-35% על סכום מענק הזכייה שלהם. הצעת החוק קובעת פטור מוחלט ממס זה. כמו כן, במהלך הדיונים חבר הכנסת אופיר כץ דרש שהחוק יחול גם על הזוכים של שנת 2021 דוגמת- ארטיום דולגופיאט, לינוי אשרם ונוספים.
 
חבר הכנסת אופיר כץ: יום חשוב לספורט הישראלי, ולמורל הלאומי. מדינה שלמה עוצרת נשימתה עם זכייה של כל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו, ומתרגשת אל מול הנפת דגל ישראל והשמעת ההמנון. שינינו את המצב האבסורדי שבו המדינה לוקחת מאלו שעובדים קשה בשביל לייצג אותה בכבוד. אנחנו חייבים לדאוג לספורטאיות והספורטאים שלנו ולעודד אותם להמשיך ולהצטיין בתחומם, ומה שעשינו היום, הוא צעד חשוב ומשמעותי בתהליך הזה.
ח״כ אלכס קושניר בירך: "כולנו התרגשנו בשנה שעברה כשראינו את הספורטאים.ות האלופים.ות עולים אחד אחרי השני לפודיום, עם דגל ישראל ושירת התקווה ברקע.  בישראל ביתנו התחייבנו לבטל את המס מהזכייה של אותם אלופים, והיום קיימנו- החוק עבר! למי שמייצגים בכבוד את מדינת ישראל, מקדישים את כל חייהם לענף ועושים היסטוריה - מגיע בחזרה". 
"החוק כולל פטור ממס לאלופים אולימפיים ופראלימפיים, והורחב בוועדת הכספים גם לאלופי עולם, אלופי אירופה וענפים המוכרים על ידי אגודת איילת.  בנוסף, דאגנו שהחוק יחול רטרואקטיבית על כל הזוכים של שנת 2021. ספורטאים שמקדישים את כל חייהם לענף, מביאים כבוד, גאווה לאומית עצומה ועושים היסטוריה – יקבלו את הפרס במלואו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה