כסף וצרכנות

נגיד בנק ישראל מזהיר: הריבית תוכפל תוך פחות משנה

בראיון לחדשות 12, הבטיח פרופ' אמיר ירון: "ריבית של 1.5 אחוז היא הסביבה הנכונה, דבר שיביא להתמתנות במחירי הדיור, חייבים לייצר עוד דירות, כלכלה אוהבת ודאות וזה לא משנה באיזו ממשלה מדובר"
כפיר אדר |  7
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90)
אחרי ההודעה של בנק ישראל היום (שני) על העלאת הריבית ב-0.4 אחוזים נוספים, שהתווספו להעלאה מוקדם יותר השנה ב-0.25 אחוז, נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון התארח באולפן חדשות 12 והסביר מה הביא למהלך.
ירון הסביר: "נחושים להחזיר את האינפלציה ליעד, המינון הנכון הוא מינון נכון עבור מדינת ישראל. חטיבת המחקר צופה שברבעון הראשון של 2023 הריבית תהיה 1.5 אחוז, זו הסביבה הנכונה. זה יהיה תהליך, לא משהו חד פעמי והתחלנו להעלות את זה".
 
עוד אמר ירון: "יש אי ודאות גדולה בעולם וזה משפיע על שרשראות האספקה, זה צעד הדרגתי. רוצים למגר את האינפלציה ולא לתת לה עוד להתקדם, חייבים לייצר הרבה דירות, צריך תהליך מוסדר".
בנוסף הסביר: "צופה שנראה התמתנות במחירי הדירות, אנחנו נראה בהמשך השנה ולקראת השנה הבאה בלימה. כלכלה אוהבת ודאות ולא אוהבת אי ודאות ולא משנה באיזו ממשלה מדובר. ברור שלא היה תקציב שנתיים זה משפיע".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חייבים לפטר אותו
    תתפטר! 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדה שאנשים יאבדו את הדירות שלהם, זה בסדר?? איך אתה בדיוק עוזר להם? חייבים לפטר אותו במיידי!
    סגור
  • 6.
    נגיד מהולל
    שיין 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגיד למד מליברמן איך לזכות בתשומת לב של התקשורת הדפוקה ושל האוליגרכים בארץ. ארור הוא והם. נקווה שסוף הממשלה הזו תלך לכל הרוחות ואז גם הנגיד ירגע.
    סגור
  • 5.
    מי משקיע בבורסה האמריקאית ?
    אשל 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי, בשביל להצליח צריך לשלוט במועד בו הבורסה עולה הפד פתאום החליט שהמפלצת האינפלציה לא כזאת מבהילה ואולי לא יהיה צורך להעלות בצורה דרמטית את הריבית. הבורסה פתאום קפצה ומי שידע מה קורה השקיע והרוויח. מי זה ?
    סגור
  • 4.
    טימטום
    מיכל 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם אנשים קנו דירה זולה שילמו את רוב המשכנתא.מחיר הדירה שלהם עלה כפליים.הלכו לבנק מישכנו את הדירה וקנו דירה יותר גדולה ויותר יקרה עם המישכון של הבנק.הם שוכרים את הדירה הראשונה לאנשים והופ יש להם 2 דירות ומשלמים קצת משכנתא כי בדירה הראשונה משלמים להם שכירות.אתם יודעים כמ לכמה אנשים יש 2 דירות היום?אז שהבנק לאימשכן ויצאו מלא דירות לשוק
    סגור
  • 3.
    ריבית
    חיים 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה שמטריד אותי זה בנק שמרוויח מיליארד !!!! ש״ח ב-3 חודשים (רבעון). זו לא טעות. מיליארד ברבעון ! מישהו מצא שם את התרופה לסרטן? גילו טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך? פתרו את מסתרי המוח? לא. סתם הם קונים כסף בזול ומוכרים ביוקר. מאד ביוקר. בלי תחרות אמיתית תוך שהרגולטור שומר עליהם. וכאשר יש חלילה איזה מישהו שקבל מהם כסף ולא מתחשק לו להחזיר חובות (קוראים לו ״טייקון״, עלק), אז הבנק מעלה עוד קצת את מחיר הכסף לכולם, והופ, איזה נס? במיידית עוברים לרווחים אסטרונומים. ואם לבנקים אין גרעין שליטה, לאן הולך הכסף מהרווחים? (אחרי חלוקת דיוודנד)
    סגור
  • 2.
    בטח למה לא
    רון1970 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    למה שלא יעלה את הריבית נתן למאות אלפים לקחת משכנתא עכשיו הוא מנקה אותם חתיכת נבלה לו אין בעיה של כסף יושב טוב איך אף אחד בכנסת המזורגגת הזאת לא עוצר אותו לא מספיק הכל עולה חוץ מהמשכורת עכשיו צריך גם לשלם יותר על המשכנתא לפחות שמאלית ריבית שיעשו חוק או תקנה שזה לא יפגע במשכנתא קיימת אלה רק במשכנתא חדשה אבל למה לעשות. אם אפשר להרוויח עוד מיליארדים על חשבוננו הלוואי שלא תיהנו מהכסף שאתם גוזלים מאיתנו
    סגור
  • 1.
    להעלות עוד ריביות ועוד מיסים לא יגרמו למחירים לרדת
    אלעזר 05/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אם רוצים להוריד מחירים צריך להציף את השוק בדירות וזה תהליך שלוקח זמן והרבה . אבל יש אפשרות להוציא לשוק במכה המון דירות באמצעות הורדת מיסים למי שמוכר דירות לתקופה יהיה שווה לאנשים למכור והשוק יוצף . להעלות לאנשים את המשכנתאות והמיסים לא יעשו טוב אלא רק ימשיכו את הטירוף ועליית המחירים
    סגור