כסף וצרכנות

יוניליוור תחת מתקפה של BDS: החרם על ישראל יתרחב?

באתר של תנועת החרם על ישראל נעשתה פנייה למנהיגי ענקית מוצרי הצריכה: "כל ניסיון של יוניליוור לבטל את החלטת בן אנד ג'ריס יהיה בלתי מוסרי ובלתי חוקי. זה גם יגרום לחרם עממי עולמי נגד יוניליוור והמותגים הרבים שלה. יש לה הזדמנות לעשות את הדבר הנכון ולעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה"
מערכת ice |  2
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90/ Luke Tress)
בקיץ שעבר הודיעה חברת הגלידות בן אנד ג'ריס על החלטתה לסיים את העסקים עם מה שהוגדר 'התנחלויות בשטח הפלסטיני הכבוש' בישראל, זאת על פיה ערכיה הפרוגרסיביים של החברה.
באתר של BDS הקדישו לכך מאמר בו כתבו: "ההתנחלויות של ישראל בשטח הפלסטיני הכבוש - ורמת הגולן הכבושה בסוריה - נחשבות לפשע מלחמה לפי החוק הבינלאומי. אפרטהייד ישראל מתכננת ומשתמשת בהתנחלויות כדי לגנוב את האדמות הפלסטיניות הפוריות ביותר ואת אקוויפר המים הטובים ביותר בשטח הפלסטיני הכבושה, כולל מזרח ירושלים, חונקת מיליוני פלסטינים במובלעות שהולכות ומתכווצות, ומונעת מהם את זכויות האדם הבסיסיות שלהם".
 
משפחות פלסטיניות חיות בפחד מאלימות יומיומית מצד כוחות הכיבוש והמתנחלים של ישראל, כפי שנחשף על ידי ארגון זכויות האדם המוביל בישראל, בצלם: "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים היא חלק מהאסטרטגיה שנוקט משטר האפרטהייד בישראל, השואף להשתלט על עוד ועוד אדמות בגדה המערבית. המדינה תומכת ומסייעת באופן מלא למעשי האלימות הללו, ולעיתים סוכניה משתתפים בהם ישירות".
כאן החלה הביקורת על יוניליוור: "אף חברה לא צריכה לתמוך או להרוויח מהדיכוי הגזעני הזה. אנו משבחים את החלטת דירקטוריון בן אנד ג'ריס להתרחק ממנה וקוראים ליוניליוור לכבד החלטה זו, במקום להתכופף ללחץ ולאיומים הישראליים. במקום זאת, מנכ"ל יוניליוור הצהיר כי בן אנד ג'ריס בוחנת "הסדר חדש" למכירת גלידה בישראל, מבלי להציע ראיות להסדר כזה. גם הדירקטוריון האוטונומי של בן אנד ג'ריס לא הביע כוונה לאמץ אחד כזה. הוא גם אמר: "בנושאים שבהם למותגי יוניליוור אין את המומחיות או האמינות, אנחנו חושבים שעדיף שהם יישארו מחוץ לוויכוח", ורמז שהחוקיות של עשיית עסקים עם ההתנחלויות הבלתי חוקיות של ישראל נתונה לוויכוח, יוניליוור מנסה להציק לדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס לקיים עסקים כרגיל עם ישראל, שכוללת בהכרח מכירה להתנחלויות הבלתי חוקיות שלה, לפי בעל הרישיון הישראלי של החברה".
עוד נכתב: "לא במקרה הניסיון האחרון של יוניליוור לפייס האפרטהייד מגיע בעקבות דו"ח פורץ דרך חדש של אמנסטי אינטרנשיונל, המתעד בפירוט מדוקדק את משטר האפרטהייד של ישראל נגד הפלסטינים וקורא למאמצים גלובליים לפרק אותו. האפרטהייד מוכר בכל העולם כפשע נגד האנושות. אמנסטי קראה במיוחד לתאגידים להפסיק את העסקים עם ישראל ש"תורמים או מרוויחים ממערכת האפרטהייד".
"כפי שלמדנו מהמאבק באפרטהייד בדרום אפריקה, זה בלתי נסבל לעשות עסקים עם מדינת אפרטהייד מבלי לתרום לשמירה על משטר האפרטהייד ולהרוויח ממנו. כל ניסיון של יוניליוור לבטל את החלטת בן אנד ג'ריס יהיה אפוא בלתי מוסרי ובלתי חוקי. זה גם יגרום לחרם עממי עולמי נגד יוניליוור והמותגים הרבים שלה. ליוניליוור יש הזדמנות לעשות את הדבר הנכון ולעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה: נגד דיכוי גזעני ועם חופש, צדק ושוויון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחח מעולה אם יפסדו בכול מצב
    אזר 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כול מי שדוחף את אף לפוליטיקה מפסיד
    סגור
  • 1.
    לא סתם המערב שוקע צדקנים שחיים על ביזת יהודים קולוניות
    א 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכן לשמור פתח לרוסיה וסין
    סגור