כסף וצרכנות

המהפכה ברישוי עסקים הושלמה: אלו ההטבות וההקלות שיחולקו

מאות מיליוני שקלים יחסכו לכלל בעלי העסקים מהקלה זו ומיליוני ימי עסקים יחסכו לבעלי העסקים (2,712,404).  במסגרת התיקון עושים סדר בצו רישוי עסקים בנושאים הבאים-
ביבוא, בייצור מזון, בפנאי, בזמנים וברישיונות המיותרים
מערכת ice |  1
סיוע לעסקים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליבייה פיטוסי)
שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום (רביעי) על צו רישוי עסקים שייתן הקלה רגולטורית משמעותית למשק. התיקון לצו מכיל שורה של הקלות רגולטוריות ביחס ל-40 פריטים, שישפיעו על עשרות אלפי בתי עסק. התיקון ישפיע על כ-36,000 בעלי עסקים, שיהנו מהקלה זו.
מאות מיליוני שקלים יחסכו לכלל בעלי העסקים מהקלה זו ומיליוני ימי עסקים יחסכו לבעלי העסקים (2,712,404).  במסגרת התיקון עושים סדר בצו רישוי עסקים בנושאים הבאים-
ביבוא, בייצור מזון, בפנאי, בזמנים וברישיונות המיותרים
 
יכנסו לתקוף בין היתר השינויים הבאים: מחיקת פריטים מהתוספת לצו, כך שחלק מהעסקים לא ידרשו להוציא אישור, עדכון תוקף הרישיון של חלק מפריטי רישוי, כך שיוארך הרישיון למועד מאוחר מהקבוע כיום בתוספת לצו, עדכון תיאורי העסקים טעוני הרישוי כך שעסקים שרק החל מגודל מסוים יהיו טעוני רישוי, עדכון מסלולי הרישוי וסיווגם למסלולים מקלים יותר ומחיקת מסלולי רישוי לא רלוונטיים של פריטי רישוי.
בין העסקים שיושפעו מהתיקון נמצאים, בין היתר, העסקים הבאים:  
1. הורדת רישיונות עסק בייבוא.
2. הורדת רישיונות עסק בייצור מזון לעסקים קטנים.
3. הורדת דרישות משטרה למסעדות ובתי קפה.
4. ביטול רישיונות מיותרים.
5. הארכת תוקף רישיונות לבריכות, בתי מלון, דיסקוטקים, איטליזים.
התיקון הוא תיקון רוחבי המטייב את הצו באופן שיביא לידי ביטוי את מדיניות השרה שקד להקלה ברגולציה על בעלי העסקים בישראל. תיקון זה מצטרף לשורה של תיקונים שהובילה השרה, בין היתר תיקון שנעשה בתחילת השנה והוביל להקלה רגלטורית ב-8 פריטי רישוי, ותיקון שפורסם באחרונה להערות הציבור בנוגע לטיוב הצו בהקשר כבאות ותיקון לצמצום החיקוק האחר בצו רישוי העסקים.
שרת הפנים, איילת שקד מסרה: "חתמתי היום בהתרגשות רבה על צו היסטורי המבטל באבחה אחת הרבה רשיונות עסק מיותרים. בזכות הצו הזה, הרבה מאוד רשיונות עסק קטנים ובינוניים יכולים לנשום היום לרווחה ולהפסיק להאנק תחת גלגלי הבירוקרטיה של הרשות המקומית. ביחד עם סגן השר, ח״כ אביר קארה עשינו את הבלתי יאמן והשלמנו את המהפכה ברישוי עסקים במהירות שיא. זו בשורה ענקית למגזר העסקי בישראל!”
סגן השר, ח"כ אביר קארה הוסיף: ״בעלי עסקים בישראל התרגלו לתהליך רישוי מנופח ויקר שאין לו אח ורע בעולם. מהיום התהליך יהיה קל, זול והגיוני יותר לעשרות אלפי עסקים. עם הקמת הממשלה החלטנו לרסק את הבירוקרטיה המיותרת ולאפשר לבעלי העסקים להשקיע בצמיחה ובעובדים במקום להשקיע בבירוקרטיה ובטפסים. השלמת הרפורמה היום היא ניצחון אדיר שגם תתרום רבות להורדת יוקר המחיה. אני מודה לחברתי שרת הפנים על העבודה המקצועית והמהירה ולראש הממשלה על הרוח הגבית לרפורמות חסרות התקדים אותן אנו מובילים בימים אלה לפתיחת השווקים לתחרות בריאה ולהורדת רגולציה מיותרת״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיסי רשויות מקומיות
    אילת שקד 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איילת אני אתחיל לחבב אותך חבל שלא ידעת שיש מיסוי על שילוט על תאורות בולטות איסור של הצגת סחורה על מדרכות חונקים את העסקים הקטנים על ידי ארנונה ופקחים שמסתובבים ומחפשים איך לתת דוחות..
    סגור