כסף וצרכנות

בשורה לישראלים: רוב המדינה יכולה לקבל סיבים אופטיים

שר התקשורת, יועז הנדל, חשף כי תשתית הסיבים מגיעה כיום ליותר מ-60% ממשקי הבית בישראל, וכי עד סוף השנה תגיע לפחות ל-70%

יאיר מור |  3
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
קצב פרישת הסיבים האופטיים בישראל מתקדם כמתוכנן, ואולי אפילו מעט מהר יותר, כך אומרים במשרד התקשורת לאתר ice לאחר שפרסמו היום (שני) את נתוני הפרישה לסוף המחצית הראשונה של שנת 2022.
לפי הנתונים העדכניים לסוף יוני, 1.6 מיליון משקי בית בישראל יכולים כיום להתחבר לרשת סיבים אופטיים אחת לפחות, וחלקם אף ליותר. במשרד אומרים לנו שמדובר ביותר מ-60% - היעד שנקבע בתוכנית הפרישה לנקודת הזמן הזו, כך שעד סוף השנה סביר להניח שהיעד שהוצב ל-2022 כולה – הגעה ל-70% ממשקי הבית – לא רק יושג, אלא אף ייעקף.
עם זאת, לא כל הישראלים שהסיבים האופטיים הגיעו אליהם בחרו להתחבר אליהם. לעת עתה, 670,000 משקי בית מנויים לשירות סיבים – כ-40% מתוך משקי הבית שהסיבים נגישים אליהם פיזית.
 
המשרד ציין כי לאחרונה נערך עבורו סקר על ידי מכון המחקר סמית', שהצביע על כך כי 78% מאלה שהתחברו לשירות סיבים אופטיים מרוצים ממנו, וכי מתוך אלו שהתשתית טרם הגיעה אליהם, 43% רוצים להתחבר אליה כאשר יתאפשר להם לעשות זאת.
"מהפכת הסיבים הפכה תוך שנתיים מחלום למציאות בשטח", אמר שר התקשורת, יועז הנדל. "הציבור למד להבין את ההזדמנות באינטרנט האולטרה-מהיר, שמשנה את חיינו ומביא לצמיחה כלכלית אדירה. יש ביקוש אדיר לסיבים והציבור מרוצה מהם. זה לא קורה רק בערים הגדולות – הרפורמה מוודאת שהסיבים כבר נפרסים במקביל בפריפריה ובגבולות, ועד סוף השנה תהיה נגישות ל-70% מישראל".
המשרד הוסיף כי פריסה של 100% צפויה לקרות ב-2026, וכי לצורך כך נשלחו בשבוע האחרון דרישות תשלום לכל חברות התקשורת בתחום, בסכום כולל של 90 מיליון שקל, כדי לבנות את "קופת התמרוץ", שתסבסד עבורן את הפרישה ליישובים בהם לא כלכלי עבורן לפרוש את התשתית ללא תמרוץ כזה. מכרז ראשון לפרישה מתומרצת כבר יצא לדרך, והשני יוצא לדרך באוקטובר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חבל שלא התחילו כמה שנים לפני
    Smith 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    70 אחוז עד סוף השנה הזאת זה יפה וטוב אבל שאר המדינה עם תת תשתיות ושמה זה ייקח 3 שנים חבל שלא חשבו להתחיל איתם קןדם
    סגור
  • 2.
    marriage solution
    Naomi Samuel 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאוד מופתע מהניסיון המופלא ומהניסים של ד"ר אפטה שהתפשטו באינטרנט ובעולם. בזמן שהוא עזר בנס לאנשים ברחבי העולם להחזיר את אהוביהם האבודים, יצרתי איתו קשר לאחר שעברתי כל כך הרבה עדויות של אנשים שונים איך הוא עוזר להם להגיע לשם מאהב לשעבר בחזרה, סיפרתי לו על בעלי שעזב אותי לפני כ-8 חודשים, ויצאתי מהבית עם כל מה שיש לי, הייתי מבולבל כשהוא אמר לי רק לחייך ולהיות רגוע והבטיח לי שהוא יסתדר עם הכל רק תוך 48 שעות. אחרי היום השני שבעלי התקשר אליי, פשוט הייתי בהלם, אני מסיימת את השיחה ולא האמנתי למשמע אוזניי, הוא ממש התחנן שאסלח לו ואבטיח לי הבטחות, ד"ר אלאבה הוא הגדול, אתה יכול להגיע עם ה-gmail שלו: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להגיע אליו דרך WhatsApp / viber עם המספר הזה +1(425) 477-2744, אני מאחל לך כל טוב אל תיתן לאף אחד לקחת ממך את הגבר שלך, לא משנה מה...
    סגור
  • 1.
    יקר!! תורידו מחיר ההשחלה (ל"ת)
    מקס 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור