כסף וצרכנות

מחסור חמור במזון לתינוקות, כך חוטפים את המוצרים מהמדפים

מדפים ריקים בעקבות כשלי אספקה משקפים מחסור חמור במוצרי תמ"ל לתינוקות בארצות הברית, שם שולטת חברת אבוט ב-80% מהשוק. בינתיים מתפתחות שיטות להשיג את ביצי הזהב על חשבון האחרים ואף להרוויח ממצוקת הצרכנים
מערכת ice |  6
פורמולה לתינוק (צילום ויקיפדיה, freepik)
בארצות הברית הולכת וגוברת מצוקת אספקה של מוצרי תמ"ל, כשלחלק מהאנשים, כך מסתבר, יש אפשרות לעקוף את התור בצורה מתוחכמת לעומת האחרים. לרשות אותם אנשים עומד בוט שסורק את הרשת כדי למצוא את אבני החן הנדירות ביותר: במקרה הזה, קמעונאי שרק הוציא למכירה פורמולה לתינוקות. זה נתן לו את היכולת לקנות לפני כל אחד אחר, לא משנה עד כמה הם לוחצים על כפתור הרענון.
ממשל ביידן קרא לקמעונאים ביום חמישי להקדיש משאבים נוספים לניטור התנהגות טורפת בכל הנוגע למכירת תחליפי חלב לתינוקות. נציבות הסחר הפדרלית ותובעים כלליים של המדינה נקראו לפעול נגד ירידת מחירים ושיטות שוק לא הוגנות, כמו צדדים שלישיים שמוכרים מחדש מוצרים כאלה לתינוקות תוך שהם מנצלים את מצוקת השוק ומורכים אותם בתעריפים גבוהים.
לפי דיווח של מגזין פורבס, אפילו בעלי הבוטים מתלבטים על האתיקה, ושואלים אם זה מקובל להשתמש בבוטים לקניית פורמולה לתינוקות אם זה לשימוש אישי. "זה נשמע כל כך רע להגיד בקול רם", אמר אחד מחברי קבוצת טבחים בשם Acquired Wealth, שבדרך כלל משתמשת בבוטים כדי לקנות נעלי ספורט, קונסולות משחקים וכרטיסי מסחר. הוא סקר את הקבוצה האם מקובל שאחיינית שלו תשתמש בבוט כדי לקנות פורמולה לתינוק שלה. על ידי כך, היא תוכל לחסוך זמן בנסיעה בחיפוש אחר מלאי בחנויות.
 
בקבוצה אחרת לאספני כרטיסי ספורט, שנקראת Card Purchaser, חברי הקבוצה נראו מודעים מדי לפיתוי להשתמש בבוטים כדי לעשות רוע, כשאחד מצלצל: "כל מי שיגיע לכאן כדי להעיף ייקרא החוצה ויתפוצץ. אבא שלנו צריך את הדף הזה!"
הקבוצה הקימה ביום רביעי עמוד שעוקב אחר אתרים כמו Target ו-Walmart כדי למצוא חידוש מלאי של פורמולות לתינוקות לאחר שכמה הורים פרסמו בקבוצה שהם מתקשים לרכוש פורמולה לילדיהם. כעת הם מקבלים התראות כאשר פורמולה חוזרת למלאי, כולל מותגים מבוקשים כמו Nutramigen Hypoallergenic Infant Formula, המשתמשת בפורמולה נטולת לקטוז עבור תינוקות אלרגיים לחלב פרה. לאחר מכן הם חייבים ללכת לרכוש את הפריט בעצמם, באופן ידני.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מרעיבים אנשים זו התוכנית (ל"ת)
    דנה 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מרעיבים תינוקות לא אנשים. (ל"ת)
    אדי 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כנראה מחשב עדיין לא יכול להחליף מתרגם
    נו באמת 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תרגום ככ גרוע שלא ניתן להבין מה הייתה הכוונה המקורית במשפטים ההזויים האלו
    סגור
  • 1.
    תניקו!! זה כל כך הרבה יותר בריא! לכל חייו! (ל"ת)
    ילד 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • לצערי לא כולם מצליחות הלוואי וזה היה כל כך פשוט (ל"ת)
    חלי 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא כולן יכולות ומצליחות, אין טעם לזרות מלח על הפצעים
    חמדה 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא כולן יכולות ומצליחות , לא צריך לזרות מלח על הפצעים
    סגור