משפט

סימילאק הסתבכה בענק: תביעה הוגשה לאחר מוות של תינוק

בעקבות שורת מקרים בארה"ב בהם הורים טענו כי ילדיהם חלו בעקבות שימוש בפורמולת מזון התינוקות של אבוט, הורים ל-4 ילדים, ששלושה מהם אושפזו פנו לבית המשפט בטענה להפרות של חוקי הצרכנות הפדרליים והמדינתיים
כפיר אדר | 
סימילאק (צילום freepik, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הורים שתינוקותיהם שתו את החלבון לתינוקות שנזכר לאחרונה בריקול של אבוט לפורמולה לתינוקות של סימילאק בארצות הברית, שבלי קשר לתביעה גם הגיע לישראל כפי שפרסמנו ב-ice עם ריקול מקומי לתרכובות שניתנו במרשם בבית מרקחת, תובעים את החברה לאחר דיווחים כי הפורמולה לתינוק הייתה קשורה לארבעה אשפוזים ומקרה מוות אחד.
התובע לואיס אלפרדו סוארז הגיש את התביעה הייצוגית ב-18 בפברואר לבית משפט במיאמי, בטענה להפרות של חוקי הצרכנות הפדרליים והמדינתיים. התביעה שלו מגיעה יום אחד בלבד לאחר שמינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב פרסם אזהרה הקוראת להורים לא לקנות או להשתמש בפורמולה לתינוקות באבקה מתוצרת אבוט לאחר שארבעה תינוקות צרכו את הפורמולה וחלו או מתו.
 
בהתראה שפורסמה לאתר ה-FDA ב-17 בפברואר, אמרו רשויות הבריאות שהן חוקרות ארבע תלונות של צרכנים על מחלות תינוקות הקשורות למוצרים ממתקן Sturgis של אבוט במישיגן. התלונות כוללות שלושה דיווחים על זיהומים בקרונובקטר ודיווח אחד על זיהום בסלמונלה ניופורט. מדווחים כי כל התינוקות החולים צרכו אבקת פורמולה לתינוקות שהופקה ממתקן סטארגיס.
"כל ארבעת המקרים הקשורים לתלונות אלו אושפזו, וייתכן שהקרונובקטר תרם למוות במקרה אחד", נכתב בהתראה. במקרה של סוארז, האב ממיאמי טוען שבתו בלעה פורמולה מאחת הקבוצות המוכתמות ופיתחה תסמינים של מצוקה במערכת העיכול. הוא מבקש לייצג מעמד ארצי של קונים שחוו פציעות אישיות כתוצאה מפורמולת התינוק הנגועה לכאורה עם טענות של אחריות קפדנית למוצר והפרת אחריות.
נכון לעכשיו, ה-FDA מייעץ לצרכנים לא להשתמש בפורמולות אבקה לתינוקות של סימילאק, Alimentum או EleCare אם שתי הספרות הראשונות של הקוד הן 22-37; הקוד על המיכל מכיל K8, SH או Z2; ותאריך התפוגה הוא 4-1-2022 (אפריל 2022) או מאוחר יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה