כסף וצרכנות

מחירי המזון עלו שוב, הפעם מתחת לאף שלנו

סערת מחירי המזון כבר הספיקה להישכח, אבל ברשתות המזון ביצעו מהלך שקט שבסופו של דבר גרם לנו לשלם יותר. כך זה קרה
מערכת ice |  3
רשתות מזון (צילום unsplash)
סוגיית עליית מחירי המזון כיכבה בכותרות לפני שלושה חודשים, אז הודיעו חברות מזון פופולריות, שהבולטת שבהן היא אסם, על העלאת מחירים. הצעדים גגרו מחאה נרחבת שכונתה "מחאת הפסטה", ואזרחי ישראל למדו להכיר מוצרים אחרים, לא פחות טובים, במחיר נמוך משמעותית. אסם וחברות מסוימות התקפלו וביטלו או דחו את העליה, אך מסתבר שבכל זאת המחירים עלו מאז.
מה שקרה למעשה הוא שרשתות המזון צמצמו את המבצעים שלהם, גם במספר וגם בהיקף, ובסך הכל הישראלים שוב שילמו יותר, בלי להתלונן. על פי הפרסום ב'דה מרקר', לפי חברת הניתוח סטורנקסט, עלה ממד מחירי המזון ב-0.9% לעומת חודש מרץ, וב-0.6% מאז סוף ינואר. עוד לפי הפרסום שלהם, מדד מחירי המזון בפסח השנה גבוה ב-3.6%, לעומת פסח בשנה שעברה.
 
הנתונים שפרסמה סטורנקסט מתבססים על נתוני הקופות של הרשתות. בתחילה חשבנו שמחירי המזון ירדו, או לפחות לא יעלו, אך המהלך של רשתות המזון עבר מתחל לאף שלנו. בין המוצרים שהתייקרו, פילה סלמון טרי, שעלה בכ-20 שקל לק"ג בממוצע, שמן וגם קמח.
בכיר ברשת בינונית מוסיף: "בעיקרון, אנו לא מאשרים עליות מחיר, למעט מקרים שבהם ספקים הוכיחו לנו שהם מפסידים כסף במחיר הנוכחי, וכשמדובר במוצרים הכרחיים שאין להם תחליף. במוצרים מיובאים, כמו סוגים מסוימים של בשר, גבינות ושימורים - לא מספקים לך סחורה אם אתה לא מסכים לעליית מחיר. אבל יש לנו מלאים, ולכן אנחנו מחכים".
ללא קשר, רק לפני יומיים הוגשה תביעה ייצוגית נגד רשת רמי לוי, בטענה שהרשת הטעתה לקוחות בכך שתלתה שלטי "מבצע" על מוצרים רבים שנמכרו לכאורה במחיר רגיל. "לא מדובר במקרה 'פשוט' שבו יכולה לקרות תקלה נקודתית על מוצר בודד או סניף בודד," נכתב בכתב התביעה, "אלא על תופעה רחבה שנבדקה ותועדה על ידי המבקשים בעשרות סניפים מינואר 2022 ועד מועד הגשת בקשה זו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מחירים
    רק צדק חברתי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט חוצפה של כל רשתות המזון מעלים בצורה חזירות ממש לדעתי צריך לעשות חרם רק מוצרים זולים ולא מותגים
    סגור
  • 1.
    מעלה מעלה
    אחד העם 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחד שחזר משהות של חצי שנה בחול, יכול לומר בבטחה , עושקים אותנו. וכן המחירים עלו בטירוף.
    סגור
  • מחירים
    צדק חברתי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים לעשות חרם ברשתות המזון ליקנות לא ליקנות מותגים
    סגור