כסף וצרכנות

קרפור הוזילה את המחירים בסופר והביאה לתחרות? תחשבו שוב

קרפור נכנסה לתחום המזון בישראל והקימה עמדות ברשת יינות ביתן במטרה להוזיל את המחירים. אבל האם הם באמת זולים יותר מצרפת? 
מערכת ice |  10
יינות ביתן (צילום יחצ)
יוקר המחייה בישראל ממשיך להרקיע שחקים ומספר חברות זרות שמתכוונות להיכנס לשוק מעוררת אצל הצרכנים הישראלים את התקווה כי הן יוזילו את המחירים בסופרים. אלקטרה מוצרי צריכה חתמה על הסכם זכיינות עם הרשת הצרפתית קרפור (Carrefour) להפיכת יותר מ-150 סניפים של יינות ביתן לסניפים של המותג האירופאי.
ב"גלובס" בדקו היום (רביעי) אם אכן קרפור תביא איתה את הבשורה ואיך לומר, זה לא בדיוק מה שחשבנו.  המחירים המוצעים לצרכנים בישראל על גבי המעמדים האלו גבוהים בעשרות ובמאות אחוזים מהמחירים בצרפת, למשל. 
ההשוואה נעשתה בין מחירי המוצרים המפורסמים על מעמדים של קרפור שתועדו בנפרד השבוע ולפני שלושה שבועות, בשני סניפים שונים, לבין המחירים המופיעים באתר הקניות המקוון של קרפור בצרפת. רוב המוצרים שנמצאו באתר הצרפתי זהים לאלו הנמכרים בישראל, אולם במקרים שבהם היה הבדל באריזה חושבו ההבדלים לפי המחיר לקילו או ליטר. המחיר באירו הומר לשקלים לפי שער המטבע האירופי היום.
מחירי חפיסות שוקולד 100 גרם מתוצרת קרפור מסוגים שונים (מריר, עם מלח ים אטלנטי ועוד) גבוהים בעבור הצרכן הישראלי ב-44%, לעומת הצרכן המקוון הצרפתי: 5.9 שקל בישראל לעומת 4.1 שקל בצרפת. זהו הפער הכי נמוך שנמצא בבדיקת גלובס, ומכאן הפרשי המחירים הולכים ועולים. שלוש חפיסות שוקולד עם אגוזים שלמים מתוצרת קרפור יעלו בישראל 14.9 שקל, מחיר הגבוה ב-57% מהמחיר בצרפת.
 
עוגיות בראוניז תוצרת חברת סן מישל עולות בישראל 15.9 שקל, לעומת 9.5 שקל באתר קרפור בצרפת - הפרש של 68%. מחיר מארז שישיית בירות Blanc 1664 עולה בישראל כ-39.9 שקל, המשקף מחיר לליטר של כ-20 שקל, לעומת 10 שקלים בלבד בצרפת - הבדל של קרוב ל-100%. משום מה, הפרש המחירים הגבוה ביותר נרשם בקוניפיטורת Bonne Maman. בישראל עולה צנצנת של 370 גרם קונפיטורת תותים 19.9 שקל, לעומת 6.5 שקל בצרפת, הפרש של יותר מ-200% (כלומר מחיר גבוה כמעט פי שלושה). בדיקה של תכולת הפרי בשתי הצנצנות (שנראות שונה) מעלה כי בשניהם אחוז הפרי הוא כ-50%.
החברה הוסיפה בתגובה, כי "קרפור תביא לישראל בשורת מחירים, שירות ואיכות משמעותיים. פערי המחירים הנקודתיים בשני מוצרי השוקולד המצוינים נובעים מפערי יבוא מובנים הקשורים לרגולציה, עלויות ייבוא, הפרשי מע"מ, עלויות כשרות ועוד שחוות כל הרשתות בייבוא מוצרים מחו"ל. המותג הפרטי של קרפור מהווה שחקן משמעותי והפערים מול המתחרים המקומיים הינו דרמטי. כניסת קרפור תוזיל משמעותית את המחירים בשוק ותשפיע לטובה ובאופן מהותי על יוקר המחיה בישראל".
 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    קרפור פישלתם, העיקר הבטחתם
    מירב 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שקרפור יחזרו מאיפה שהגיעו,אם אין להם מחירים טובים , הם ממש לא מענינים, אם הם לא מביאים מוצרים במחירים טובים הם לא רצויים פה !!!
    סגור
  • 7.
    מה הצרפתים פריארים אנחנו עם של קקטות (ל"ת)
    דון 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    עוד לא נכנסו כבר מערבבים אותנו (ל"ת)
    אור 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    זה בדיוק סוג השיח שאני רוצה לראות בתקשורת
    ו 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עיתון חושף את השקרים ורשת מגיבה. בסופו של דבר בתקווה נראה שיפור מחירים, גם אם זה לא יהיה דרמטי באותה מידה כמו שקרפור מנסים לתאר. אבל גם הוזלה בממוצע ב 10% של סל קניות מול שאר הרשתות תשפר את המצב
    סגור
  • 4.
    גם הם הבינו שאנו טיפשים (ל"ת)
    יעקב 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    כמה אנחנו משלמים על מגוון הכשרויות על המוצרים (ל"ת)
    הנייה 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    חגיגה על הגב שלנו
    צביקה 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בקיצור אנחנו שוק קטן אבל פריירים גדולים לא סתם החברות באות לפה . גילו שיש פה פרה נחלבת ונואשת שמשלמת כל מחיר...
    סגור
  • 1.
    בקיצור, באו כדי להצטרף לחגיגה על הצרכן הישראלי
    צביקה 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    נו, שוב הצרכן הישראלי יוצא פרייר, הבטיחו הרים וגבעות ואנחנו מקבלים עוד מישהו שירוקן לנו את הכיסים. עד מתי?
    סגור
  • קרפור
    אורלי 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברור
    סגור
  • חגיגה
    אפי 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדיוק
    סגור