כסף וצרכנות

פוקס מפסיקה את פעילות מותג הילדים הבינלאומי

עשר שנים אחרי, פוקס מפסיקה את פעילותה בקולקציית מותג הילדים של אמריקן איגל. מהחברה נמסר כי מדובר בהחלטה אסטרטגית כדי להתמקד בקהלי נשים וגברים שהם קהלי הליבה 
מערכת ice |  2
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי)

קבוצת פוקס של איש העסקים הראל ויזל הודיעה כי היא מפסיקה לשווק את קולקציית הילדים אמריקן איגל קידס, כך על פי כלכליסט. לאחר הערכות מתברר כי פעילות בגדי הילדים של המותג לא הוכיחה את עצמה בשוק המקומי בארץ ובעולם. בפוקס טוענים שמדובר בהחלטה אסטרטגית כדי להתמקד בנשים ובגברים שהם קהלי הליבה של המותג.
 


כזכור, פוקס קיבלה את הזיכיון על אמריקן איגל בישראל בשנת 2012 בתקופת הלבלוב הגדולה של מותגי ביגוד הילדים בעולם. מתוך הרקע הזה יזמה פוקס קשר עם המותג הבינלאומי וקיבלה אישור לעיצוב וייצור בלעדי תחת המותג. בשיא הפריחה הופעלו בארץ 36 סניפים שכללו את אמריקן איגל קידס.

המיזם להתרחב עם קולקציית הילדים לא צלח. לכן, ב־2021 הפסיקה פוקס את העיצוב והייצור של קולקציית הילדים וגם צמצמה את שטחי המסחר בחנויות אמריקן איגל שהוקצו למחלקת הילדים.
פעילות אמריקן איגל בישראל מוחזקת בשותפות של פוקס (51%) ואמריקן איגל (49%) וכוללת בסה"כ 55 חנויות. לפני שלושה חודשים הודיעה קבוצת פוקס כי היא בחוזה התקשרות עם אמריקן איגל העולמית ולפי ההסכם הם חתמו על מסמך עקרונות בלתי מחייב להקמת חברה משותפת.
 


על פי ההסכם, חברת אמריקן איגל תהיה בעלת השליטה בה, להקמת פעילות קמעונאית, סיטונאית ואתרי סחר של המותג אמריקן איגל בעולם. החברה המשותפת עתידה לפעול במספר מדינות במערב ובמזרח אירופה. בהמשך תיתכן התרחבות למדינות נוספות באירופה ומחוץ לאירופה.

ביולי 2020 סגרה פוקס פעילות נוספת בחזקתה של המותג אורבן אאוטפיטרס.
פוקס דיווחה אז שעלות ההשקעה הצפויה על ידיה בארבע השנים הראשונות של המותג בארץ מוערכת ב־40 מיליון שקל. בדו"ח הרבעון הראשון של 2020 רשמה פוקס הוצאות של 6 מיליון שקל על ירידת ערך זיכיון מותגי אורבן בסעיף הוצאות מכירה ושיווק. בנוסף לכך נמחקו נכסי מסים נדחים בסכום של 3.8 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החזירון עשה ניתוח לקיצור קיבה מכספי מיסים? (ל"ת)
    רון 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כשלון הוא כשלון הוא כשלון...
    בכיר בספורט. 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילים יפות רק נועדו לסיפורי ילדים. האיש נמצא במסע הרס והשמדה של המותג נייק בישראל.
    סגור