כסף וצרכנות

נגיד בנק ישראל מזהיר: "הריבית תעלה עד שהאינפלציה תרוסן"

אמיר ירון הסביר את העלאת הריבית הנוספת ב-0.75%: "הכאב היום הוא באמת כדי למנוע כאב בעתיד. בישראל בניגוד למדינות אחרות יש רכיב במשכנתא של צמוד למדד, הריסון הוא חשוב, כי האינפלציה נדבקת, יש כאב אבל המשק יכול לעמוד בזה"
מערכת ice |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, Magma Images, vecteezy)
בנק ישראל העלה חודש חמישי ברציפות את הריבית במשק, גם הפעם בשיעור חד של 0.75%, מה שמייקר את ההלוואות והמשכנתאות במאות ואף אלפי שקלים מדי חודש לכל משפחה. נגיד בנק ישראל אמיר ירון התראיין היום (שני) בתכנית חיסכון של קשת 12 והסביר מדוע בבנק ישראל בוחרים להזניק את הריבית בצורה שכזו.
לאחר הביקורות שחטף, ירון הסביר: "אנחנו לא מסתכלים על נתון בודד כמו הירידה באינפלציה, אנחנו צופים שהאינפלציה תשהה בין 4.5% ל-5% ורק לאחר מכן תרד בסביבות באמצע הרבעון השני של 2023. צריך להבין, המשק הישראלי הוא חם, אנחנו צומחים ב-19% ברבעון הרביעי של 2021, שוק העבודה הדוק והגענו לשיא".
 
למה לא לתת צ'אנס למשק להתאושש בלי העלאת ריבית? "זה נכון שהאינפלציה בארץ נמוכה לעומת רוב העולם, יש לנו ניתוחים אילו סעיפים הם סעיפי ביקוש, האינפלציה נהייתה יותר דביקה ורואים את זה בשכירויות. ההאצה של תהליך העלאת הריבית נועד כדי שלא נצטרך להגיע למחוזות של אירופה כי המשק יכול לספוג את זה. התחזיות של הגופים הבינלאומיים היו אחרות".
על נוטלי המשכנתאות אמר: "אומר משהו שאמרתי, אנחנו מבינים אותם ובדיונים שלנו זה עולה כל הזמן. אנחנו מבינים את הכאב ומתכללים אותו ויחד עם זאת, אנחנו מאמינים שאם ניתן לאינפלציה להשתקע, הריביות יהיו גבוהות יותר מ-3% ויותר שתרסן את האינפלציה. הכאב היום הוא באמת כדי למנוע כאב בעתיד. בישראל בניגוד למדינות אחרות יש רכיב במשכנתא של צמוד למדד".
האם טעה בסוגיית המשכנתאות במרכיב הפריים? "אנחנו בהחלט מבינים את הכאב וחושבים שזה חלק מהריסון. אנחנו כל הזמן מנטרים, בישראל התשלום החודשי להכנסה שהוא הפרמטר הקריטי לבעיות תשלום וההחזר החודשי וגובה ההלוואה הוא מהמחמירים בעולם. אנחנו לא ראינו בעיה, אבל ברמת הפרט אנחנו רואים את יכולת ההחזר ולכן המפתח הוא המשך התהליך של ריסון האינפלציה. ברמת המגבלות, בישראל החמורות בעולם"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נגיד בנק ישראל
    יעקב 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור התחלה שיקצץ בשכרו הגבוה אל אנשים שמנותקים מהעם
    סגור
  • 1.
    ראיתי את הריאיון של הנגיד בערוץ 13- הוא נראה חולה
    חיים קריות 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתיחת חלאה שפוגע בשכבות החלשות אנחנו משפחה שמרויחה 8000 שח בחודש הכל התייקר במשק ופתאום מגיע הנגיד החולה והשבע ממשכורת עתק והמון קשרים אישיים עם תייקונים בנקים חברות - חתיכת אפס חולה שכמותך תמשיך לעלות את הריבית ואת השכבות החלשות תקבור עמוק עמוק תתבייש לך איש קטן ומגעיל שמו נגיד שהרס את האזרחים נבלה סרוחה
    סגור