כסף וצרכנות

וורן באפט: זו הטעות הכי גדולה שאנשים עושים בכסף שלהם

תקופת עליית המחירים מורגשת בכיס וגם בחשבונות הגמל וההשקעות התמונה לא חיובית. הנה שלושה טיפים של באפט לניהול כלכלי יעיל
מערכת ice |  4
כספומט (צילום freepik)
המשקיע האגדי וורן באפט, בן ה-91, שווה בערך 100 מיליארד דולר – ויכול הוציא כספים בלי לחשוב. באפט גם ידוע בדרכי הבזבזנות שלו (הוא אוכל לעתים קרובות במקדונלד'ס) ומצד שני גם על הדגש שלו על יצירת ביטחון כלכלי.
אפשר לחשוב "למה לחסוך עכשיו בזמנים של אינפלציה גבוהה?" אבל המקצוענים אומרים שגם עכשיו, זה המפתח להחזיק חסכונות. ההנחיה היא שתצטרכו בערך 3-12 חודשים של הוצאות חיוניות במקום בטוח כמו חשבון חיסכון עם תשואה גבוהה. צריכים קצת השראה כדי שזה יקרה? הנה שלושה מהציטוטים המפורסמים ביותר של באפט על חיסכון בכסף.
 
"הטעות הגדולה ביותר היא לא להרגיל את עצמך לחסוך כמו שצריך"
בנאום בפני סטודנטים, ציין באפט כי "הטעות הגדולה ביותר" היא "לא ללמוד את ההרגל לחסוך כמו שצריך". הוא גם ציין כי "רוב ההתנהגות שלנו היא מתוך הרגל" וכי "אומרים ששרשראות ההרגל קלות מכדי להרגיש אותן עד שהן כבדות מכדי להישבר".
דרך אחת לעשות משהו בקלות? תעשה את זה אוטומטי. זו עצה שבטח שמעתם אלף פעמים אבל זה לא הופך אותה לפחות יעילה. באפט ממליץ להגדיר העברות אוטומטיות ישירות מתלוש המשכורת זמן קצר לאחר קבלת התשלום - לחשבונות החיסכון והפנסיה, במרווחי זמן קבועים. בדרך זו אתם אף פעם לא נוגעם בכסף הזה בדרכו לחיסכון, הוא פשוט נכנס ישירות לשם. בכל שנה אם אתם יכולים, נסו להגדיל את החיסכון שלכם.
 
"בין אם אנחנו מדברים על גרביים או מניות, אני אוהב לקנות סחורה איכותית."
במכתבו לבעלי המניות של ברקשייר האת'ווי משנת 2008, אמר באפט, "המחיר הוא מה שאתה משלם; הערך הוא מה שאתה מקבל." כדי להימנע מהפסד כסף כתוצאה מתשלום מחיר שאינו תואם את ערכו, באפט מציע שתוכלו לחסוך בקניית פריטים מוזלים. "בין אם אנחנו מדברים על גרביים או מניות, אני אוהב לקנות סחורה איכותית כשהיא יוצאת חדשה", אמר באפט.
"אל תשמור את מה שנשאר לאחר ההוצאות, אלא תוציא את מה שנשאר לאחר החיסכון."
בעיקרו של דבר, באפט ממליץ לחסוך בראש ובראשונה, ורק אחרי שחסכתם כמה שיותר, אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא כסף. מצדו, באפט עוסק גם בהוצאות במזומן. "יש לי כרטיס אמריקן אקספרס, שקיבלתי ב-1964", אמר ל-Yahoo Finance. "אבל אני משלם במזומן 98% מהזמן."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אשמדאי זקן, שמור את העצות לשרפים שמחכים לך בדרך לגהנום
    רון 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 7
    החברה שלך ביחד עם חברת בלאק רוק ועוד כמה חברות אתם שולטים ברוב החברות בעולם כולל כל החברות שהאזרח הפשוט חושב שהם מתחרות כולן כל החברות הן בבעלות אותם האנשים , לדוגמה: אפל, סמסונג, גוגל, פייסבוק, טוויטר, קוקה קולה, מקדונלד, ג׳ונסון, פייזר, מייקרוסופט, ובעצם כמעט כל החברות הגדולות בעולם שייכות לאותם בעלים ואתה אדון באפט עם רגל וחצי בעולם הבא עדיין לא מגלה לנו את הסוד איך עשית מליארדים על חשבון האנשים התמימים שאין להם חריפות מחשבה כמו שיש לך..
    סגור
  • ואתה מקנא
    אני 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאילו שהוא חייב לך משהו מהידע שלו. או מהכסף שלו. תלמד כמוהו ותעשה את מה שהוא עשה בחיים הארוכים שלו אז אולי גם אתה תגיע למשהו. חוץ מזה שזה גם עניין של מזל בחיים. אז אין מה לקנא כי זה לא יעזור לך. או שיש לך מזל להגיע לאצבע הקטנה של באפט או שלא.
    סגור
  • ממש לא מקנא, רק מציין עובדות.כל אחד מקבל מה שמגיע לו.
    רון 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בנחלט שמח בחלקי. אתה מוזמן לבדוק, כנס ליאו פיננס הקלד שם של חברה, למשל פפסי ולחץ על הקישור ״הולדרס״ ובדוק מי הבעלים. לאחר מכן הקלד את שם החברה קוקה קולה ואז ״holders” וראה שהאחזקות שייכות לאותם החברות . וכך הדבר לגבי כל החברות הגדולות בעולם.
    סגור
  • אל תרתח אדון עזריאל
    דוד 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שונאים יישארו שונאים כמו שאומרים בלעז
    סגור